pz87 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Hej, podepnę się jeszcze raz pod temat. jakoś od początku grudnia po dłuższym postoju przed odpaleniem zaczął mi sie pojawiać komunikat o niskim stanie naładowania instalacji pokładowej i fakcie ze będzie sie ładował w trakcie jazdy. Pierwotnie liczyłem ze faktycznie tylko sie doładuje (stał pare dni przy chorobie a były mrozy). Dodam ze auto pali normalnie (tylko raz miałem wrażenie ze coś się lekko męczy wtedy też pojawiła mi się ikonka akumulatora na VC). W zasadzie wystarczy przejechać pare kilometrów i przy ponownym odpaleniu komunikat się nie pojawia, po czym po jakimś czasie 2-3 dni od rana znów to samo. Ładowałem nieco akumulator na prostowniku (niestety troche też zwykłym ładowaniem nie AGM), ale realnie wydłużyło to tylko okres z 2-3 dni do moze tygodnia. Ostatnio robiłem sporo małych tras, ale liczyłem ze w święta nadrobię 25-26.12 zrobiłem trase 700km autostradą i sprawdziłem na obd11 - naładowanie na 100%, ale użyteczna pojemność jedynie 41Ah (powrót 26.12 wieczorem), potem zrobione jedynie 27.12 - 30km, 28.12-postój, 29.12 - 10+10km i dziś 30.12 zgodnie z załączonym zdjęciem po wejściu do auta znów sygnał i sprawdzając na obd naładowanie 0%. Mój akumulator ma oznaczenie: 7P0915105A pytania: 1. czy to faktycznie jego koniec? 2. jeśli tak możecie polecić jakis dobry aku? 3. z tego co rozumiem na obd11 bez pro nie zakoduje nowego aku - czy możecie polecić dobry nie za miliony kabel + vcds (zakładam ze mi sie przyda i tak)
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Aku do wymiany. Bez wersji pro nie zakodujesz. Kup ori VCDS. Wrzucanie linków do chinoli jest zabronione na forum.
pz87 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Aku do wymiany. Bez wersji pro nie zakodujesz. Kup ori VCDS. Wrzucanie linków do chinoli jest zabronione na forum. Dzięki, tak przypuszczałem. Co do vcds rozumiem. z tego co przeszukałem internet to chyba najsensowniejszym wyborem jest to co kolega @raqu43, bo faktycznie nie ma aku nie ori o parametrach takich samych paramterach. Jak to jest jakbym wziął aku o pojemnosci np 90-105Ah? - ma to wogóle sens?
pz87 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Wg komputera 75Ah, Noe wyciągałem go fizycznie
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Rozkoduj VIN jaki powinieneś mieć fabrycznie akumulator i taki powinieneś wsadzić.
pz87 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Po winie mam jak we wczesniejszych postach J1N - 75AH / 420A AGM Sek w tym że takich parametrów nie znajduje poza oryginalnym VW. Widze że Raqu miał ten sam problem no i po numerze części znajduje choćby ten z varty ale on ma już 80Ah i wiekszy prąd startu
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Możesz wsadzić 80 Ah i tak go zakodować.
raqu43 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 (edytowane) W dniu 30.12.2024 o 18:34, pz87 napisał(a): Mój akumulator ma oznaczenie: 7P0915105A masz dokladnie taki sam aku, jak ja (ORG), lepszego zamiennika o zbliżonych parametrach, jaki ja kupilem VARTA nie znajdziesz, no chyba ze chcesz ostro przepłacić za ORG... zamiennik ma 80Ah zamiast 75Ah, ale prad startowy ma doklanie taki sam jak ORG czyli 800A EN. zakodujesz go bez problemu i smigasz aż miło. wymiary też ma takie same jak ORG takze spokojnie ci wejdzie. polecam Edytowane 31 Grudnia 2024 przez raqu43 1
Krystian_13 Opublikowano Niedziela o 14:19 Opublikowano Niedziela o 14:19 Cześć. W dniu wczorajszym dokonałem wymiany akumulatora w Q7 z adaptacja nowego akumulatora w warsztacie. W dniu dzisiejszym postanowiłem sprawdzić jakie wartości adaptacji zostały wprowadzone. Parametry nowego akumulatora ponozej: Pojemnosc: 95 Ah Technologia: Binare-AGM Firma: VAO Numer seryjny: 260429T0CC Czy powinienem zmienić typ akumulatora z Binare-AGM na Fleece? Oczywiście zmieniłem dwie ostatnie litery na AA bo nie wydaje mi się aby numer został zmieniony. Napiecie ładowania oscyluje w granicach 15,3V. Załączam dodatkowo zdjęcie starego akumulatora
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 14:25 Opublikowano Niedziela o 14:25 Jak wsadziłeś AGM to musisz zmienić na Fleece.
Krystian_13 Opublikowano Niedziela o 14:31 Opublikowano Niedziela o 14:31 allegro.pl ALLEGRO.PL Taki kupiłem jak wyżej. Oczywiście kodowanie już zmieniłem na Fleece.
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 14:37 Opublikowano Niedziela o 14:37 5 minut temu, Krystian_13 napisał(a): allegro.pl ALLEGRO.PL Taki kupiłem jak wyżej. Oczywiście kodowanie już zmieniłem na Fleece. No i gitara👍
Krystian_13 Opublikowano Niedziela o 15:03 Opublikowano Niedziela o 15:03 Wrzucam jeszcze jak wygląda kodowanie obecnie @Muskel1 jak zwykle niezastąpiony 💪👍 Dzieki za pomoc. Pozdrawiam 1
Krystian_13 Opublikowano Wtorek o 14:27 Opublikowano Wtorek o 14:27 Mam jeszcze jedno pytanie. W opcjach nastaw podstawowych w module 19 w znalazłem jeszcze taką opcję jak "układ zarządzania energią 12V, cofanie statusu nastaw podstawowych" Jest sens używać tej opcji czy wystarczy zmiana numeru seryjnego którego dokonałem? W załączeniu foto. Pozdrawiam
Muskel1 Opublikowano Wtorek o 14:48 Opublikowano Wtorek o 14:48 Zmiana numeru seryjnego aku wystarcza. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się