Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Drgania na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika


lukiboy87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Wiem że ten temat był już poruszany ale wydaje mi się że moj problem troszke się rożni. mianowicie...jak odpalam auto to wszystko jest ok.pali na dotyk i nic nie drga.Dopiero jak rozgrzeje się silnik do 80-90 stopni to na biegu jałowym zaczyna drgać. po dodaniu gazu przestaje ale po chwili dłużej lub krótszej zaczyna zów drgać.poza drganiami auto jeździ dobrze.nie traci mocy.Byłem z tym problemem u mechanika. podłączył do komputera i wyskoczył błąd. 17987-"jednostka sterująca przepustnicą, nastawy podstawowe nie prawidłowe" facet ma doswiadczenie w tych silnikach bo przcował za granicą kilkanaście lat w serwisie audi i wv. wykasował błąd i było ok bez drgan ale nie jestem pewien czy dlatego że silnik troszke sie ochłodził czy dlatego że coś to pomogło.Bynajmniej po kilku kilometrach zaczeło znów telepać na jałowym. Niewiem co to może byc...czy mam wymienić tą jednostkę czy to jakiś inny problem...bardzo prosze o pomoc.dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o własnie cos dorzuce jeszcze odnośnie tankowania... problem zaczoł się po zatankowaniu na neste w szczecinie. Po przejechaniu jakichś 50 km zaczeły się drgania i tak trwa to do dziś.Na początku te drgania pojawiały się rzadziej...a pozatym po dodaniu gazu zanikały i jak ruszyłem i się zatrzymałem to znów były a teraz to nawet dodanie gazu nic nie daje.cały czas drga na jałowym...wkurza mnie to i martwi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy jakbym miał do wymiany filtr paliwa to na zimnym silniku by było ok tak jak jest teraz?jak by był do wymiany to temp silnika by chyba nie miała nic do rzeczy. wydaje mi sie że problem jest troszke bardziej złożony (niestety)ale dzięki za info. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% drgań występujących na gorącym silniku a nie występujacym na zimno to wina plecionki :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% drgań występujących na gorącym silniku a nie występujacym na zimno to wina plecionki :wink4:

tak było u mnie

pomimo ze wygladała jak nowa to porozgrzaniu traciła swoje właściwości[br]Dopisany: 16 Maj 2009, 14:31_________________________________________________otwórz maskę

od turbiny wychodzi taka złaczka plecionka elastyczna która bierze na siebie większość drgań silnika i nie przenosi to na budę lub silnik

taki amortyzator drgań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest plecionka jeśli mógłbyś mi wyjaśnić bo zielony jestem? Z góry dziękuję?

Pozdrawiam

jest za turbiną taki element elastyczny :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzw. złacze elastyczne układu wydechowego

link jak to wyglada

http://moto.allegro.pl/item629166464_zlacze_elastyczne_50_230_nierdzewka_od_ss.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak wytłumaczyć to że jak jest poniżej 16 stopni celsjusza to silnik nawet po rozgrzaniu nie drga. dopiero około 20 stopni drga. Może dlatego że im cieplej tym plecionka ma gorsza właściwości tłumienia....a może to coś z terostatem albo jeszcze coś innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień plecionkę na nową, przy okazji możesz wywalić kata (trzeba zacząć od najtańszych rzeczy).

Dodatkowo sprawdziłbym i wymienił mocowanie wydechu, po paru latach wieszaki potrafią się wydłużyć o 2-3cm a to już dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak wytłumaczyć to że jak jest poniżej 16 stopni celsjusza to silnik nawet po rozgrzaniu nie drga. dopiero około 20 stopni drga. Może dlatego że im cieplej tym plecionka ma gorsza właściwości tłumienia....a może to coś z terostatem albo jeszcze coś innego??

Mam to samo,będę wymieniał plecionkę i przy okazji wybije kata.

[br]Dopisany: 22 Maj 2009, 16:55_________________________________________________

Wymień plecionkę na nową, przy okazji możesz wywalić kata (trzeba zacząć od najtańszych rzeczy).

Dodatkowo sprawdziłbym i wymienił mocowanie wydechu, po paru latach wieszaki potrafią się wydłużyć o 2-3cm a to już dużo.

Jak wymieniłem tylko wieszaki na całym wydechu to jest jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rade. miałem stłuczkę, czekam na odszkodowanie z niemieckiej ubezpieczlani i napewno jak oddam auto do warsztatu to albo się zajmą tym albo ja sam jak wróci już do mnie moja dziewczynka:) Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem dokładnie to samo co Ty. Wykonałem podstawowy test. poprosiłem żonę aby przycisnęła tłumik w trakcie jak ja siedziałem i mi drzało w srodku, jak przycisneła tak przestało drgać.

Podjechałem na kanał pozakładałem opaski zaciskowe w połowie każdego zaczepu gumowego tłiumika. JAK RĘKĄ ODJĄŁ!

Jezdze tak od roku i nic nie drga!

Po prostu te gumy od starości juz robia się bardzo miękkie a jak dostaną temperaturę od wydechu to wiadomo jakie są miękkie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...