Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Cieknący tylny zacisk hamulca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Zauważyłem, że gdy zaciągnę hamulec ręczny i wcisnę pedał hamulca to wycieka mi płyn przez śrubę trzymającą mechanizm linki, a pedał wpada wtedy do podłogi. gdy nie zaciągam ręcznego wszystko jest ok. Jeden mechanik powiedział mi, że nic sie nie da zrobić tylko trzeba wymienić cały zacisk, natomiast drugi oświadczył, iż trzeba rozebrać zacisk i wymienić oring. Co wy na to? Czekam na poradę!!! Dodam jeszcze, że jest to zacisk tylny lewy typu C-38.

Opublikowano

witam,ja bym ci radzil wymienic same uszczelniacze,jest troche pracy przy tym,ale przy okazji zobaczysz jaki jest stan calego zacisku,ja przerobilem ten temat w ubieglym tygodniu,nie kupuj tylko zestawu naprawczego firmy ERT,chyba hiszpanska,bo wlasnie ten najwazniejszy oring o ktorym tu mowimy jest za cienki,sprawdz zanim kupisz, musi miec grubosc scianek 2-2,5mm,moj stary mial wymiary14x10mm ale byl wypracowany wiec dokladnie nie moglem zmierzyc-powodzenia

Opublikowano

Zastanów się nad zmianą zacisków tylnych z żeliwnych (które masz teraz) na aluminiowe (montowane po 97 roku).

Jarzmo może pozostać to, które posiadasz. Inne są przewody (większa średnica gwintu od strony zacisku)

przykładowa aukcja dotycząca zacisków http://moto.allegro.pl/item622713952_zaciski_tylne_audi_a4_2_5_tdi_2002.html

W swoim 1Z zmieniłem zaciski na aluminiowe i różnica jest odczuwalna.

Opublikowano

Dzięki za porady, właśnie zakupiłem zestaw naprawczy uszczelek i dodatkowo oringi co by dopasować ciasniejszy niz ten w komplecie. Zaraz zabieram się za rozbiórkę myślę, że uda mi się coś zaradzić.

Opublikowano

Ja miałem identyczny problem. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze i wszysstko bylo ok. Po miesiącu problem wrócił. Radze wymienić zacisk.

Opublikowano

marcinpan, sprawdź luz promieniowy osi dźwigni ręcznego. Jeżeli jest wyczuwalny to wszelkie wymiany elementów gumowych daja krótkotrwały efekt.

Przerabiałe temat w passacie b4 z 94 roku. Ten sam żeliwny zacisk. Oś dźwigni recznego jest łozyskowana w tulejce. Po wyrobieniu się tulejki zbyt duzo płynu przechodzi przez to lozyskowanie i gumki nie dają rady tego zatrzymać. Po kilku probach wymiany samych gum naprawiłem w ten sposób, że rozebrałem częściowo zacisk (tłoczek, gumki tłoczka, gumki pod dźwignią ręcznego), dalem go do ślusarza-tokarza, dorobił tulejkę, ja zmontowałem zacisk z nowymi uszczelnieniami. Akcja ta była w 2005 roku, tym autem jeździ mój kolega i na razie nie wspominał aby miał jakis problem z tym zaciskiem.

Mechanizmu ręcznego (tego co jest pod tłoczkiem) nie wyciągałem, jest to zabezpieczone solidnym pierścieniem Seegera, wyciągał to slusarz, pewnie nie było lekko ale dał radę.

Opublikowano

Udało mi się rozebrać zacisk, wymieniłem uszczelniacze z tym, że oring dopasowałem ciasniejszy i grubszy od tego który był w zestawie naprawczym, oraz dodałem dodatkowy oring po stronie zewnętrznej osi dzwigni hamulca ręcznego. Jak narazie jeżdżę już dwa tygodnie i wszystko jest w porządku nic nie cieknie. Jeżeli problem się powtórzy to trzeba będzie dorobić nową tulejkę ewentualnie zakupić nowy zacisk. Dzięki za porady!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...