Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po mocnym rozgrzaniu A4 B5 1.8T szarpie i faluje na jałowych


Adziop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Pisze do Was z prośbą o pomoc.
Co jakiś czas, sporadycznie moje auto mocno szarpie przy dodawaniu gazu lub jego odjęciu.
Dzieje się to tylko przy dynamicznej jeździe i przy bardzo rozgrzanym silniku, jedno dwa szarpnięcia i spokój.
Tak samo co jakiś czas podczas postoju (tez mocno rozgrzany silnik), nagle obroty zaczynają falować góra dół aż momentami przygasa. Dzieje się to parę sekund i po chwili spokój.
Wyskoczyło parę błędów na Vagcom. Wszystkie raczej ze sobą powiązane bo wyskakują na raz po takiej akcji. Jedyne błędy jakie miałem wcześniej to od poduszki i centralnego.
Nie wiem w która stronę uderzać przy takiej ilości błędów.  Ogólnie auto w bardzo dobrej kondycji. Przedwczoraj wymienione turbo bo łykało olej. Myślałem, że może to ma jakiś związek no ale niestety...
Bedę wdzięczny za jakieś podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Address 01     -------------------------------------------------------

   Controller: 8D0 907 558 DA

   Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D01

   Coding: 04001

   Shop #: WSC 06435

5 Znalezione: 

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

            P1602 - 35-10 - - - Intermittent

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High

            P0113 - 35-10 - - - Intermittent

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

            06-10 - Signal to High - Intermittent

16507 - Throttle Position Sensor (G69): Signal too High

            P0123 - 35-10 - - - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

            15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

Readiness: N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo sprawdź przewody,bezpieczniki czy wszystko okej, przeczysc przepustnice, zrob adaptacje, na podstawie ostatniego bledu mozesz cisnienie paliwa sprawdzić czy jest odpowiednie. Jak nie pomoze nic z tego to czujniki zacznij wymieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien jak to wygląda w 1.8T u mnie była podobna sytuacja po ostrej jeździe obroty falowały postoju. Trwało to chwilę ale było denerwujące. Podczas "zabawy" z rozrządem wymieniłem 3 małe pierścienie uszczelniające (wyczytałem na tutejszym forum że warto to sprawdzić) i uspokoiło się. 

zdjęcie poglądowe - nie moje ale obrazuje o co chodzi

LCssujwl.jpg

Edytowane przez chmiel62
dodany tekst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na oko wszystko szczelne. Przewody podcisnienia wymienione przy okazji turbo. Zawór odmy działa. Kolano czyste. Przepustnica mimo że czyszczona jakieś 3 lata temu to aktualnie wygląda jakby to było robione wczoraj. Szczelność dolotu sprawdzę jak skonstruuje do tego jakieś urządzenie :D, ale szczerze wątpię bo przy wymianie turbo wszystko dokładnie oglądałem. Akumulator po nocy 12.2v. Ladowanie 14.2 ,jak się dobrze zgrzeje i obciążony to spadnie do 13.3v.

Panowie a czy może być tak, że przez ten pierwszy błąd o spadku napięcia swiruja inne czujnik (tzn te z kolejnych błędów)?  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:
Sprawdziłem wszystkie punkty masy i +. Przeczyściłem chyba wszystkie możliwe styki :D
Sprawdziłem szczelność dolotu kompresorem. Jedyna nieszczelność była na wężu idącym od odmy do kolektora ssącego (ta w którym jest zawór, oczywiście sprawny). Wąż wymieniony. Poza tym wszystko szczelne. Wymieniłem DV w ciemno na oryginał. Aktualnie szarpie bardziej niż wcześniej i wcale nie musi być rozgrzany mocno. Sprawdzałem na Vagu temp płynu i w dolocie (94-110, 30-65), nie skacze, stabilnie trzyma. Aktualnie po wykasowaniu błędów, adaptacji i krótkiej przejażdżce przy której ostro szarpał wyskoczyły mi tylko dwa błędy:

00561 - Mixture Adaptation

  15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
00561 Mixture Adaptation
12-10 Adaptation Limit (mul) Exceeded- Intermittent

Przepływomierz na jałowym po rozgrzaniu 5-6g\s
Zrobiłem logi dynamieczne choć nie wiem czy to wystarczy:

