Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopcenie i lokalizacja wycieku


Michuu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sam już nie wiem co robić. Auto strasznie kopci na jałowych obrotach. Nie zaraz po odpaleniu, ruszę z domu i po dosłownie 300m stoję na światłach to widzę chmurkę już za sobą. Obojętnie czy silnik zimny czy ciepły. Tak wiem ze jest taka pora roku, ale czuć palony olej w spalinach, a końcówki wydechu okopcone jak nigdy. Płynu chłodniczego nie ubywa. Ciśnienie dziś sprawdzone 11,5/11/12/12.  Turbo regenerowane z rok temu. Wąż który wychodzi od turba do IC ma tylko delikatne tłuste ścianki. Z kolei wąż przy IC, pociekło może z 10 kropel. IC od spodu mokry. Druga sprawa to wyciek oleju. Ogólnie cały rozrusznik mokry, i straszny smród spod maski palonego oleju. Olej kapie na osłonę termiczną koło kolektora wydechowego.

Nie mam pojęcia skąd to może kapać, uszczelka pod deklem rownież niedawno wymieniona. Wrzucam zdjęcie może to pomoże w lokalizacji. 

F360D547-2418-43D5-B023-275BAD700417.jpeg

CD72A33A-211D-4692-AF28-CCC1A90AB2D4.jpeg

Edytowane przez Michuu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może turbo rzyga w wydech tylko, chodź nie wiem czy to jest możliwe.

A to trzeba by umyć dokładnie i wtedy by pewnie namierzył skąd cieknie.

A to że uszczelka pokrywy niedawno zmieniana to jeszcze o niczym nie świadczy.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak turbo puszcza w wydech to zadyma niezła jest, można sprawdzić przez otwór po sondzie,będzie olej pływał. Żeby wyciek zlokalizować to najlepiej umyć i obserwować.

Edytowane przez krzychuG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zacząłem rozbierać. Odkręciłem kolektor wydechowy. Wrzucam zdj może ktoś coś podpowie. Na 3 cylindrze kolektor dość zawalony. 
 

Edit: Otwór sondy sama sadza. Wydaje mi się że kopcenie idzie od 3 cylindra skoro jest w kolektorze taki nagar, ale nie znam się za bardzo. Wyciek obstawiam tylko i wyłącznie z uszczelki pod pokrywą.

E9031693-7914-46D9-987E-66428BAB954E.jpeg

ED337307-1A3F-4157-A015-9596C4395C14.jpeg

Edytowane przez Michuu.
Aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo się nie znam ale tego nagaru to jak na benzynę to trochę za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierszy od lewej na focie wygląda ok, te środkowe oba podciekają nie spalonym olejem, możesz podłączyć adapter w miejsce świecy z podpiętym sprężonym powietrzem to usłyszysz czy ucieka dołem czy górą, ale

i tak to nic nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michuu. Mógłbyś opisać jak zdemontować kolektor wydechowy krok po kroku? Potrzebuje się za to zabrać a nigdzie nie umiem znaleźć takiego opisu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.07.2023 o 07:10, jacus91 napisał(a):

Michuu. Mógłbyś opisać jak zdemontować kolektor wydechowy krok po kroku? Potrzebuje się za to zabrać a nigdzie nie umiem znaleźć takiego opisu 

To nie jest jakieś skomplikowane, wyciągasz puszkę filtra powietrza, będziesz miał więcej miejsca, to jest 3 minuty roboty, a ułatwia pracę, później odkręcasz kolektor od turbo, jedna śruba od strony głowicy, która trzyma kolektor od turbo trochę jest cięzszy dostęp, ale jak pokombinujesz, to dasz radę. Później odkręcasz bodajże 10 nakrętek kolektora od głowicy i wyciągasz. A druga sprawa, dla chcącego nic trudnego 

 

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...