Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB]problemy


Jodełka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam problemy z moim kochanym samochodem do którego tracę już cierpliwość więc może ktoś miał takie same przypadki.

Samochód czasem odpala jakby zerwał się pasek rozrządu czy też jakby silnik cały latał pod maską.

Mechanik odkręcając na ciepłym korek oleju stwierdził że mogą już puszczać uszczelniacze zaworowe i chyba tak jest ponieważ na jakieś 5-6 tysięcy trzeba dolać około 100-200 ml ponieważ wyświetla się kontrolka od małej ilości oleju.

Niestety wkurzają mnie już problemy z odpalaniem tego samochodu.

 

Po zakupie wymienione zostały:

 

Tarcze przód/tyl -308
Klocki przód -102
Klocki tyl -62
Zacisk lewy -257
Zacisk prawy -257 
Rolka napinacza paska -46
Rolka paska -50
Filtr powietrza-40
Filtr paliwa-36
Filtr kabinowy -32
Filtr oleju -30
Lacznik stabilizatora 2szt. -210
Guma stabilizatora -13
Plyn chlodniczy -62
Olej motul 5w40 -300
Kolo pasowe alternatora -170
Poduszka silnika -13
Wiazka elektryczna wtryskiwaczy -200
Pasek wielorowkowy -65
Rozrzad z pompa wody -800
Uszczelka pokrywy-87 
 

Ostatnim czasem dwa wtryski ponieważ po rozgrzaniu silnika lały i był spokój na jakiś miesiąc może dwa za każdym razem jest że to już wszystko co się mogło zepsuć...

 

Dodam że samochód czasem zakopci sobie ale to wygląda jak para skroplonej wody. Płynu chłodniczego nie ubywa.

Edytowane przez Jodełka
Zmiana tytulu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt latającego silnika podczas rozruchu (ale nie zawsze) miałem kiedyś w Fordzie Focusie TDCi i wtedy okazało się że zaczęła padać dwumasa, efekt był taki że przestraszony odgłosami spod maski i telepaniem auta od razu odruchowo gasiłem auto, po wymianie dwumasy ten efekt już nie wrócił. Nie twierdzę że u Ciebie to też wina dwumasy ale może warto chociaż ją sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne sie zapowietrza. Masz moze fotki dolnych uszczelnien po wyciagnieciu PD?

W 16V na dole PD nie ma podkladki termicznej. Z tego powodu wtrysk musi miec idealne uszczelnienia i byc przykrecony wg instrukcji. 99% mechaników nawet nie ma klucza dynamometrycznego o takim zakresie. Watpie tez, ze wtryski laly. Pewnie ktos zobaczyl korekcje z kosmosu na kompie i tak stwierdzil.

Na poczatek podlacz pod kompa i zrob loga z korektami wtryskow od odpalenia silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie problemy raczej ustały tylko mam jeden problem...

Po nocy z rana auto odpala od strzała ale po postoju 8godzin auto dłużej kręci i dopiero odpala czy to może być wina akumulatora czy bardziej rozrusznika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak odpala na ciepłym? W ecu blb jest znany problem podawania paliwa przy rozruchu na ciepłym silniku- paliwo jest podawane dopiero od 300obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, nadybek napisał(a):

A jak odpala na ciepłym? W ecu blb jest znany problem podawania paliwa przy rozruchu na ciepłym silniku- paliwo jest podawane dopiero od 300obr/min.

Też bez największego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak tylko musi chwilę pokręcić po postoju to musi się zapowietrzac. Najczęściej powodem są oringi na PD, zawor na filtrze paliwa lub chłodnica paliwa pod podłogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia przyczyną był czujnik który jest w przepływomierzu.
Ktoś wcześniej wrzucił chińczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam z problemem jak się okazało to nie był przepływomierz... zmieniłem mechanika i samochód stał przez tydzień u niego niestety samochód na mechanika się nie obraził i odpalał za każdym razem :) nagrałem filmik jak odpala: 


mechanik pożyczył mi vag scan czy jest ktoś w stanie pomóc? co sprawdzić itp? bo za dużo już z tym walcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrec plastik pod podloga pasażera i obejrzyj/obwąchaj chlodnice paliwa.

Pod kompem sprawdz czy na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu nie lataja korekty jak szalone i ile one wynosza. (Kanal 013). Przegazuj chwile do 3tys. obr. i po puszczeniu gazu zobacz co sie dzieje z korektami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, nadybek napisał(a):

Odkrec plastik pod podloga pasażera i obejrzyj/obwąchaj chlodnice paliwa.

Pod kompem sprawdz czy na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu nie lataja korekty jak szalone i ile one wynosza. (Kanal 013). Przegazuj chwile do 3tys. obr. i po puszczeniu gazu zobacz co sie dzieje z korektami.

Za dnia polece i zerknę jak to wygląda dodam jeszcze że egr jest mokry lekko na zewnątrz i mechanikowi tylko wyszedł błąd egru 
- P1400 
- P0403

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2023 o 13:29, nadybek napisał(a):

Odkrec plastik pod podloga pasażera i obejrzyj/obwąchaj chlodnice paliwa.

Pod kompem sprawdz czy na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu nie lataja korekty jak szalone i ile one wynosza. (Kanal 013). Przegazuj chwile do 3tys. obr. i po puszczeniu gazu zobacz co sie dzieje z korektami.

Sprawdzalem dzisiaj i nic szczególnego nie widzę korekty nie latają jak szalone po woli idą do góry i przy puszczaniu gazu na spokojnie schodzą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 16sto zaworowych te egry padały jak muchy- mieli zębatkę w środku. Może to byc przyczyną. Może zostawać otwarty po zgaszeniu auta. Spróbuj zaslepic na chwilę chociaż. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2023 o 13:29, nadybek napisał(a):

Odkrec plastik pod podloga pasażera i obejrzyj/obwąchaj chlodnice paliwa.

Pod kompem sprawdz czy na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu nie lataja korekty jak szalone i ile one wynosza. (Kanal 013). Przegazuj chwile do 3tys. obr. i po puszczeniu gazu zobacz co sie dzieje z korektami.

Wracam do punktu wyjścia po wymianie egru przedwczoraj zrobiłem trase i troszkę przycisnąłem samochód natomiast wczoraj odpaliłem i dym za mną jakbym wybierał papieża.... (samochód chodził jak traktor) po zgaszeniu i odpaleniu raz jeszcze problem ustał.

Logi z kanału 013 ale samochód już nagrzany i troszkę pojeździł jutro postaram się zrobić raz jeszcze tylko na zimnym.

 

https://youtube.com/shorts/JHtLFpOfsIw?feature=share

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ponawiam problem nadal nie ustąpił dodam iż wywaliliśmy egr programowo i nadal są losowe problemy z uruchomieniem a mechanicy rozkładają ręce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...