,Group A:,'002,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running

,,RPM,Time,Time,Mass Flow,,,,,,,,,,

,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,

MARKER,STAMP, /min, ms, ms, g/s,STAMP,,,,,STAMP,,,,

,0.01,3040,1.70,2.29,16.46,,,,,,,,,,

,0.26,3040,1.70,2.38,16.46,,,,,,,,,,

,0.52,3040,1.75,2.46,16.87,,,,,,,,,,

,0.79,3040,1.75,2.38,16.87,,,,,,,,,,

,1.05,3040,1.80,2.55,17.36,,,,,,,,,,

,1.32,3040,1.80,2.46,17.50,,,,,,,,,,

,1.58,3040,2.05,2.98,19.86,,,,,,,,,,

,1.85,3040,1.80,2.46,17.84,,,,,,,,,,

,2.11,3040,1.85,2.55,17.98,,,,,,,,,,

,2.36,3040,1.85,2.55,18.06,,,,,,,,,,

,2.62,3040,1.85,2.55,18.19,,,,,,,,,,

,2.89,3080,1.85,2.64,18.47,,,,,,,,,,

,3.14,3080,1.90,2.55,18.75,,,,,,,,,,

,3.39,3080,1.95,2.81,19.23,,,,,,,,,,

,3.64,3080,2.35,3.83,22.98,,,,,,,,,,

,3.89,3080,3.85,6.63,37.15,,,,,,,,,,

,4.14,3160,7.45,14.96,74.44,,,,,,,,,,

,4.40,3200,9.35,19.13,95.90,,,,,,,,,,

,4.65,3280,9.05,18.28,93.89,,,,,,,,,,

,4.92,3360,9.35,18.87,100.62,,,,,,,,,,

,5.18,3480,9.20,18.36,101.46,,,,,,,,,,

,5.45,3560,9.10,18.11,103.26,,,,,,,,,,

,5.71,3600,9.00,17.85,104.17,,,,,,,,,,

,5.98,3720,8.80,17.43,104.86,,,,,,,,,,

,6.24,3800,9.40,19.04,114.58,,,,,,,,,,

,6.51,3880,8.95,18.02,111.25,,,,,,,,,,

,6.78,3960,8.80,17.43,111.25,,,,,,,,,,

,7.04,4040,8.55,16.91,109.03,,,,,,,,,,

,7.31,4120,8.75,17.68,115.69,,,,,,,,,,

,7.57,4200,8.20,16.23,110.21,,,,,,,,,,

,7.84,4280,8.50,17.00,115.83,,,,,,,,,,

,8.10,4360,8.50,17.17,118.47,,,,,,,,,,

,8.37,4440,8.40,16.91,118.61,,,,,,,,,,

,8.63,4520,8.40,17.00,120.76,,,,,,,,,,

,8.90,4600,8.45,17.17,123.33,,,,,,,,,,

,9.16,4680,8.40,17.34,125.34,,,,,,,,,,

,9.42,4720,8.50,17.51,128.40,,,,,,,,,,

,9.69,4800,8.55,17.85,131.18,,,,,,,,,,

,9.96,4880,8.50,17.68,132.29,,,,,,,,,,

,10.22,4960,8.40,17.68,132.71,,,,,,,,,,

,10.49,5040,8.60,18.36,137.98,,,,,,,,,,

,10.76,5120,8.30,17.68,134.93,,,,,,,,,,

,11.02,5200,8.95,19.04,148.26,,,,,,,,,,

,11.29,5240,8.65,18.53,144.17,,,,,,,,,,

,11.55,5320,8.75,19.04,148.54,,,,,,,,,,

,11.82,5360,8.65,18.96,148.33,,,,,,,,,,

,12.08,5440,8.15,17.59,140.76,,,,,,,,,,

,12.36,5480,8.60,19.04,149.93,,,,,,,,,,

,12.63,5520,0.85,1.53,15.42,,,,,,,,,,

,12.88,5520,1.10,2.46,19.86,,,,,,,,,,

,13.14,5400,1.10,1.70,18.75,,,,,,,,,,

,13.41,5280,1.05,1.70,18.26,,,,,,,,,,

,13.67,5120,1.10,1.70,18.33,,,,,,,,,,

,13.92,5000,1.05,1.70,17.29,,,,,,,,,,

,14.17,4880,1.20,1.96,18.47,,,,,,,,,,

,14.44,4760,1.00,1.62,15.69,,,,,,,,,,

,14.70,4640,1.00,1.62,15.00,,,,,,,,,,

,14.96,4520,0.95,1.53,14.23,,,,,,,,,,

,15.23,4400,0.95,1.53,13.68,,,,,,,,,,

,15.49,4360,0.90,1.45,12.92,,,,,,,,,,

,15.76,4280,0.90,1.45,12.78,,,,,,,,,,

,16.02,4240,0.90,1.45,12.43,,,,,,,,,,

,16.29,4160,0.90,1.45,12.15,,,,,,,,,,

,16.55,4160,0.90,1.45,12.15,,,,,,,,,,

,16.82,4120,0.90,1.45,11.87,,,,,,,,,,

,17.08,4080,0.85,1.36,11.67,,,,,,,,,,

,17.35,4040,0.90,1.45,11.73,,,,,,,,,,

,17.61,4000,0.90,1.45,11.94,,,,,,,,,,

,17.88,3960,0.85,1.36,11.18,,,,,,,,,,

,18.14,3920,0.85,1.36,11.04,,,,,,,,,,

,18.40,3680,0.90,1.45,10.83,,,,,,,,,,

,18.65,3320,1.00,1.62,10.56,,,,,,,,,,

,18.90,3000,1.10,1.79,10.48,,,,,,,,,,

,19.17,3000,1.05,1.79,10.34,,,,,,,,,,

,19.43,3000,0.90,1.45,8.96,,,,,,,,,,

,19.70,3000,0.85,1.36,8.12,,,,,,,,,,

,19.96,2960,0.85,1.36,8.06,,,,,,,,,,

,20.23,2960,0.80,1.28,7.84,,,,,,,,,,

,20.49,2920,0.80,1.28,7.78,,,,,,,,,,

,20.76,2920,0.80,1.28,7.64,,,,,,,,,,

,21.02,2920,0.80,1.28,7.50,,,,,,,,,,

,21.28,2880,0.80,1.28,7.57,,,,,,,,,,

,21.55,2880,0.80,1.28,7.43,,,,,,,,,,

,21.81,2840,0.80,1.28,7.43,,,,,,,,,,

Proszę o pomoc, sugestie  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje błędy oznaczają, że auto ma złą mieszankę. Z Ross-Tech wiki:

