Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy po usunięciu trzeb wyprogramować DPF?


Marco76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy po usunięciu dpf trzeba go wyprogramowac czy bez tego coś się może dziać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację tyle że pół roku temu wymieniłem dpf-a na nowy i znowu się zaczyna dosyć często zapychać a wszystko inne jest sprawne wtryski i tak dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc musisz znaleźć przyczynę. Jeżeli wymieniłeś na zamiennik to się nie dziw, bo one są nic nie warte. Mogłeś oddać oryginalny który miałeś do profesjonalnego czyszczenia, po takim czyszczeniu dpf jest jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego oryginalny DPF się wysypał a oryginalny film w serwisie kosztuje 10600 zł jak nie wierzysz to sprawdź zadzwoń co byś zrobiła na moim miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Marco76 napisał:

Kolego oryginalny DPF się wysypał a oryginalny film w serwisie kosztuje 10600 zł jak nie wierzysz to sprawdź zadzwoń co byś zrobiła na moim miejscu

Nikt Ci nie kazał kupować nowego, wystarczy go wyczyścić i będzie prawie jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Marco76 napisał:

Kolego oryginalny DPF się wysypał a oryginalny film w serwisie kosztuje 10600 zł jak nie wierzysz to sprawdź zadzwoń co byś zrobiła na moim miejscu

Czytaj dokładnie co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pelonek1 napisał:

Nikt Ci nie kazał kupować nowego, wystarczy go wyczyścić i będzie prawie jak nowy.

Jak orginał szlak trafił!!! to nie było co regenerować i wyjście jest takie albo kupujesz nowy albo wycinasz chyba że można coś innego zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po usunięciu dpf trzeba go wyprogramowac bo sterownik będzie chciał go wypalać a dopalanie bez DPF może się żle skończyć  paliwo w oleju  i silnik dostaje po d*pie wysoka temperatura spalin 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marco76 napisał:

Jak orginał szlak trafił!!! to nie było co regenerować i wyjście jest takie albo kupujesz nowy albo wycinasz chyba że można coś innego zrobić?

DPFa szlag nie trafił tylko osiągnął po pewnym czasie maksymalne zapełnienie, co jest normalna rzeczą. Należy wyczyścić lub wstawić nowy. Jak palca złamiesz też rękę utniesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem nowy ale nie oryginalny i pewnie jest różnica w jakości ale na oryginalny mnie niestać ponad 10 k a zamiennik to jakaś d*pa i tyle a pisząc że się wysypał  to dosłownie się wysypał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dpf Ci się rozsypał może to świadczyć o usterce w silniku. Coś jest nie tak, być może za wysokie temperatury spalin doprowadziły do tego. Może wtryski leją i paliwo dostaje się do dpf. Też dlatego nowy zapełnia się przedwcześnie. W większości przypadków przy zdrowych jednostkach, dpf można bez problemu wyczyścić i taki dpf ma właściwości jak nowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o usterce w silniku tylko o jeżdzeniu na zapchanym do końca, aż pewnie przestał zapalać.Samo zapchanie powoduje wysoką temperature spalin.

Edytowane przez krzychuG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, kolega nic nie napisał o zapełnieniu oraz przebiegu (pomijając już fakt, że nawet profilu nie uzupełnił), więc ciężko ocenić co było przyczyną. W każdym razie są to dwie możliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam uzupełniam a4/b8 cagb 360k przebiegu,  nigdy nie miałem problemu z  wypalaniem DPF  aż do momentu kiedy zatankowałem lewe paliwo i zaczęły się problemy  kiedy przestał wypalać bo był już tak zarypany, chciałem go dać do prania ale po wymontowaniu po prostu wysypał się prawdopodobnie a) że starości ,b) od temperatury a po wymianie na nowy zamiennik było dobrze przez pół roku i zaczął wypalać coraz częściej aż  do ponownego zawalenia  auto było kontrolowane na bieżąco i wszystkie parametry w normie ,ale wydaje mi się że te zamienniki to jakaś lipa i dlatego zastanawiam się co z tym robić bo co pół roku wyciągać go i prac to się mija z celem i finansami pranie kosztuje 700 zł to co byście zrobili? jak kogoś uraziłem to przepraszam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy wymianie na zamiennik czujnik różnicy ciśnień został także na nowy wymieniony?

Sprawdź silnik pod względem usterek. Jeżeli brak usterek, kup sprawny ori dpf używkę oddaj do czyszczenia, zamontuj nowy oryginalny czujnik różnicy ciśnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nowy z adaptacją a używany DPF  kupisz wypiezesz dasz 1000 pranie 700 i co dalej niewiadomo!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Marco76 napisał:

Czujnik nowy z adaptacją a używany DPF  kupisz wypiezesz dasz 1000 pranie 700 i co dalej niewiadomo!!!

Czujnik ori czy zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

Czujnik ori czy zamiennik?

Zamiennik jest lepszy! (sprawdzone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...