Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Para na szybach


pit07

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu bardzo parują mi szyby , muszę puszczać ac i prawie całą moc żeby trochę zeszło. Po jeździe jest wilgoć na szybach od środka . Od czego zacząć szukanie rozwiązania ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

Filtr kabinowy wymieniony ?

Rok temu był wymieniony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Masz gdzieś wilgoć w środku. Gdzieś dostaje się woda.

Qrcze, jak szukać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak wygląda ten filtr. 

Musisz podłogę i bagażnik sprawdzić czy są wilgotne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Sprawdź jak wygląda ten filtr. 

Musisz podłogę i bagażnik sprawdzić czy są wilgotne.

 

Dokładnie , a najlepiej wymień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr kabinowy powinno wymieniać się 2 razy do roku, raz na zimę i raz na lato, no chyba że auto jeździ tylko po idealnych krajobrazach, gdzie nie ma syfu w powietrzu.

 

Jak włączysz obieg zamknięty to paruje, a jak obieg zewnętrzny? Jak długo jeździsz tym autem? Problem nastał niedawno, czy już jest jakiś czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr kabinowy wymieniać dla własnego zdrowia, a do tego warto przed sezonem letnim przy okazji samemu sobie odgrzybić klimatyzację odpowiednim preparatem... jednak mocne parowanie szyb którego nie da się pozbyć bez użycia klimatyzacji raczej nie jest spowodowane brakiem wymiany filtra mimo...

 

mocne i trudne do pozbycia się parowanie szyb to : wilgoć - gdzieś się zbiera woda w aucie, usterka obiegu zamkniętego/otwartego, nieszczelna nagrzewnica ( tutaj warto sprawdzić czy szyby nie są tłuste)

 

 

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sahipp napisał(a):

filtr kabinowy wymieniać dla własnego zdrowia minimum raz a najlepiej dwa razy w roku, a do tego warto przed sezonem letnim przy okazji samemu sobie odgrzybić klimatyzację odpowiednim preparatem... jednak mocne parowanie szyb którego nie da się pozbyć bez użycia klimatyzacji raczej nie jest spowodowane brakiem wymiany filtra mimo, że tak głoszą internety...

 

mocne i trudne do pozbycia się parowanie szyb to : wilgoć - gdzieś się zbiera woda w aucie, usterka obiegu zamkniętego/otwartego, nieszczelna nagrzewnica ( tutaj warto sprawdzić czy szyby się są tłuste)

 

na sam początek warto podnieść wszystkie dywaniki i sprawdzić czy nie jest gdzieś bardzo wilgotno na pograniczu mokro szczególnie z przodu.... potem z racji młodego wieku auta zainteresowałbym się czy obieg wewn/zewn działa...

Problem pojawił się przy niższych temperaturach na zewnątrz (0-7 st) . Pomaga trochę włączenie obiegu zamkniętego + klima  , ale np szyby w tylnich drzwiach to ciężko odparować . W grudniu montowałem ambient , mogli coś przestawić / uszkodzić ?? Tak mi się skojarzyło . Podłoga jest sucha, nie ma nieprzyjemnego zapachu w aucie. Auto garażowane. Szyby umyte tez od środka. 
Dzieki za rady. Filtra będę pilnował i regularnie wymieniał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pit07 napisał(a):

Pomaga trochę włączenie obiegu zamkniętego + klima  , ale np szyby w tylnich drzwiach to ciężko odparować . W grudniu montowałem ambient , mogli coś przestawić / uszkodzić ??

raczej chyba nie ma związku...  a opisz dokładnie gdzie Tobie to paruje? jest też tak że jak jeździsz na klimie i przestaniesz to faktycznie występuje zjawisko nadmiernego parowania i to normalne. Po około jednym dniu jeżdżenia bez klimy cała wilgoć, układ powinien się osuszyć i parowanie powinno powrócić do normalnego poziomu czyli na samym nawiewie auto powinno sobie radzić z tym zjawiskiem....

 

a powiedz dokładnie jak Tobie to paruje, od czego się (jakich szyb) zaczyna i po włączeniu nawiewu ( bez klimy i na obiegu otwartym) co się dzieje? Gdzie znika para, a gnie nie znika? A i ważne jakie warunki pogodowe na dworze w tym czasie?

