Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie chciał z rana zapalić silnik 1.8T


Nacek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dziś jadąc rano do pracy napotkał mnie dziwny przypadek, silnik nie chciał mi zapalić.. Auto stało mi 2 dni nie jeździłem na weekendzie, ostatnim razem jak wracałem to do tankowałem na BP do pełna jakąś 1/3 baku jeśli to ma jakieś znaczenie.
I wsiadam dziś jak co rano odpalam patrzę jeszcze wyrzuciło mi inspekcje serwisowo-olejową przekręcam zapłon kręci i nic nie może złapać aż dziwnie. Drugi raz i to samo tak jakby chciał a nie mógł zapalić w sensie łapał i jakby gasł. Sb myślę co jest.. Daje mu ręcznie gazu pedałem w końcu zaskoczył po kilku sec kręcenia i ssanie od razu się wyłączyło i było 900 obrotów lecz silnik pracował bardzo nie równo wręcz obroty falowały dałem mu trochę gazu to był taki mało czuły na gaz - zamulony.. Podniosłem maskę niby pod spodem wszystko okej, ale silnikiem szarpało tak nierówno pracował. Z tyłu z tłumików śmierdziało benzyną i był tak jakby zalany był bo aż pluło tą benzyną i kopciło.. No i myślę co zaryzykuje i jadę może przepali i będzie git i tak było po przejechaniu może do 1km już było wszystko okej na wszelki wypadek zatrzymałem się zgasiłem i odpaliłem ponownie to zaskoczył od razu. Wracając do domu z pracy już normalnie odpalił, pod sklepem tak samo..
I teraz moje pytanie posiadając ten samochód już 4 lata jeżdżąc codziennie praca, sklep itp nie miałem nigdy problemu z nim tak jak dzisiaj mi się stało a miesięcznie robię trochę km.. I jestem zdziwiony co mogło się stać? Czy coś z układem zapłonowym może wilgoć? Albo coś z tym paliwem nie halo i po tym tankowaniu było jakoś oszukane rozdzieliło się i podeszła woda? Żadnej kontrolki mi nie wyrzuciło jakiegoś Checka prócz tej inspekcji tylko.. Pytam was bo aż nurtuje mnie te pytanie czy ten psikus się więcej nie będzie powtarzał.. No a zawsze te autko mi odpalało wręcz na dotyk pomimo czy na zewnątrz było na minusie czy na plusie, akumulator mam świeży nie dawno wymieniałem..

Pozdrawiam

Edytowane przez Nacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka, lewe powietrze, czujnik temperatury, czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka, wilgoć w ECU - wybierz sobie. Jak nie podepniesz interfejsu nic się nie dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja na 90% obstawiam pompę paliwa.
Tylko na 90% bo nikt nie jest magiczna kulą, która zgadnie bez diagnozy...
Proponuję zacząć najpierw od zobaczenia błędów ECU, a następnie od razu zmierzenie ciśnienia na listwie paliwa.
Robiłem kilka przypadków porannych, nieodpalających 1.8T w B6 czy B7.
W 9 na 10 jest to albo regulator ciśnienia ( filtr paliwa) albo pompa paliwa w baku.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak Vaga nie posiadam zawsze kolega ratował w razie W więc tego nie zweryfikuje, ale na razie nie martwi mnie to jeszcze aż tak bardzo bo minęło od tego przypadku kilka dni, dalej samochód eksploatuje jak zawsze i na razie jest tak jak było jakby taka sytuacja nie wystąpiła. Mówię dlatego byłem w szoku że aż mi nie chciał wtedy zapalić ;) Jeśli się to powtórzy trzeba będzie szukać problemu. Już wiele razy miałem jakieś akcje w tym samochodzie że coś danego dnia nie zadziałało przemyślał sprawę w nocy, ostygł i do tej pory jest okej - zapomniałem o tym.. Tak pół żartem chyba starość nie radość tego samochodu daje już swoje znaki.. :)

Edytowane przez Nacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Nacek napisał(a):

Jeśli się to powtórzy trzeba będzie szukać problemu.

Następnym razem już może nie odpalić. Przerabiałem to więc zamiast się łudzić lepiej sprawdzić wcześniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2023 o 17:11, przem8 napisał(a):

Następnym razem już może nie odpalić. Przerabiałem to więc zamiast się łudzić lepiej sprawdzić wcześniej. 

Co w twoim przypadku było przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interfejs diagnostyczny i sprawdzić rano odczyty czujnika temp.

Jest prawdopodobne, że z nim problem.

Wymiana tylko na oryginał (nie z allegro za 40-50 zł), cena w ASO to około 200 zł bez zniżek.

Wymiana to pół godzinki roboty i poharatane dłonie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...