Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BFB] A-czwórka 1.8T quattro z plusem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć! W sierpniu tego roku zakupiłem A4 1.8T quattro. Pierwsze auto tej marki u mnie i bardzo miło zaskoczony jestem jakością wykończenia wnętrza oraz generalną solidnością konstrukcji. Podoba mi się zestaw kolorystyczny - czarna buda plus Platin Hell w środku.

 

IMG_20220909_171438.thumb.jpg.a4aa97a216584a083d4e6af412dd7fff.jpg

 

Tydzień po zakupie zafundowałem solidny pakiet pozakupowy, czyli OEM rozrząd z pompą wody, wymiana oleju (Motul Xcess 5W40) i filtrów (MANN), wymiana uszczelniacza wałka rozrządu (podciekał), wymiana płynu chłodniczego oraz wspomagania, wymiana końcówek drążka oraz poduszki silnika, jakieś pierdoły, a na koniec jednoetapowa polerka.

 

IMG_20221201_203936.jpg.55fb5fe18a9c85057cfb3862edb17a08.jpg

 

W ciągu użytkowania byłem zadowolony z Audi, ale co jakiś czas wyskakiwał Check Engine - połączenie P0420 (Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1) z P0411 (Secondary Air Injection System Incorrect Flow Detected). Po skasowaniu błędy się pojawiały na drugi dzień albo za dwa tygodnie (auto używane codziennie). W aucie innej marki miałem problem z pompą powietrza wtórnego i okazało się, że była w niej woda z jakiejś nieszczelności. W mojej A4 wyjąłem pompę i wyglądała ok. Myślałem, że może sonda lambda kończy żywot i powoduje nieprawidłową pracę pompy powietrza wtórnego albo katalizator najlepsze lata miał już za sobą. Na FB po moim zapytaniu polecono mi wyprogramowanie drugiej sondy oraz sai, ale ewentualny niesprawny (zatkany?) kat nie dawał mi spokoju. Dlatego postanowiłem wymienić katalizator na sportowy 200 cpsi z normą Euro4 wykonany przez Hoffman Custom z Lublina. Dołożyłem do tego wtryski z BEXa, a remap dołożył @Łukasz13 i w efekcie mam święty spokój z CEL, a auto zaczęło oddychać B)

 

hamownia.jpg.d42f6c87adbc6e5c6d90d65db02c81a6.jpg

 

Do zobaczenia na drodze!

Edytowane przez rosaskc
Opublikowano

Planujesz jakieś kolejne modyfikacje? :wink: Wyszła zdrowa seria.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Ewentualnie drugi IC za prawym halogenem. Jednak musiałbym dorwać zestaw P&P w dobrej cenie. W tym tygodniu poszedł za 450 zł w niecałą godzinę także da się kupić za rozsądną kasę, ale nie spieszy mi się, bo zima idzie i temperatury raczej będą sprzyjać chłodzeniu :grin:

Muszę jednak najpierw zajrzeć do ogrzewania postojowego, bo czasem rzuca 01406 (No Flame) i nie działa. Rozbiorę, usunę nagar i zobaczymy, co dalej. Najpierw doprowadzę auto do stanu, gdzie absolutnie wszystko będzie działać, a potem będę modzić :wink:

Opublikowano
9 minut temu, rosaskc napisał(a):

Najpierw doprowadzę auto do stanu, gdzie absolutnie wszystko będzie działać, a potem będę modzić :wink:

Słusznie :oklasky:bardzo dobre podejście.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Szukaj od 2,0 TFSI , taniej niż od BEXa.

Opublikowano

A jest tak samo P&P? Oprócz ceny są jeszcze różnice?

Opublikowano
2 godziny temu, rosaskc napisał(a):

A jest tak samo P&P? Oprócz ceny są jeszcze różnice?

Nie jest P&P i jest tu gdzieś temat co trzeba przerobić/dokupić. Od BEXa też nie jest P&P bo kierownica powietrza nie będzie pasować pod zderzak w B7.

Opublikowano

Webasto naprawione :thumbup1:

Winną okazała się pompa paliwa, która przestała podawać. Trochę czasu zajęła diagnoza, ponieważ nie mogłem znaleźć OEM (8E0963303 / 22451702). Podobno pasuje jakaś z Volvo, znalazłem zamiennik i zamówiłem. Przy montażu wyszło, że króciec jakiś inny, szybkozłączki brak, tylko wtyczka się zgadza. Webasto zaczęło odpalać, ale co któryś raz. Dłuższa chwilę nam zajęło, żeby dojść, że pompka podaje paliwo, ale trochę za mało...

Skoro nie ta pompa, to inna. Pojawiła się OEM z numerem 22451702, ale 550 zł to trochę sporo. Złapałem kontakt do firmy zajmującej się ogrzewaniem postojowym i usłyszałem, że numerek więcej (22451703) jest identyko, jedynie wężyk, który z nią przychodzi jest inny, bo jest dedykowana do Merca. Zamówiona, 240 zł zapłacone i odpala od strzała B)

 

Jestem w plecy sporo nerwów oraz 160 zł na zamienniku MTM, bo firma nie chce przyjąć reklamacji na produkt niezgodny z opisem. Niestety, później sprawdziłem opinię tej firmy. Dno i metr mułu. Nie kupujcie nic z pompa-paliwa czy też akumulatorywroclaw z Wrocławia z Sycowskiej. Sprzedają bubel i są po prostu chamscy.

 

Ale koniec końców ogrzewanie postojowe działa i to się liczy.

Opublikowano

Pierwszy rok z moją A-czwórką! 🎂

Co się zmieniło od ostatniego wpisu? Mechanicznie nic. Po przejechanych 12 tysiącach kilometrów Audi dostało nowy olej (ponownie Motul Xcess 5W40) plus filtry. Maszyna nie chce się psuć, więc coś sobie wymyślam ;)

Nie widać co prawda na tym zdjęciu, ale w tunelu środkowym ukryła się WEFA i wreszcie jak człowiek mogę muzyki słuchać z telefonu.

 

IMG-0658.thumb.jpg.fcbb20d96a5fb46560cc6f65e29dd440.jpg

 

We wnętrzu jeszcze zmiana w tylnych drzwiach - dorwałem boczki Platin Hell z roletami :)

Niestety, boczki w dolnej części były zajechane życiem, ale dałem radę przełożyć same górne elementy (nad dekorami) i są roletki jak u Pana Prezesa w 2006 roku!

 

IMG-3421.thumb.jpg.e837b630eeaade4fe8d09156c226f901.jpg

 

Jeszcze jedna zmiana zaszła na zewnątrz. Irytowała mnie szarość ramki rejestracji i chrom grilla. Dlatego ta pierwsza została pomalowana w kolor, natomiast ramka oklejona folią carbon Oracal. Według mnie, zdecydowanie na plus.

 

IMG-3404_no_plates.thumb.jpg.796d38e0a5e8d2bc5204b0b2878ba508.jpg

 

Jeździć, tankować.

 

Do zobaczenia na drodze!

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...