Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 tdi ake polozenie czujnika cisnienia doladowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, komzuald napisał(a):

w zime pali od strzala, w lato jak chwile postoi ( przykladowo 1h) to kreci z 5 sekund

kąt wtrysku prawidłowy? ewentualnie może sie zapowietrza lub czujnik temp płynu lub temp paliwa - ten akurat jest w pompie

Opublikowano

wiesz co 3 mechanikow wymienialo mi te uszczelki gumowe w okol wtryskow myslac ze to to, dopiero znajomy wzial na palec mowi ze to paliwo, wiec raczej z przelewow, kiedys mechanik sprawdzal i mowil ze walki sa ok, pompe wtryskowa tez kiedys ktos musial wymienic, olej 5w40 motula, wtryski jak vcdsem patrze to dziwnych odchylow na jalowym nie ma, kat wtrysku nie mam pojecia tak samo pompa paliwa nigdy nie diagnozowalem. Tez zauwazylem ze np jak przyspieszam z 3/4 wcisnietym pedalem gazu jest ok, a jak mu doloze do konca to auto jakby zaczelo sie dlawic i czuc ze znacznie slabiej przyspiesza

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, komzuald napisał(a):

wiesz co 3 mechanikow wymienialo mi te uszczelki gumowe w okol wtryskow myslac ze to to, dopiero znajomy wzial na palec mowi ze to paliwo, wiec raczej z przelewow

raczej już bym do tych mechaników nie jechał bo widać zero wiedzy mają i jeszcze doprowadzą do tego że w koszta popłyniesz. Ten sillnik jest spoko pod warunkiem że jest wiedza do jego serwisowania..... w innym wypadku worek pieniędzy i płacz...

 

Znajomy dobrze Tobie mówi... Jedyna opcja paliwa w tych okolicach to przelewy. Tutaj masz dwie możliwości... Albo podkładki miedziane pod króćce do wężyków przelewowych na wtryskach lub jak pisałem są hmm dwa zaworki zwrotne na wężykach przelewowych zaraz z przodu na odcinku 1 wtrysk pompa oraz na drugiej głowicy 6 wtrysk pompa... sprawdź je czy są drożne, jak nie to albo wstaw nowe lub je usuń i wstaw cały odcinek wężyka na tych liniach, ja mam usunięte....

 

Z tych gumek na pokrywie w koło wtrysków to co najwyżej może delikatnie się pocić olejem, a nie paliwem

 

 

musisz na spokojnie najlepiej samemu ( bo ci mechanicy o których mówiłeś to widać że pojęcia nie mają) przejrzeć cały układ paliwowy. Możliwe że się Tobie zapowietrza... Zacznij od usunięcia wycieków na przelewach bo tamtędy również może się zapowietrzać...

 

 

 

Edytowane przez sahipp
Opublikowano
Godzinę temu, komzuald napisał(a):

mowil ze walki sa ok,

tu kolejny mega tudny temat.... wszyscy wałki wałki, a wałki to ostatni etap agoni hydrauliki.... tutaj ważne są popychacze od tego się zaczyna a wałki poddają się jako ostatnie....

Opublikowano

mam w weekend podjechac do tego kolegi na garaz to poprosze zeby pomogl mi powalczyc z tymi przelewami, ja niestety mieszkajac w kamienicy w centrum miasta nie bardzo mam jak rzezbic cokolwiek pod maska

Opublikowano (edytowane)

przelewy to akurat prosta i szybka robota... tutaj takie zdjęcie poglądowe z neta

 

na czerwono masz zakreślone podkładki do wymiany i to samo z drugiej strony.... na zielono zaworek do wymiany lub wywalenia, jak usuniesz to wiadomo cały nowy wężyk wsadzasz, i drugi zaworek masz w lustrzanym odbiciu to znaczy z drugiego rzędu wtryskiwaczy na drugiej głowicy...

IMG 20210228 163800.jpg

Edytowane przez sahipp
Opublikowano
15 minut temu, sahipp napisał(a):

przelewy to akurat prosta i szybka robota... tutaj takie zdjęcie poglądowe z neta

 

na czerwono masz zakreślone podkładki do wymiany i to samo z drugiej strony.... na zielono zaworek do wymiany lub wywalenia, jak usuniesz to wiadomo cały nowy wężyk wsadzasz, i drugi zaworek masz w lustrzanym odbiciu to znaczy z drugiego rzędu wtryskiwaczy na drugiej głowicy...

IMG 20210228 163800.jpg

tam gdzie na czerwono zaznaczyles sa jakies podkladki? jak wymienialismy wczesniej wezyki wlasnie w tym miejscu to nie kojarze zeby tam byly jakies podkladki, moze dlatego mi sie tam leje? a z tym zaworkiem to po prostu zastosowac dluzszy waz ktory je ominie?

Opublikowano (edytowane)

z zaworkiem to jest tak : ori instalacja: odcinek a + zaworek + odcinek b...   w przypadku wywalenia dajesz jeden odcinek o długości a + b, w całości bez zaworka - mam tak u siebie....

 

tak króćce na który zakładasz wężyki przelewowe są przykręcane do wtrysku śrubką a tam są dwie podkładki miedziane... czyli na cały silnik 12 sztuk... po dwie na króciec przelewowy do wtrysku

Edytowane przez sahipp
Opublikowano

jak będziesz usuwał zaworki to fajnie by silnik był przed operacją trochę zagrzany. wymieniasz jedną stronę potem odpalasz na chwilę potem drugą i odpalasz na chwilę aby przetoczył troche paliwa...

 

co do podkładek hmm na pewno były króćce ściągane jak ci mechanicy wymieniali gumki w pokrywie.. więć na początek oczyść to miejsce i może spróbuj delikatnie dokręcić króćce może luźne są tylko... klucz 10 o ile pamiętam tylko tak z czuciem...

 

jeżeli nic to nie da to wymiana podkładek... ta sama zasada dla pewności robisz jeden wtrysk i odpalasz auto aby przetoczył trochę paliwa i tak za każdym razem jak nie masz wprawy.... ewentualnie jak nie jesteś pewny  dla bezpieczeństwa możesz jeszcze zacisnąć przewody zasilanie powrót przy filtrze paliwa jakimiś zaciskami np stolarskimi, w tym wypadku jak to zrobisz to jesteś dobrze zabezpieczony i możesz zrobić od razu całość bez odpalania...
 

Opublikowano

ok, a powiedz mi te podkladki jakis swoj nr maja czy skad je ogarnac?

Opublikowano

tak mają swój numer, ale idź do sklepu motoryzacyjnego i powiedz że potrzebujesz podkładki do przelewów króciec-wtrysk 12 sztuk 2.5tdi v6.... albo poszukaj na necie gdzies jest na pewno ich opis...

Opublikowano

N 0138042 pierscien uszczelniajacy 6x10 12sztuk

260130750.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...