Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oba fotele przestały grzać


Brrruno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne Grono. 
Przeszukałem forum i youtube jednak odpowiedzi na mój konkretny problem nie znalazłem.


Z dnia na dzień przestało działać podgrzewanie OBU foteli. Sprawdziłem:

 

- Podłączyłem VAGa - błędów brak.

- Bezpiecznik nr 44 (30A) sprawny, prąd przepływa przez niego. 

- kostka w fotelu pasażera (liczyłem, że może padły po prostu oba w rejonie maty, lub czujnika zajęcia fotela) prąd przepływa prawidłowo.

-gniazdo kostki w podłodze pod fotelem pasażera - brak prądu.

Moja wiedza elektryczna jest znikoma jednak z moich poczynań wynika, że zasilanie nie dociera na linii BEZPIECZNIK - Gniazdo kostki pod fotelem.


Czy ktoś mógłby mi doradzić gdzie szukać problemu następnie lub czy jest jakiś przekaźnik lub kolejny bezpiecznik (np wśród tych schowanych pod kolumną kierownicy)

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc! 

Edytowane przez Brrruno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kierownicą na mce masz bezpiecznik termiczny i może on jest uwalony.

 

EDIT. Mój błąd. Pomyślałem o elektryce foteli, a nie grzaniu. ;/

 

Edytowane przez afroo.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2022 o 10:02, afroo. napisał(a):

Dodatkowo wyjąłem dziś panel climatronic (kostka F podobno jest odpowiedzialna za fotele) na kostce jest prąd 12 V. Czy to dalej może być bezpiecznik termiczny? 

 

 

Edytowane przez Brrruno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Langista napisał(a):

Ten bezpiecznik pod kierownicą sprawdziłeś?

Kolega w wiadomości prywatnej napisał, że ten bezpiecznik raczej nie odpowiada jednak za grzanie foteli. Może Ty rozwiejesz wątpliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź bezpiecznik nr 44 w skrzynce bezpieczników - ostatni na dole po prawej stronie. Powinien to być 30A a nawet zamienili go na 35A w 2006 roku,

Bezpiecznik pod MCE to termik od szyb przód a drugi dla szyb tył, ewentualnie może być tam trzeci termik jeśli miałbyś elektrycznie sterowane siedzenia.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2022 o 22:47, bobikos napisał(a):

sprawdź bezpiecznik nr 44 w skrzynce bezpieczników - ostatni na dole po prawej stronie. Powinien to być 30A a nawet zamienili go na 35A w 2006 roku,

Bezpiecznik pod MCE to termik od szyb przód a drugi dla szyb tył, ewentualnie może być tam trzeci termik jeśli miałbyś elektrycznie sterowane siedzenia.

Nie mam foteli w prądzie. Bezpiecznik nr 44 (oraz nr 6 bo tak niektore zrodla podawaly ) sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie do przejrzenia bloki pomiarowe w klimatroniku, w których pokazuje temperaturę foteli, nastawę na pokrętle i chyba moc którą podaje na fotel (piszę z pamięci więc nie do końca może się zgadzać). Przejrzyj bloki pomiarowe i wrzuć tutaj odpowiednie. Wydaje się jednak że problem może być w samym klimatroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2022 o 09:46, bobikos napisał(a):

W takim razie do przejrzenia bloki pomiarowe w klimatroniku, w których pokazuje temperaturę foteli, nastawę na pokrętle i chyba moc którą podaje na fotel (piszę z pamięci więc nie do końca może się zgadzać). Przejrzyj bloki pomiarowe i wrzuć tutaj odpowiednie. Wydaje się jednak że problem może być w samym klimatroniku.