Possible Causes

Mass Air Flow Sensor (G70) faulty

Fuel Pressure too Low

Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System

Injector(s) faulty (i.e. coked)

Possible Solutions

Refuel Vehicle

Check Fuel System Pressure

Check Mass Air Flow Sensor (G70)

Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks

Check Injection Quantity

Check Injector(s)

Sprawdzałeś już wtryski i cisnienie na listwie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tego nie sprawdzałem. Podpowiesz mi jak to zrobić? 

Aktualnie czekam na przeplywke. Zamówiłem używany orginal. Patrzę na te logi które tu wrzucilem i zastanawiam się czy wskazania są ok. Widac w trakcie jednostajnego przyspieszania delikatne spadki g/s, czy to normalne? I to 5-6g/s na jałowym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz chyba regulator paliwa w listwie, czyli musisz odkrecic przewód paliwowy, który dochodzi do listwy i równolegle wpiąć się manometrem. Ja tych logów nie rozumiem, musisz mi wkleić w kolumnach  albo wyslac .csv. Najlepiej sie loguje Me7Loggerem i pokazuje na ecuxplot. Ja na jałowych (800rpm) mam +/- 4g/s. Jest zwiekszona moc w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem. Moc 180 w serii. Nic mi niewiadomo, żeby bylo coś podnoszone. Mam Vagcom. Skopiowałem z pliku Z kolumn, może się coś rozjechało. Z jakich grup zrobić logi? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w dziale diagnostyka o logach 1.8t. miłej lektury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, lektura przeczytana.

Jutro zrobię 002+007 i 013+025.

Dzięki za zainteresowanie tematem. Mam nadzieję, że dojdę z tym do ładu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przeplywke, wykasowalem błędy i auto zaczęło latać jak nigdy. Niestety na jakieś 20min. Znowu przygasła i Szarpie, jakby miało wyrwać silnik. Na jalowych obroty spadają jakbym go zgasił i w ostatnim momencie  z powrotem włączył zapłon. Po tym czasem na chwilę poleci do 1200obrotow na 2 sek i wróci do 840. Tak sobie świruje przez minutę po której chodzi rowniutko jak gdyby nigdy nic. Opadają mi ręce. Boję się wyjechać nim na logowanie.  Zauważyłem że kolano odmy jakoś dziwnie przylega do bloku i jakby było nadtopione w tym miejscu. Jeśli jest tam jakaś nieszczelność to mogłyby się dziać takie dziwne rzeczy od tego?  A.. I zapomniałem dodać choć niewiem czy to w ogóle ma jakieś znaczenie, ze te dziwne akcje z szarpaniem zaczęły się w momencie kiedy wymieniłem obejme w wydechu bo stara się rozszczelnila. 

Edytowane przez Adziop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowales odpalic bez podlaczonej przeplywki? Dalej są te same błędy z nową przepływką? Przez odmę raczej tak się nie dzieje, w moim 1.8T ze zdjętą odmą chodził na jałowych normalnie. Nieszczelności w dolocie mogłyby coś takiego zrobić, ale mówisz, że sprawdzałeś. Chyba, że ta nieszczelność odmy wiąże się z nieszczelnością dolotu, to wtedy może być problem. Wydech mozesz zdjąć i nie powinno nic sie dziać z silnikiem :D. Jak ciśnienie paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem z odłączona jeszcze na starej. Bez zmian. Na nowej wyskoczył na razie tylko błąd od przeplywki Signal to high. Dolot sprawdzany kompresorem wg instrukcji także odpada. 

Czekam na zestaw do mierzenia ciśnienia paliwa i będę sprawdzał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewko. NGroupA013GroupB025.thumb.png.cfe32dfba071631d57d8530197a1b5a5.pngiGroupA002GroupB007.thumb.png.a31cd3bb1cd93858939255e3a517a9d1.pnge wiedziałem, że istnieje taka fajna strona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...