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pit07 napisał(a):

tylko tak jak w opisie, w pobliżu dmuchaw. Włączone temp. 22 + ac + obieg zamknięty

kolego, a spróbuj na obiegu otwartym + klima ( zweryfikuj czy klapka się otwiera) i daj znać co się stało... obiegu zamkniętego to się używa sporadycznie jak smrodek na dworze się pojawi lub jak chcesz bardzo szybko schłodzić auto...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sahipp napisał(a):

kolego, a spróbuj na obiegu otwartym ( zweryfikuj czy klapka się otwiera) i daj znać co się stało... obiegu zamkniętego to się używa sporadycznie jak smrodek na dworze się pojawi lub jak chcesz bardzo szybko schłodzić auto...

tak zrobię, ale co oznacza "( zweryfikuj czy klapka się otwiera)" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, pit07 napisał(a):

( zweryfikuj czy klapka się otwiera)

nie znam anatomii a4 b9 ale gdzieś jak otworzysz maskę jest czerpnia powietrza, podejrzewam że będziesz musiał plastiki zdemontować tam gdzie masz zbiorniczki, wiesz przy szybie .... i tam na tej czerpni jest żaluzja lub klapka... na obiegu otwartym powinna byc otwarta i powietrze z ,,zewnątrz,, wpada do środka... na obiegu zamkniętym klapka/żaluzja jest zamknięta i powietrza zasysane jest ze środka auta i ogrzane/schłodzone zostaje wyrzucone przez kratki.... jazda na obiegu zamkniętym właśnie sprzyja parowaniu.... Generalnie jakbyś jechał na auto to klimatronik automatycznie powinien tym sterawć i przeważnie auto jest na obiegu otwartym. Na zamkniętym jest tendencja do nadmiernego parowania i ta funkcja jest sporadycznie używane i na krótko... Ty masz świeże auto (bez urazy ale nowe auta lubię się pierdzielić) więc trzeba szukać usterki technicznej, niż problemu wywołanego wiekiem auta...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sahipp napisał(a):

nie znam anatomii a4 b9 ale gdzieś jak otworzysz maskę jest czerpnia powietrza, podejrzewam że będziesz musiał plastiki zdemontować.... i tam na tej czerpni jest żaluzja lub klapka... na obiegu otwartym powinna byc otwarta i powietrze z ,,zewnątrz,, wpada do środka... na obiegu zamkniętym klapka/żaluzja jest zamknięta i powietrza zasysane jest ze środka auta i ogrzane/schłodzone zostaje wyrzucone przez kratki.... jazda na obiegu zamkniętym właśnie sprzyja parowaniu.... Generalnie jakbyś jechał na auto to klimatronik automatycznie powinien tym sterawć i przeważnie auto jest na obiegu otwartym. Na zamkniętym jest tendencja do nadmiernego parowania i ta funkcja jest sporadycznie używane i na krótko... Ty masz świeże auto (bez urazy ale nowe auta lubię się pierdzielić) więc trzeba szukać usterki technicznej, niż problemu wywołanego wiekiem auta...

dziękuję za wyjaśnienie i pomoc, postaram się poszukać
pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pit07 napisał(a):

dziękuję za wyjaśnienie i pomoc, postaram się poszukać
pozdrawiam

jak masz czas to idź pojeździć ale obieg otwarty + klima  plus klima jak dalej będzie problem to zweryfikuj to o czym wspomniałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie oszaleć z tym tematem.
Byłem na dużym przeglądzie, posprawdzali wszystko, Zrobiłem cały servis klimatyzacji + wymiana filtra, trochę, ale tylko trochę się poprawiło, tzn. przednią szybę idzie odparować, ale tylko jest na zewnątrz na minusie to para znowu  atakuje.

Jedną rzecz zauważyłem, że nie zgadza się temperatura zewnętrzna ze wskaźnika na desce z rzeczywistą. Przekłamuje ok 4-5 stopni. Np. pokazuje 4 stopnie , a w rzeczywistosci  na zewnątrz jest 0. Może ten wewnętrzny termometr też jest walnięty? Sam już nie wiem co dalej. Patrzę na ulicy na inne auta (np. 10 lenie punto :-)) i widzę że mają ładne szyby bez pary. Jak żyć? ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś dostaje się wilgoć/woda. 

Czujnik temp. zewnętrznej pokazuje cały czas o 4-5 stopnie wyżej czy tylko rano zaraz oo odpaleniu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Gdzieś dostaje się wilgoć/woda. 

Czujnik temp. zewnętrznej pokazuje cały czas o 4-5 stopnie wyżej czy tylko rano zaraz oo odpaleniu? 

Cały czas jest lewa temp.

Nie wiem gdzie szukać tej wody, nigdzie nie ma zacieków nic nie śmierdzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, pit07 napisał(a):

Cały czas jest lewa temp.

To wymień czujnik temp. zewnętrznej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...