[B5 1.6 ADP] hałasujące wisko

    20 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    przy odpaleniu i gaszeniu silnika pojawia się hałas tak jakby łożysko pracowało na sucho, poza tym są luzy na owym łożysku ruszając wiatrakiem poprzecznie

    teraz pytania, czy to łożysko w sprzęgiełku wybija sie i podlega wymianie czy wymienić trzeba całe sprzęgiełko, no i czy trzeba wyjeżdżać z przodem jak do rozrządu żeby tam się dostać :question:

    ile kosztuje to sprzęgiełko w oryginale i zamienniku ?

    1.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość elmo

    100zl uzywane na allegro, 166zl nowy zamiennik na allegro, 460zl ASO, byłem wczoraj sie pytac bo u mnie to samo... siada... :-( Da sie to rozebrać bez rozmontowywania przodu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    w etka nr. części to 058121350 ale na allegro widzę ori używane o nr. 058121347 którego w etka nie mogę znaleźć, dlaczego :question:

    i napewno nie trzeba z przodem wyjerzdżać no to by było super :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja własnie jestem po wymianie sprzęgła wiskotycznego - niestety trzeba było odjeżdzać z przodem:

    demontaż:

    -zderzak

    -chłodnica

    -chłodnica klimy

    -alternator

    -pompa wody

    Informacja od mechanika, który to robił. dodam, że ten sam mechanik wymieniałm i 3 m-ce temu rozrząd, paski i wszystkie rolki i udało mu się to zrobić bez demontażu przodu natomiast w przypadku wiska twierdził, że inaczej nie można.

    Koszt wisko to 300PLN w zaprzyjaźnionym sklepie a w Intercars i Focie około 330PLN

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    demontaż:

    -alternator

    -pompa wody

    a te elementy to po jakiego grzybka :eek:

    pompa jest na dole silnika, alternator też oddalony od śmigła nie widzę powodu ich demontażu :wink:

    [ Dodano: 04-04-2007, 23:31 ]

    samo wisko 150-200zł np.firmy behr

    no to dobra cena zwłaszcza że tej firmy jest część do pierwszego montażu :wink:

    [ Dodano: 04-04-2007, 23:32 ]

    w Intercars i Focie około 330PLN

    toż oryginał kosztuje 420, baardzo drogo w tym "zaprzyjaźnionym" sklepie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    samo wisko 150-200zł np.firmy behr

    no to dobra cena zwłaszcza że tej firmy jest część do pierwszego montażu

    Jakiś rok temu za BEHR'a do mojego 2.8 zapłaciłem niecałe 220zł.

    ja własnie jestem po wymianie sprzęgła wiskotycznego - niestety trzeba było odjeżdzać z przodem

    W życiu nie widziałem jak wygląda B5-tka z ADP pod maską :redface: ale w 2.8 wymienia się bezproblemowo, bez odkręcania, odsuwania, czy odjeżdżania czymkolwiek (jedyna rzecz która wymaga demontażu to pasek wielorowkowy) :exclaim:

    Dziwna sprawa :rolleyes:

    Pozdrawiam!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wentylator w którym jest wisko jest bardzo blisko chłodnicy i sruby mocujące wisko do śmigła sa od strony chłodnicy gdzie łapki nie wsadzisz, ale nie będe się upierał bo nie mam o tym pojęcia, a czy to wisko to kupowałes w zamienniku bo świadczy o tym cena i dobrze sie sprawuje :question:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość elmo

    Macie jakis namiar na to tanie wisko? bo to z allegro za 166 okazało sie ze do mnie nie podejdzie :confused:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W życiu nie widziałem jak wygląda B5-tka z ADP pod maską ale w 2.8 wymienia się bezproblemowo, bez odkręcania, odsuwania, czy odjeżdżania czymkolwiek
    wentylator w którym jest wisko jest bardzo blisko chłodnicy i sruby mocujące wisko do śmigła sa od strony chłodnicy gdzie łapki nie wsadzisz

    Dopiero dziś przyjrzałem się dokładniej rys. z etki który zamieściłeś wyżej, no i mocowanie wiska w AAH i ADP znacząco się różni.

    Tak więc wychodzi, że w ADP trzeba jednak :arrowr: "odkręcac, odsuwac, i odjeżdżac" :frown:

    czy to wisko to kupowałes w zamienniku bo świadczy o tym cena i dobrze sie sprawuje

    Tak w zamienniku, i jak narazie nie ma z nim problemu.

    Oryginał też zresztą był BEHR'a.

    Macie jakis namiar na to tanie wisko?

    Ja kupowałem w Intercars'ie, nie wiem jakie ceny są obecnie.

    A dokładniej to kupowałem u gościa, który zamawia w Intercars'ie, ale niestety obecnie nie ma go w kraju :frown:

    Pozdrawiam!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no kupiłem oryginalne nowe wisko VW/Audi, o takim nr. jak ETKA pokazuje czyli 058121350 za 220 zł. :eek: , ukazało się na Allegro i spadło mi wręcz z nieba :rotfl:

    180969241.jpg

    180969241_1.jpg

    tylko wywalanie przodu mi się nie podoba z powodu takiej "pierdoły"

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    tylko wywalanie przodu mi się nie podoba z powodu takiej "pierdoły"

    Kurcze już sam nie wiem co myślec o tym wywalaniu przodu :confused:

    Ze zdjęc które wkleiłeś wynika, że od przodu to tylko wiatrak można odkręcic, a wisko jest przykręcone od d..y strony trzema śrubami.

    W takim razie w jakim celu trzeba z tym przodem odjeżdżac :question: i co to ułatwia :rolleyes:

    Pozdrawiam!

