Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy wartości przepływomierza w A4 B8 2.0TDI są poprawne?


Użytkownik007

Rekomendowane odpowiedzi

Pompa około 4000zł. U mnie dziś rano znów wypalanie po przejechaniu 110km - idę na rekord :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Użytkownik007 napisał(a):

Pompa około 4000zł. U mnie dziś rano znów wypalanie po przejechaniu 110km - idę na rekord :facepalm:

No widzisz i tak robią mechanicy jeździ nie ma błędu to obserwować, aż potem pol silnika jest do remontu 110km to już awaria  się pogłębia zdecydowanie, jaki masz plan wrócić do mechaniora czy samemu diagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam trop, mechanik mi powiedział że może być tak że lał mi wtryskiwacz od AdBlue i to Adblue zakleiło częściowo filtr (strystalizowało się tam). Znalazłem filmik EKG też zdiagnozował taki problem (widać to na zdjęciach z kamery endoskopowej), część kanalików jest zaklejona na biało. To się składa w całość sensowną, jak zaczelo walić błedami Adblue to zaczą się skracać interwał DPF..

 

Miałem zbyt małe ciśnienie w układzie adblue, może wtrysk lał i nie było przez do odpowiedniego ciśnienia na doprowadzeniu do wtryskiwacza a ja myślełem że pompa padła :facepalm:

 

Tylko czy jest możliwość rozpuszczenia tego adblue bez prania DPF?

 

link do filmu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Użytkownik007 napisał(a):

Chyba mam trop, mechanik mi powiedział że może być tak że lał mi wtryskiwacz od AdBlue i to Adblue zakleiło częściowo filtr (strystalizowało się tam). Znalazłem filmik EKG też zdiagnozował taki problem (widać to na zdjęciach z kamery endoskopowej), część kanalików jest zaklejona na biało. To się składa w całość sensowną, jak zaczelo walić błedami Adblue to zaczą się skracać interwał DPF..

 

Miałem zbyt małe ciśnienie w układzie adblue, może wtrysk lał i nie było przez do odpowiedniego ciśnienia na doprowadzeniu do wtryskiwacza a ja myślełem że pompa padła :facepalm:

 

Tylko czy jest możliwość rozpuszczenia tego adblue bez prania DPF?

 

link do filmu:

 

Ja bym spróbował k2 na aucie bez demontażu nie masz nic do stracenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2024 o 11:14, Użytkownik007 napisał(a):

Tak byłem, zrobił logi dynamiczne i wszystko w normie. Odziwo przepływka pokazuje też poprawne wartości 😵. Generalnie nie ma się do czego przyczepić, nie ma pkt zaczepienia. Mówił że bywają problemy ze szczelnością chłodnicy spalin w tych silnikach ale wtedy wali błędami.

Wczoraj przed wizytą miałem też wypalanie (dobiło do 200 km więc jest lepiej) dziwne bo nic nie robiłem, jedynie wymieniłem filtr powietrza w niedzielę bo miałem na zapasie ale to nie powinno mieć wpływu.

Jeżeli sytuacja się pogorszy to mam mu dać na cały dzień i będzie szukał drobiazgowo. Gość robi programy, wyłączał mi programowo AdBlue, jest sporo lat na rynku i ma dobrą opinie w kręgu mechaników w okolicy więc mam do niego zaufanie.   

Pewnie zaraz ktoś mnie skrytykuje ale postanowiłem zalać LIQUI MOLY 2650, nie wiem czy pomoże ale na pewno nie zaszkodzi. Kolega miał cyrki i ustabilizowało mu się wypalanie po tym, oczywiście to nie zdziała cudów jak masz jakąś usterkę ale tak jak u mnie nie widać nic niepokojącego poza krótszymi interwałami to spróbuję. 😎

 

 

Ale jak ci wywalił mapy adblue to robiłeś 200km od wypalania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

od "wywalenia map AdBlue" przejechałem około 2500km. Te 200km udało się zrobić akurat jak jechałem na logi do tego gościa, wtedy wydłużył się interwał do 200km, pewnie przez to że miałem wyjazd za miasto, to było w czawrtek a w poniedziałek rano znów wypalanie po 110km..

Wiesz mógłbym spróbować to K2 ale nic tym nie uszkodzę? Jak mam ryzykować, to wolę zrzucić ponownie filtr i wyprać, wiadomo koszty ale generalnie dbam o auto i nie wyobrażam sobie przykładowo usunąć DPF i jeździć śmierdzielem. AdBlue się pozbyłem bo strasznie kosztowna zabawa z diagnostyką i stwierdziłem że wystarczy mi EURO5

 

Jest podobny pprzypadek poniżej, najgorsze że niby DPF można tym mocznikiem uszkodzić na stałe:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4055162.html#21088309

Edytowane przez Użytkownik007
,,,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2024 o 09:06, Użytkownik007 napisał(a):

od "wywalenia map AdBlue" przejechałem około 2500km. Te 200km udało się zrobić akurat jak jechałem na logi do tego gościa, wtedy wydłużył się interwał do 200km, pewnie przez to że miałem wyjazd za miasto, to było w czawrtek a w poniedziałek rano znów wypalanie po 110km..

Wiesz mógłbym spróbować to K2 ale nic tym nie uszkodzę? Jak mam ryzykować, to wolę zrzucić ponownie filtr i wyprać, wiadomo koszty ale generalnie dbam o auto i nie wyobrażam sobie przykładowo usunąć DPF i jeździć śmierdzielem. AdBlue się pozbyłem bo strasznie kosztowna zabawa z diagnostyką i stwierdziłem że wystarczy mi EURO5

 

Jest podobny pprzypadek poniżej, najgorsze że niby DPF można tym mocznikiem uszkodzić na stałe:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4055162.html#21088309

Cześć, jak auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nalałem Liqy Moly i jezdze na razie od wypalenia 80km i 13g sadzy zmierzonej. Nic nie robie innego bo nie mam nawet czasu ale pierwszym krokiem bedą oględziny kamerką endoskopową przez otwór po wtryskiwaczu AdBlue. Jeżeli zauważe tam faktycznie zalepiony mocznik (nie wiem czy e tej sadzy bedzie to widoczne) to bede myślał nad demontażem i zalaniem go czymś typu FORTE lub OS-BLUE 😕 gorąca woda nie wiem ale nie dam sie skroić 2tyś i też pewnie oni robia w ten sam sposób, bo gość powiedział mi że takie pranie to ze 3 dni potrwa, więc na bank będą to jakąś chemią rozpuszczać a nie hydrodynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 80km zmierzonej 13g to duzo a obliczonej ile ? I cisnienia co nie urósły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez otwór po wtryskiwaczu adblue nie dojdziesz kamerą do DPF, próbowałem i są żebra z blachy po drodze w kształcie łopatek wirnika, od tyłu też nie bardzo jest jak. Bede demontował filtr i mył płynem który rozpuszcza AdBlue (oczywiście jak bedzie widać zatkane kanały).

Na razie nie mam możliwości tego przeprowadzić ale myślę że do końca sierpnia się uda.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...