Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 TDi AKE - błąd 00550 - regulacja kąta początku wtrysku


SowaBezOka

Rekomendowane odpowiedzi

Zmagam się z problemem w w 2.5 TDi.

 

Wymienilem wałki, wtrysk sterujący i pozostał problem z pompą wtryskową.

 

Na VAGu wywała błąd:

00550 - Regulacja kąta początku wtrysku

17-10 - Różnica regulacji - Sporadyczny

 

Poniżej logi z nastawów podstawowych

https://vaglogs.com/log/004-Zatrzymany-Zatrzymany-a2a68016-a001-4b45-96d0-e9e6b6e5f856

 

Co tu jeszcze do zrobienia jest, aby nie kopcil, mial moc i nie bylo tego bledu?

C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pompa nie da się wyregulować to jest uszkodzona. 

Jaką masz wyregulowaną wartość kąta wtrysku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 - a ten log co wyslalem w pierwszym poście to nie jest wartosc kąta wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 - dopiero zgłębiam wiedzę nt. napraw 2.5 TDi.

Podpowiedz jakie logi wykonać jeszcze, aby wiedzieć co robić i na czym stoję (tzn czy pompa do wymiany czy tylko regulacj). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj najpierw poprawnie ustawić na 1.8 ATDC

Pomęcz wyszukiwarkę bo wszystko jest już obszernie opisane co i jak:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1- męczę przeglądarkę.

 

a to, ze nie zmienia się wartość kata pomiędzy wczesnym i późnym to nie wróży złe jeśli chodzi o pompę??

Edytowane przez SowaBezOka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, SowaBezOka napisał(a):

@musek71 dorzucam jeszcze pare logow, moze idzie cos ..

 

Chyba źle sobie kliknąłeś:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt musisz ustawić na 1.8 ATDC tak jak już wyżej napisałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 kat ustawiony. Lata między 1.6 a 2 atdc

 

Sprawdzam miernikiem przewody te co są na pompie wtryskowej i każdy przewód ma przejście do minusa (masy).

tak ma być??

7DD3FB58-9696-47B9-8849-BD68C5A9AC17.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie jestem ekspertem, uczę się dopiero tego silnika... to że są przejścia to nic nie znaczy tam muszą być odpowiednie ,,omy,, a  W OGÓLE NIE BAW SIĘ TYM - najpierw zdobądź wiedzę o tym sterowniku i sprawdzaniu bo to jest łatwo uwalić przez takie zabawy.... Tak w miarę sensownie wytłumaczył to PHU omega czy jakoś tak na YT... - nie nie znam tych ludzi ani nie reklamuje i nie korzystałem z ich usług, a do tego nie we wszystkim mają rację ale.... po prostu fajnie wytłumaczyli jak to sprawdzić aby nie uszkodzić sterownika...

 

 

 

Tak kolego spojrzałem na Twoje zdjęcie. Trochę masz tam bałagan. Bardzo ważna sprawa by te przewody były wszystkie całe w izolacji, zwarcia raz że mogą powodować błędy, nie poprawne działanie pompy, a dwa to z czasem możesz uszkodzić sterownik... Patrząc na te u Ciebie ze zdjęcia stwierdzam że jest bardzo duże prawdopodobieństwo tego ,,sporadycznego błędu,,

 

Te konkretne przewody słyną z tego że mają tendencję że z biegiem lat ich izolacje się kruszą ( jak wampiry na słońcu, dosłownie) trzeba to dobrze zaizolować, najlepiej rozebrać i nasunąć koszulki termokurczliwe aż na sam dół... musi być pewność że nigdzie nie ma gołej żyły... w takim stanie jak u Ciebie, a nie wiemy jak wyglądają tam gdzie ich nie widać (w dole) raczej na pewno mają wpływ na złą pracę pompy co by mogło wyjaśniać ten sporadyczny błąd u Ciebie.... Ogarnij to czym prędzej...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha i taka moja podpowiedź, masz dwie możliwości... albo się przygotujesz i izolujesz te przewody albo jeżeli nie czujesz sie na siłach, nie jesteś pewny to ich nie dotykaj, nie oglądaj, ani nawet nie oddychaj przy nich.... one na prawdę są specyficzne i jak zaczniesz cokolwiek to ich izolacja w oczach będzie z nich odpadać zamieniając się w proszek... dosłownie wampiry na słońcu.... jeżeli posypią się Tobie bardzo to właściwie masz unieruchomione auto....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2023 o 09:43, SowaBezOka napisał(a):

Praktycznie nie przestawia kąta, najprawdopodobniej zaciera się tłoczek , oddaj pompę do sprawdzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, robson_s napisał(a):

Praktycznie nie przestawia kąta, najprawdopodobniej zaciera się tłoczek , oddaj pompę do sprawdzenia 

może tak być, ale najpierw ja bym ogarnął te przewody... jeżeli na nich jest zwarcie to będzie problem z tłoczkiem, bądź jego prawidłową pracą... a patrząc na zdjęcie to te przewody słabo wyglądają.... z tego co widzę to już jedna żyła ma kontakt z masą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...