Zrobię to co pisałes. Klimatronik podmieniłem na używany sprawny i niestety dalej nie fukcjonowały. Co ciekawe, ostatnio jeden fotel (kierowcy) zaczął grzać, ale nie z taką mocą jak dawniej. Drugi dalej niesprawny. Przedzwonione były fotele i i obwód się zamyka. Sprawdze te bloki, moze faktycznie to jakeis zabezpieczenie antypożarowe czy coś innego wariuje bo fotel wskazuje dziwne temperatury. Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka dalej nie znaleziona. Fotel kierowcy od czasu do czasu grzeje, ale nie tak mocno jak kiedyś. Czy ktoś orientuje się, czy jest jakiś czujnik temperatury grzania foteli (przykładowo jakiś układ, który se względów ppoż wyłącza grzanie bo np widzi ze fotel ma za wysoka temperaturę mimo, ze faktycznie tak nie jest?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury jest wbudowany w mate grzewczą fotela, nic innego w obwodzie nie występuje. Bezpiecznik nr 44 wymieniałeś czy tylko sprawdziłeś na oko czy nie przepalony? Czasem uszkodzenia nie widać a przy obciążeniu bezpiecznik stawia duży opór i spada napięcie. Odpal grzanie fotela i zobacz jak wyglądają napięcia na bezpieczniku nr 44 (porównaj po obu stronach bezpiecznika). To samo możesz zrobić na samej kostce fotela. Jeżeli fotel wskazuje dziwne temperatury to albo coś nie łączy lub stawia większy opór pod obciążeniem bądź mata uszkodzona jest w taki sposób, że 'na sucho' jest ok a pod obciążeniem już nie. Oczywiście pod warunkiem, że panel który podmieniałeś był sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam problem i takie błędy w momencie włączenia grzania. Według schematu wychodzi na to że element grzejny siedziska i tu będę szukał przyczyny. 

Pewnie jak zrobię to już będzie po zimie???20221128_140035.thumb.jpg.f95634fa4ee960c7ada61670f4635356.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2022 o 17:49, Brrruno napisał(a):

Zrobię to co pisałes. Klimatronik podmieniłem na używany sprawny i niestety dalej nie fukcjonowały. Co ciekawe, ostatnio jeden fotel (kierowcy) zaczął grzać, ale nie z taką mocą jak dawniej. Drugi dalej niesprawny. Przedzwonione były fotele i i obwód się zamyka. Sprawdze te bloki, moze faktycznie to jakeis zabezpieczenie antypożarowe czy coś innego wariuje bo fotel wskazuje dziwne temperatury. Dzieki.

To jak raz działa a raz nie, czyli cis nie łączy w fotelu( w macie  )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Skowrix napisał(a):

Czujnik temperatury jest wbudowany w mate grzewczą fotela, nic innego w obwodzie nie występuje. Bezpiecznik nr 44 wymieniałeś czy tylko sprawdziłeś na oko czy nie przepalony? Czasem uszkodzenia nie widać a przy obciążeniu bezpiecznik stawia duży opór i spada napięcie. Odpal grzanie fotela i zobacz jak wyglądają napięcia na bezpieczniku nr 44 (porównaj po obu stronach bezpiecznika). To samo możesz zrobić na samej kostce fotela. Jeżeli fotel wskazuje dziwne temperatury to albo coś nie łączy lub stawia większy opór pod obciążeniem bądź mata uszkodzona jest w taki sposób, że 'na sucho' jest ok a pod obciążeniem już nie. Oczywiście pod warunkiem, że panel który podmieniałeś był sprawny.

Jest jeszcze bezpiecznik nr6 5A, który odpowiada za grzanie przednich foteli??Screenshot_20221207_205656.jpg.ca0de14af44b909277ffc03d529395be.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2022 o 13:54, Brrruno napisał(a):

Usterka dalej nie znaleziona. Fotel kierowcy od czasu do czasu grzeje, ale nie tak mocno jak kiedyś. Czy ktoś orientuje się, czy jest jakiś czujnik temperatury grzania foteli (przykładowo jakiś układ, który se względów ppoż wyłącza grzanie bo np widzi ze fotel ma za wysoka temperaturę mimo, ze faktycznie tak nie jest?)

Trzeba znaleźć przekaznik nr 59 on jest od grzania przednich foteli. Sam nie wiem gdzie on się znajduje.

Może ktoś pomoże? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ogarnięty. Fotele pięknie grzeją. 

Przerwany obieg maty. Syzyfowa praca z miernikiem ale jest efekt. Lutowanie i działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...