marcinpan Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Witam! Zauważyłem, że gdy zaciągnę hamulec ręczny i wcisnę pedał hamulca to wycieka mi płyn przez śrubę trzymającą mechanizm linki, a pedał wpada wtedy do podłogi. gdy nie zaciągam ręcznego wszystko jest ok. Jeden mechanik powiedział mi, że nic sie nie da zrobić tylko trzeba wymienić cały zacisk, natomiast drugi oświadczył, iż trzeba rozebrać zacisk i wymienić oring. Co wy na to? Czekam na poradę!!! Dodam jeszcze, że jest to zacisk tylny lewy typu C-38.
Wąski Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t26836.0.html;highlight=remont+hamulc%C3%B3w
zbuntowany Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 witam,ja bym ci radzil wymienic same uszczelniacze,jest troche pracy przy tym,ale przy okazji zobaczysz jaki jest stan calego zacisku,ja przerobilem ten temat w ubieglym tygodniu,nie kupuj tylko zestawu naprawczego firmy ERT,chyba hiszpanska,bo wlasnie ten najwazniejszy oring o ktorym tu mowimy jest za cienki,sprawdz zanim kupisz, musi miec grubosc scianek 2-2,5mm,moj stary mial wymiary14x10mm ale byl wypracowany wiec dokladnie nie moglem zmierzyc-powodzenia
spetsnaz Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Zastanów się nad zmianą zacisków tylnych z żeliwnych (które masz teraz) na aluminiowe (montowane po 97 roku). Jarzmo może pozostać to, które posiadasz. Inne są przewody (większa średnica gwintu od strony zacisku) przykładowa aukcja dotycząca zacisków http://moto.allegro.pl/item622713952_zaciski_tylne_audi_a4_2_5_tdi_2002.html W swoim 1Z zmieniłem zaciski na aluminiowe i różnica jest odczuwalna.
marcinpan Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Dzięki za porady, właśnie zakupiłem zestaw naprawczy uszczelek i dodatkowo oringi co by dopasować ciasniejszy niz ten w komplecie. Zaraz zabieram się za rozbiórkę myślę, że uda mi się coś zaradzić.
djmario122 Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Ja miałem identyczny problem. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze i wszysstko bylo ok. Po miesiącu problem wrócił. Radze wymienić zacisk.
RomanS Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 marcinpan, sprawdź luz promieniowy osi dźwigni ręcznego. Jeżeli jest wyczuwalny to wszelkie wymiany elementów gumowych daja krótkotrwały efekt. Przerabiałe temat w passacie b4 z 94 roku. Ten sam żeliwny zacisk. Oś dźwigni recznego jest łozyskowana w tulejce. Po wyrobieniu się tulejki zbyt duzo płynu przechodzi przez to lozyskowanie i gumki nie dają rady tego zatrzymać. Po kilku probach wymiany samych gum naprawiłem w ten sposób, że rozebrałem częściowo zacisk (tłoczek, gumki tłoczka, gumki pod dźwignią ręcznego), dalem go do ślusarza-tokarza, dorobił tulejkę, ja zmontowałem zacisk z nowymi uszczelnieniami. Akcja ta była w 2005 roku, tym autem jeździ mój kolega i na razie nie wspominał aby miał jakis problem z tym zaciskiem. Mechanizmu ręcznego (tego co jest pod tłoczkiem) nie wyciągałem, jest to zabezpieczone solidnym pierścieniem Seegera, wyciągał to slusarz, pewnie nie było lekko ale dał radę.
marcinpan Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Opublikowano 14 Maja 2009 Udało mi się rozebrać zacisk, wymieniłem uszczelniacze z tym, że oring dopasowałem ciasniejszy i grubszy od tego który był w zestawie naprawczym, oraz dodałem dodatkowy oring po stronie zewnętrznej osi dzwigni hamulca ręcznego. Jak narazie jeżdżę już dwa tygodnie i wszystko jest w porządku nic nie cieknie. Jeżeli problem się powtórzy to trzeba będzie dorobić nową tulejkę ewentualnie zakupić nowy zacisk. Dzięki za porady!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się