Johnu Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2023 (edytowane) Kolego Muskel1 dzięki za podpowiedź, w bagażniku wczoraj badałem po kolei i były ok, bezpiecznik który wskazałeś sprawdziłem teraz jeszcze raz był dobry. Sprawa namierzona miałem całą podłogę wyjętą kostki spryskałem contactem, wiec juz tam nic nie grzebałem pozatym ze wszystko działało łącznie z podświetleniem nóg tył. Rozebrałem kostki jeszcze raz bo jak nie bezpiecznik to co w końcu Edytowane 22 Lutego przez Johnu
Johnu Opublikowano 1 Maja 2023 Autor Opublikowano 1 Maja 2023 Kolego Muskel1 uporałem się z tym fotelem już chwile temu. Pozostały błedy których nie idzie skasować. Wrzucę jeszcze autoscana może coś podpowiesz. Auto miało niewielką kolizje prawa stroną poduszki nie wystrzeliły. dodatkowa akumulator był całkowicie rozładowany, wymieniony na nowy i zakodowany pod nowy 80 Ah Więc auto miało tylko takie przygody nic oprócz. autoscan_20230501_1441.txt
Muskel1 Opublikowano 1 Maja 2023 Opublikowano 1 Maja 2023 Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki. W sterowniku komfortu (46) brakuje stałego zasilania (z zacisku 30). Może to być przyczyną tych licznych błędów komunikacji w innych sterownikach.
Johnu Opublikowano 3 Maja 2023 Autor Opublikowano 3 Maja 2023 Sprawdziłem kolego wszystkie bezpieczniki miernikiem bagaznik, lewo kierowca podnóżek, boczek kierowcy. Nie namierzyłem żadnego spalonego. Nie wiem czy sa jeszcze jakies bezpieczniki na klemie plus? Na liczniku wywala takie błedy
Johnu Opublikowano 3 Maja 2023 Autor Opublikowano 3 Maja 2023 Nie, tylko miernikiem badałem wieczorem przeglądane recznie po kolei.
Johnu Opublikowano 4 Maja 2023 Autor Opublikowano 4 Maja 2023 posprawdzałem wszystkie bezpieczniki po kolei, wyjmowanie drobny papierek każdy bezpiecznik . Spalonego nie namierzyłem żadnego. Później scan i kasowanie błędów wracają te same. Gdzie szukać dalej w komorze akumulatora ? ten zacisk 30 do modułu >?
Muskel1 Opublikowano 4 Maja 2023 Opublikowano 4 Maja 2023 Zacist 30 to pojęcie ogólne na punkty łączenia i przewody zasilające sterowniki stałym napięciem 12V.
Johnu Opublikowano 4 Maja 2023 Autor Opublikowano 4 Maja 2023 Ok, zaglądne jeszcze w tą komorę akumulatora może tam coś jest luźne. Wymieniałem aku nic poza tym.
Muskel1 Opublikowano 4 Maja 2023 Opublikowano 4 Maja 2023 (edytowane) W lewym tylnym boczku masz sterownik komfortu J393. Są w nim 2 kostki doprowadzające stałe napięcia z zacisków 30, czyli stałe 12V. Pierwsza kostka to 17-to pinowa brązowa kostka T17a, oznaczona na rysunku jako kostka A. W tej kostce na pinach 16 oraz 17 powinno dochodzić te stałe 12V. Druga kostka to też 17-to pinowa ale czarna kostka T17b, oznaczona na rysunku jako kostka C. W tej kostce powinno na pin 16 dochodzić również stałe 12V. Edytowane 4 Maja 2023 przez Muskel1
Johnu Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Opublikowano 6 Maja 2023 Z opóźnieniem nie miałem jak czasowa zbadać. Dziś mi sie udało i sprawdziłem wskazane piny w tym module i jest 12v na wszystkich 3. Sprawdziłem tez bezpieczniki na klemie "+" Są ok.
Muskel1 Opublikowano 6 Maja 2023 Opublikowano 6 Maja 2023 (edytowane) Skasuj wszystkie błędy, wykonaj świeży pełny autoscan i go tu wrzuć. Edytowane 6 Maja 2023 przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 6 Maja 2023 Opublikowano 6 Maja 2023 (edytowane) Sprawdź bezpirczniki które są pod podstopnicą kierowcy. Na poniższym zdjęciu masz zaznaczone rząd ST2 oraz rząd ST3. W rzędzie ST2 sprawdź bezpiecznik nr SB15. W rzędzie ST3 sprawdź bezpiecznik SB3, SB9 oraz SB10. Bezpieczniki te zasilają sterownik BCM1, który znajduje się pod rączką otwierania maski w nogach kierowcy. Sprawdź czy do tego sterownika dochodzi stałe napięcie na pokazanych na zdjęciu pinach. Edytowane 6 Maja 2023 przez Muskel1
Johnu Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Opublikowano 6 Maja 2023 wrzucam scana. autoscan_20230506_1528.txt
Muskel1 Opublikowano 6 Maja 2023 Opublikowano 6 Maja 2023 Błędów zasilania z zacisku 30 już nie ma. Masz natomiast prawie w każdym sterowniku błędy dotyczące komunikacji ze sterownikiem ABS/ESP. Było tam coś robione? Jest uszkodzony? Lub wiązka do niego?
Johnu Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Opublikowano 6 Maja 2023 (edytowane) Bezpiecznik sprawdzone jest w nich przejście, wzrokowo też nic nie widać podejrzanego.(może je wymienić dla pewności?) Gniazdo B przy dźwigni maski pin 66, 12 mają napięcie Gniazdo C przy dźwigni maski pin 66, 1 mają napięcie Jeżeli chodzi o ABS/ESP nic nie robiłem, hamulce sprawne, ręczny również. Może czujnik w kole ? Edytowane 6 Maja 2023 przez Johnu
Johnu Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Opublikowano 6 Maja 2023 Może rozpiąć kostkę przy Sterownik ESP i potraktować "Kontaktem", auto stało dłuższy okres z tego co się dowiedziałem około pół roku.
Muskel1 Opublikowano 6 Maja 2023 Opublikowano 6 Maja 2023 Bezpieczników nie wymieniaj bo tak jak pisałem, nie masz już błędów zasilania z zacisku 30 i masz napięcia na pinach, więc tu jest wszystko ok. Wtycznę od ABSu możesz odpiąć i sprawdzić jak wygląda. To na 100% nie jest żaden z czujników ABS. Problem jest gdzieś w komunikacji więc pewnie CANy.
Johnu Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Opublikowano 6 Maja 2023 Ok, wiec bezpieczników nie ruszam. Może dziś mi się jeszcze uda podejść do tej wtyczki ABS, będę informował co tam się dzieje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się