Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AVJ - ciężko pali, błędy wszystkich czujników w dolocie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć :).

 

Pacjent to AVJ z quattro i LPG.
Problem zaczął się jeszcze w zimie.
Otóż latałem trochę bokiem i w pewnym momencie wywaliło checka i EPC. 
Auto straciło moc i przestało reagować na pedał gazu. Po zgaszeniu miałem duży problem z odpaleniem, ale w końcu udało się na odpiętej przepływce.

 

Obecnie sytuacja wygląda tak, że silnik pali za 3, 4 razem i przy zbyt długim kręceniu konktetnie strzela w wydech.
Co ciekawe, na LPG nie strzela.
Idzie odpalić nawet za 2 razem, używając odpowiedniej techniki - pierwszą próbę robię na awaryjnym odpalaniu z LPG, a za drugim razem ładnie odpala na benzynie :P.

 

Błędy w VCDS:

16621 -  Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low
        P0237 - 35-00 -   -
16727 -  Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
        P1639 - 35-10 -   - - Intermittent
16490 -  Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
        P0106 - 35-00 -   -
16486 -  Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
        P0102 - 35-00 -   -
16497 -  Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
        P0113 - 35-10 -   - - Intermittent
18041 -  Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too Low
        P1633 - 35-00 -   -

 

Wczoraj, na postoju, podglądnąłem bloki pomiarowe i wychodzi na to, że przepływka nie działa, G31 pokazuje wartości 0,1 - 0,14 bara, G71 stoi na 0,98 bara, N75 jest wysterowany na 0%, więc chyba też nie reaguje. Tak jakby cały dolot umarł.
Aczkolwiek "trup" jest mobilny i jak już odpali to jedzie, choć mocy za wiele nie ma :P.

 

Nie mam osłony pod silnikiem, więc dla pewności pooglądałem wiązki, ale nie widać, żeby były gdzieś przerwane.
Wyciągnąłem ECU, ale również nie widać żadnych mechanicznych uszkodzeń.

 

Testowo wymieniłem czujnik wałka G40, na sprawną używkę, ale to niczego nie zmieniło.

 

Proszę o sugestie, co sprawdzić i jak to ogarnąć :).

Opublikowano

G31 i G40 mają wspólne zasilanie 5V z ECU - do sprawdzenia czy jest tam faktycznie 5V. Dodatkowo mają też wspólną masę razem z G42 i osobiście chyba od tego bym zaczął. Sprawdzić czy ta masa jest poprawna albo podać tam dodatkową masę i wtedy sprawdzić ich odczyty na VCDS. 

Opublikowano
7 godzin temu, Skowrix napisał(a):

Dodatkowo mają też wspólną masę razem z G42 i osobiście chyba od tego bym zaczął. Sprawdzić czy ta masa jest poprawna albo podać tam dodatkową masę i wtedy sprawdzić

To jest masa czujników ,nie można se ot tak podpiąć z budy musi być ze sterownika

Opublikowano

@robson_s zgadza się, w wiązce silnika to jest osobna linia 'sender earth'. Sprawdziłem jednak właśnie na stole podobne ECU i ta masa czujników jest połączona galwanicznie z główną masą ECU. Zapewne jest to więc masa analogowa ADC i takie połączenie ma na celu poprawę jakości pomiarów i wyeliminowaniu zakłóceń. Nie jest to jednak 'virtual ground' więc podanie tam stałej masy według mnie nie powinno niczego uszkodzić a za to pomóc w diagnozie. Jeżeli jednak są jakieś przeciwwskazania to chętnie się czegoś nauczę :) 

Opublikowano

Może w weekend uda mi się z tym powalczyć.

A przy okazji zapytam - ECU o nr 8E0 909 518AL podejdzie za moje 8E0 906 018B?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...