MechanikAmator Opublikowano 15 Września 2022 Opublikowano 15 Września 2022 Witam Ostatnio zauważyłem pewien problem, mianowicie koło od strony kierowcy całkowicie zużyło bieżnik po zewnętrznej stronie opony, w reszcie kół zużycie wygląda podobnie. Zauważyłem również, że koło kierowcy jest jakby nie na równo w całej wnęce koła, pomierzyłem względem błotników, koło kierowcy jest cofnięte w tył względem pasażera o 1, 1-5 cm. Dodatkowo prześwit Błotnik- ziemia również przy kole kierowcy jest niżej o 1 1-5 cm niż po stronie pasażera. Dodatkowo dodam, że czasem przy ruszaniu oraz hamowaniu ( dynamiczna jazda po zagrzaniu ) słychać stuk w kole kierowcy ... Dodam, że zawieszenie 1BL ( elektrczyna regulacja tłumienia ) Wymieniałem : -Sprężyny zawieszenia ( kyb ) -Mocowania amortyzatorów -Nowe wahacze górne -Nowe tuleje banana i wahacza poprzecznego. Amortyzatory nie posiadają żadnych wycieków, samochód również nie posiada nic krzywego aby była taka odchyłka ... Nie daje mi to spokoju, planowałem zakup nowych michelinów na zimę, lecz przy takiej odchyłce po sezonie zimowym, jedną opone będę miał do wymiany ... Jest mi ktoś w stanie powiedzieć co w zawieszeniu spowodowałoby cofnięcie oraz obniżenie koła o 1-1.5cm?
Robero321 Opublikowano 16 Września 2022 Opublikowano 16 Września 2022 A jak geometria robiłeś ? jakie są kąty ?
MechanikAmator Opublikowano 16 Września 2022 Autor Opublikowano 16 Września 2022 12 godzin temu, Langista napisał: Na 100% dzwona nie było? Raczej nie, wszystko wygląda poprawnie. Wahacze dolne jak i górne były wszystkie z tego samego rocznika, rocznika produkcji samochodu, także raczej odpada jakis konkretny strzał. Ewentualnie czy wahacz ( banan ) jakby był skrzywiony da podobny rezultat? Ewentualnie jak go sprawdzić ? 2 godziny temu, Robero321 napisał: A jak geometria robiłeś ? jakie są kąty ? Nie robiłem geometri
Langista Opublikowano 16 Września 2022 Opublikowano 16 Września 2022 38 minut temu, MechanikAmator napisał: Nie robiłem geometri Od tego zacznij.. mogą być sanki przesunięte/skrzywione.
MechanikAmator Opublikowano 16 Września 2022 Autor Opublikowano 16 Września 2022 59 minut temu, Langista napisał: Od tego zacznij.. mogą być sanki przesunięte/skrzywione. Okej podjade na geometrie, co do sanek opuszczałem je przy okazji wymiany poduszek silnika, za bardzo to sie ich przesunąć nie da i proste też raczej są
Langista Opublikowano 16 Września 2022 Opublikowano 16 Września 2022 To wyjdzie na geometrii co tam jest nie tak. Może być zwrotnica krzywa itp.
MechanikAmator Opublikowano 17 Września 2022 Autor Opublikowano 17 Września 2022 W dniu 16.09.2022 o 11:57, Langista napisał: To wyjdzie na geometrii co tam jest nie tak. Może być zwrotnica krzywa itp. Temat raczej rozwiązałem.. Na początku stanąłem na parkingu na Autostradzie, zmierzylem kazdą wysokość przy każdym kole i wyszlo : -LP 65.5 cm -PP 66.8cm -LT 67 cm -PT 68 cm W zasadzie odlot, każda inna, nie dawalo mi to spokoju i podczas jazdy zauwazylem tez, że lewy przód wybiera studzienki czy inne lekkie nierowności z lekkim właśnie stuknięciem, prawa strona idealnie. Wjechałem na kanał, a tam już gołym okiem widze, że banan przy sworzniu jest wykrzywiony, i to dosyć sporo, obstawiam, że amortyzator przez to tez nie pracuje w pozycji w której powinien, a stuk jest od gumy mocującej amortyzator. Z racji, że z prawej strony banan jest w bdb stanie, zamówiłem oryginalny używany za 70 zł + tuleje, mam nadzieje, że wszystko się wypoziomuje.
Langista Opublikowano 17 Września 2022 Opublikowano 17 Września 2022 Czemu używany? Co zrobisz jak sworzeń będzie wybity/wypracowany? Wydasz kolejne pieniądze.. dołożył byś 50 zł i za 130 nówkę kupisz..
Robero321 Opublikowano 17 Września 2022 Opublikowano 17 Września 2022 Sprawdź geometrię i to na dobrym sprzęcie. Ciecie opony na krawędzi to raczej nie amor.
MechanikAmator Opublikowano 28 Października 2022 Autor Opublikowano 28 Października 2022 Witam Ponownie. Zakupiłem jednak dwa nowe wahacze Banany z Lemfordera po czym pojechalem na Geometrie 3D. Od razu powiedziano mi, że kąt pochylenia koła nie mieści się w tolerancji. Finalnie jadąc z większymi prędkościami kierownice musze miec lekko przekrzywioną by jechał prosto. DODATKOWO doszło stukanie metaliczne przy ostrzejszym ruszaniu czy hamowaniu, oraz przechyłach - ale TYLKO po zagrzaniu samochodu. Ktoś mnie oświeci co tu jest nie tak?
duzy616 Opublikowano 4 Listopada 2022 Opublikowano 4 Listopada 2022 Słabo się wysilili podczas ustawiania geometrii. Dlaczego tyłu nie ustawili w tolerancji?
Langista Opublikowano 4 Listopada 2022 Opublikowano 4 Listopada 2022 (edytowane) Ustawili gorzej jak było ? przód jedynie poprawiony, tył do poprawki. Edytowane 4 Listopada 2022 przez Langista
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się