Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Q5 3.2 FSI P2019D bład


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć :)

 

Mam pewien problem jakiś czas temu nabyłem Audi Q5 3.2 FSI rok 2010. Auto zaczęło bujać budą więc po zapoznaniu się z niektórymi tematami na forach nabyłem program diagnostyczny i wykazało wypadanie zapłonu na 2,3,5 cylindrze, problemy z powietrzem wtórnym i kilka innych.  Zostały mi już tylko dwa błędy które po skasowaniu wracają z check engine po niekiedy kilku dniach.

 

7115 - Cylinder 2
P0302 00 [101] - rozpoznane wypadanie zapłonów
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 190872 km
Data: 2022.09.07
Czas: 18:06:51

Prędkość obrotowa silnika: 690.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 18.8 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 67 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 38 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 12.695 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 672 /min
MAF_ENVD: 119.83529 mg/stroke
Temperatura płynu chłodzącego (niefiltrowana): 67.5 °C
Silnik: stan pracy: IS
T_AST_ENVD: 0.00 s
Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 0 km/h

6123 - Mieszanka paliwowo-powietrzna; cylinder 2
P219D 00 [039] - Brak równowagi
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 190872 km
Data: 2022.09.07
Czas: 18:13:03

Prędkość obrotowa silnika: 701.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 21.2 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 90 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 37 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.609 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 704 /min
MAF_ENVD: 119.83529 mg/stroke
Temperatura płynu chłodzącego (niefiltrowana): 90.8 °C
Silnik: stan pracy: IS
Obciążenie silnika: 21.093750 %
Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 0 km/h


Kody gotowości: 1110 1101

 

Na tym forum jest jeden temat z tym błędem P2019D ale niestety nie jest on rozwiązany :/ Szukałem tez na innych forach ale sam 219 też jest mało gdzie kolwiek wpisany. Oddałem więc auto do mechanika na zbadanie tematu, i zbadanie zrobili tak jak ja usunęli błąd powiedzieli ze zrobione a tu cyk 5 dni później błąd ponownie, więc nie chce mi się już nikomu auta dawać chyba ze komuś z Warszawy ogarniętemu lub jak ktoś może polecić gdzie się tym można skierować. 

 

Sam osobiście czytam dalej o tym i jest tego sporo a nie wiem czy będę umiał zdiagnozować wszystko :D

 

Pytanie więc czy ktoś już się borykał z tym błędem na drugim cylindrze i może pokierować co sprawdzić aby zacząć ograniczać krąg potrzebnych do sprawdzenia rzeczy. Mam VCDS, multimetr niestety oscyloskopu już nie.

 

Na teraz auto ma takie objawy:

 

Po odpaleniu na zimno bieg jałowy buja budą lekko

Po przegazowaniu przestaje to doczuwać tak mocno ale dalej jest trzęsienie.

Niekiedy zakopci a w tym samym momencie zaczyna bujać troszkę więcej

Przy wymiany siewcy na 2 cylindrze wyglądała na mokrą stąd moje podejrzenie że leje wtryskiwacz 

Strasznie śmierdzi benzyną

 

Co już zrobiłem mowa tylko o tym drugim cylindrze:

Wymieniłem świece

Wymieniłem cewkę

Sprawdziłem wzrokowo wiązkę

Sprawdziłem wzrokowo przewody paliwowa oraz powietrza

 

Mechanik wymieniał olej 4 dni temu nie widział aby był rzadki po mieszaniu z benzyną więc raczej pierścienie są ok, auto ma też moc bo pomimo tych objawów wkręca się dobrze na obroty i idzie jak strzała.

 

 

Z góry dzięki od razu za podpowiedzi :)  4

 

Jak jest jeszcze na tym forum ktoś z głową na karku co umiałby to zdiagnozować bez wymieniania na ślepo to proszę się odezwać :)

 

 

Opublikowano

Nikt nie pomógł, ale pomogłem sobie sam P219 od razu wymieniać wtryskiwacz :D

Opublikowano

Nie, ten błąd nie oznacza lejącego wtrysku a problem z mieszanką. Tobie akurat lał wtrysk, inny będzie miał do wymiany świece, jeszcze inny będzie miał problem z pompą paliwa.

 

U Ciebie można było zrobić logi pracy wtryskiwaczy i wyszło by, czy któryś leje lub jest zapchany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...