    Ps. tak z ciekawości pytam i drążę, bo w A4-ce z ADP pod maską zupełnie się nie rozeznaję :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A nie wystarczy tylko zderzak i chłodnicę ewentualnie chłodnice klimy na bok jak ktoś posiada. Wisko będzie wtedy na wierzchu i pasa przedniego tak jak do rozrządu nie trzeba wywalać.

    5537a00a9f0aa5bf.jpg

    Zdjęcie oczywiście z demontazu posuniętego nieco dalej ale wyobraź sobie lampy na swoim miejscu :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no i wymieniałem samodzielnie to wisko, po wcześniejszym zaciagnieciu porad u mojego mechanika, a więc nie demontowałem przodu, wszystko na swoim miejscu:

    - kluczem 17 popuściłem napinacz i zdjołem pasek tylko z alternatora

    - zblokowałem koło pasowe wiska, jest tam kilka dziurek i odkreciłem imbusem 8 całosć

    - odkreciłem 4 śrubki mocujące plastykowy pas przedni po dwie na stronę

    - druga osoba odchyla delikatnie pas (niewiele)i górny wąż od chłodnicy a druga wyjmuje całe śmigło z wisko i kołem pasowym - nie jest łatwo ale wyjdzie po małej gimnastyce

    -wymieniamy wisko odkrecając śmigło i koło pasowe od sprzęgiełka wiskotycznego

    montaż w odwronej kolejnosci :wink:

    no i teraz cisza i brak luzów, a to stare chrobocze nawet jak je ręka obracam

    stare wisko ma nr. 058121347 i nie jest już produkowane z tym numerem teraz jest dostepne tylko 058121350 i tak zresztą ETKA pokazuje - czyżby ulepszona wersja :rotfl:

    no ale bez ofiar się nie obyło, pękło mi delikatnie w jednym miejscu obramowanie śmigła (ta zewnętrzna otoczka łopatek), ale dobry klej odporny na temp. (Patex Extreme) i po sprawie :wink:

    [ Dodano: 13-04-2007, 23:31 ]

    ja własnie jestem po wymianie sprzęgła wiskotycznego - niestety trzeba było odjeżdzać z przodem:

    demontaż:

    -zderzak

    -chłodnica

    -chłodnica klimy

    -alternator

    -pompa wody

    Informacja od mechanika, który to robił. dodam, że ten sam mechanik wymieniałm i 3 m-ce temu rozrząd, paski i wszystkie rolki i udało mu się to zrobić bez demontażu przodu natomiast w przypadku wiska twierdził, że inaczej nie można.

    Koszt wisko to 300PLN w zaprzyjaźnionym sklepie a w Intercars i Focie około 330PLN

    a czy ty kolego nie masz starszego typu silnika (podaj symbol) i nie masz termostatu u góry :question: bo tak mi mówił mój spec że ja mam nowszy typ bo mam termostat z pompa na spodzie silnika i w moim przypadku nie potrzeba wyjeżdżać przodem a w twoim tak :confused:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jak już piszecie o wisko, to mam pytanie czy ono jednak się kręci w czasie temperatury normalnej silnika do 90st.

    U mnie strasznie huczało, ale szum powietrza bo się kręciło dośc szybko.

    Odkręciłem sam wentylator i jest cichutko.

    Zrobiłem to jeszcze w sierpniu tamtego roku i też były upalne dni, temperatura nie przekroczyła 90st.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość elmo

    Powinno sie cały czas krecic ale niezaleznie od obortów powoli (po to jest to sprzegło wisko) dopiero jak chłodnica sie nagrzeje to wisko wyrownuje obroty wiatraka z obrotami silnika, wiec moze amsz wisko tez padniete i kreci ci sie cały czas rowno z obrotami silnika.... ja tak mam ...i szumi ostro im wyzsze obroty na zime polecam to zrobic.... bo w lecie nie ebdzie to maiało tak duzego wpływu na spalanie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wiki: mój silnik to 1.6 ADP (taki sam jak twój):):):)

    gratulacje że udało Ci się to zrobić samemu - ja bym się chyba nie podjął (głównie ze względu na brak czasu) - a z alternatorem i pompą to ja coś popieprzyłem:):):) nie były demontowane przy wymianie wiska

    Co do ceny wiska to to była najlepsza w Kielcach:) (ostatecznie staneło na 250zł) Intercars i fota proponowały ok 330zl.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam! :a4fan:

    Czy jest mozliwość sprawdzenia tego sprzęgła(wisko) na wentylatorze na przykład przez podgrzanie opalarką? Czy temperatura silnika 90 stopni na wskaźniku (miasto 15km) wystarczy do załączenia tego sprzęgła. Ja po takiej trasie gdy sprawdzę wentylator to porusza się on bez żadnego oporu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wiska nie sprawdzisz, powodem do jego wymiany jest : głosna praca, luzy poprzeczne i wzdłużne, a z tym nie ma żartów mój mechanik widział jak śmigło z wiska się urwało i spustuszenia trochę narobiło włącznie z maską no ale w koncu co tu się dziwić przecież tam konkretne obroty są zwłaszcza w upały ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak jak pisałem mam zdjęty wentylator z wiska.

    Auto mam już rok i jak narazie nie mam zamiaru wymieniać wiska.Audi ma tak dużą chłodnicę że daję radę schłodzić nawet w upały.

    Jeden tylko raz wskazówka tem. przekroczyła nieznacznie 90st.-korek w upał i to pod górę.

    Jak bedzie się to zdażało częściej to owszem wtedy pomyślę

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy