Q4rr88 Opublikowano 10 Września 2022 Opublikowano 10 Września 2022 Cześć Mam pewien problem jakiś czas temu nabyłem Audi Q5 3.2 FSI rok 2010. Auto zaczęło bujać budą więc po zapoznaniu się z niektórymi tematami na forach nabyłem program diagnostyczny i wykazało wypadanie zapłonu na 2,3,5 cylindrze, problemy z powietrzem wtórnym i kilka innych. Zostały mi już tylko dwa błędy które po skasowaniu wracają z check engine po niekiedy kilku dniach. 7115 - Cylinder 2 P0302 00 [101] - rozpoznane wypadanie zapłonów Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 190872 km Data: 2022.09.07 Czas: 18:06:51 Prędkość obrotowa silnika: 690.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 18.8 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 67 °C Temperatura powietrza zasysanego: 38 °C Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar Napięcie zacisku 30: 12.695 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 672 /min MAF_ENVD: 119.83529 mg/stroke Temperatura płynu chłodzącego (niefiltrowana): 67.5 °C Silnik: stan pracy: IS T_AST_ENVD: 0.00 s Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 0 km/h 6123 - Mieszanka paliwowo-powietrzna; cylinder 2 P219D 00 [039] - Brak równowagi Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 190872 km Data: 2022.09.07 Czas: 18:13:03 Prędkość obrotowa silnika: 701.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 21.2 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 90 °C Temperatura powietrza zasysanego: 37 °C Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar Napięcie zacisku 30: 13.609 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 704 /min MAF_ENVD: 119.83529 mg/stroke Temperatura płynu chłodzącego (niefiltrowana): 90.8 °C Silnik: stan pracy: IS Obciążenie silnika: 21.093750 % Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 0 km/h Kody gotowości: 1110 1101 Na tym forum jest jeden temat z tym błędem P2019D ale niestety nie jest on rozwiązany :/ Szukałem tez na innych forach ale sam 219 też jest mało gdzie kolwiek wpisany. Oddałem więc auto do mechanika na zbadanie tematu, i zbadanie zrobili tak jak ja usunęli błąd powiedzieli ze zrobione a tu cyk 5 dni później błąd ponownie, więc nie chce mi się już nikomu auta dawać chyba ze komuś z Warszawy ogarniętemu lub jak ktoś może polecić gdzie się tym można skierować. Sam osobiście czytam dalej o tym i jest tego sporo a nie wiem czy będę umiał zdiagnozować wszystko Pytanie więc czy ktoś już się borykał z tym błędem na drugim cylindrze i może pokierować co sprawdzić aby zacząć ograniczać krąg potrzebnych do sprawdzenia rzeczy. Mam VCDS, multimetr niestety oscyloskopu już nie. Na teraz auto ma takie objawy: Po odpaleniu na zimno bieg jałowy buja budą lekko Po przegazowaniu przestaje to doczuwać tak mocno ale dalej jest trzęsienie. Niekiedy zakopci a w tym samym momencie zaczyna bujać troszkę więcej Przy wymiany siewcy na 2 cylindrze wyglądała na mokrą stąd moje podejrzenie że leje wtryskiwacz Strasznie śmierdzi benzyną Co już zrobiłem mowa tylko o tym drugim cylindrze: Wymieniłem świece Wymieniłem cewkę Sprawdziłem wzrokowo wiązkę Sprawdziłem wzrokowo przewody paliwowa oraz powietrza Mechanik wymieniał olej 4 dni temu nie widział aby był rzadki po mieszaniu z benzyną więc raczej pierścienie są ok, auto ma też moc bo pomimo tych objawów wkręca się dobrze na obroty i idzie jak strzała. Z góry dzięki od razu za podpowiedzi 4 Jak jest jeszcze na tym forum ktoś z głową na karku co umiałby to zdiagnozować bez wymieniania na ślepo to proszę się odezwać
Q4rr88 Opublikowano 16 Września 2022 Autor Opublikowano 16 Września 2022 Nikt nie pomógł, ale pomogłem sobie sam P219 od razu wymieniać wtryskiwacz
Langista Opublikowano 17 Września 2022 Opublikowano 17 Września 2022 Nie, ten błąd nie oznacza lejącego wtrysku a problem z mieszanką. Tobie akurat lał wtrysk, inny będzie miał do wymiany świece, jeszcze inny będzie miał problem z pompą paliwa. U Ciebie można było zrobić logi pracy wtryskiwaczy i wyszło by, czy któryś leje lub jest zapchany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się