Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 - Right / Left Dipped Headlight


damiandp007

Rekomendowane odpowiedzi

Przy sobie mam tylko Vscana i musiał bym znać numery bloków. Chyba, że pamiętasz może na których numerach są światła-xenon? W VCDSie lepiej było by to widać.

20230204_120333.jpg

20230204_120640.jpg

20230204_120714.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnych blokach. W głównym oknie w identyfikacji sterownika widać ale tym pewnie nie odczytasz. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jedyne informację o sterowniku

20230204_134234.thumb.jpg.6bccc162b2f9762d2bdafdb0650fc814.jpg

 

Albo info z 55

 

20230204_132816.thumb.jpg.6b0de155db89c6f23b54b07e69bd5841.jpg

 

Do VCDS będę miał dostęp dopiero w poniedziałek. Chyba, że jutro będę miał chwilę to dam znać co i jak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie informacji zawartej tu :

 

Kodowanie modułu MCE w nadwoziu B6

0?xxx: Czujnik światła
0 – brak
1 – zainstalowany

0x?xx: Moduł haka
0 – brak
1 – zainstalowany

0xx?x: Reflektory
0 – Halogenowe
1 – Ksenonowe

0xxx?: Kraj
1 – Reszta Świata
2 – Kraje skandynawskie (automatyczne włączanie świateł po zapłonie)
3 – USA
4 – Canada

 

wnioskować można, że MCE w Twoim aucie nie ma zaznaczonej opcji zainstalowanych lamp ksenonowych. Powinno być 00011.

W MCE Twojego auta jest 00001.

Myślę, że to jest właśnie rozwiązaniem problemu  :cool1:

Edytowane przez Tomnik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie? Jak to się stało, że się to przekodowało? ? Jedyne co przychodzi mi do głowy to, że przez ponad tydzień stało auto bez akumulatora. Ale czy to możliwe? No nie wiem... Posiadam ten samochód już ponad 10lat i nie przypominam sobie żeby ktoś kiedykolwiek w nim coś kodował... 

Też pierwszy raz będę podejmować się tej czynności więc... może macie jakieś dobre rady dla "laika" w tym temacie? Zrobię to w ogóle VCDSem-light? ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TomnikTak sobie o tym myślę i wychodzi na to, że spryskiwacze reflektorów też pewnie mi nie działają przez to, że nie są zakodowane xenony. Sprawa lusterka wstecznego fotochromowego, które również  nie działa, pewnie będzie też leżała w braku kodowania. ??

Edytowane przez damiandp007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20230206_081007.thumb.jpg.dae3db95438bd9e20aa7fc2077b1d67f.jpgZmiana kodowania (Vscanem) i problem wydaje się już rozwiązany. ??

@Tomnik & @Muskel1Dzięki za naprowadzenie na "właściwe tory"???

 

20230206_081045.thumb.jpg.f5c0615ee5921171f5322efe1e676ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z zaświecaniem się błędu spalonej żarówki i komunikatem Left Dipped Headlight w trakcie jazdy jednak pozostał. Po komunikacie (jeszcze w trakcie gdy świeciły) wysiadłem z samochodu i oba xenony świeciły normalnie. Po jakimś czasie sam zgasł i za jakiś czas znowu zaświecił się na jakieś 5sekund i znowu zgasł. ? Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny dalej? ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh.... :wallbash: Dobra, a jest jakiś prosty patent na sprawdzenie czy to na 100%  przetwornica? (Poza zamianą miejscami lewą na prawą ) Tak żeby nie narobić więcej szkód niż pożytku... Jest to w ogóle naprawialne? Bo jedni piszą, że ich się nie naprawia inni wysyłają do serwisu... to w końcu jaka jest prawda? Szukać już nowej w zamienniku, oryginalnej czy używki? A może czekać, aż całkiem padnie bo w sumie da się z tym żyć tylko irytuje? człowieka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, damiandp007 napisał(a):

jest jakiś prosty patent na sprawdzenie czy to na 100%  przetwornica? (Poza zamianą miejscami lewą na prawą )

Nie ma.

 

26 minut temu, damiandp007 napisał(a):

Jest to w ogóle naprawialne?

Nie opłacalne, przetwornice niekosztuja dużo. Kup nowe bo używki to loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem dzisiaj tą przetwornicę, żeby sprawdzić jej numery i powiem Ci, że za tanie to one wcale nie są...:eusathink: Na alledrogo, nowe są tylko 4pinowe (moja jest na 6pinów) A zmieniać wtyczkę tak średnio mi się uśmiecha... (Przy okazji wtyki, potraktowałem kontakt sprayem i narazie przez 30km nic nie świrowała)

 

20230213_085344.thumb.jpg.85b7c3f6dbe9b5ce5c03123f37da9753.jpg

Jak by miał ktoś taką na zbyciu po tańszej cenie to kontakt na PW. ? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są przetwornice valeo d2s.  występowały tylko w b5 i b6 pierwszym roku produkcji. j zastąpiono je valeo d1s . 

d2s ma wbudowany zapłonnik w przetwornicy 

d1s jest bez zapłonnika bo zapłonnik jest w palniku d1s 

z przetwornica d1s można zastosować palnik d2s ale potrzebny jest zewnętrzy zapłonnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...