Helaxinhoo Opublikowano 8 Czerwca 2023 Opublikowano 8 Czerwca 2023 Witam, proszę o pomoc audi a4 b8, 2.7 tdi 190km,2008r. Po przejechaniu kilku km wyskakuje zapchany dpf, po chwili gaśnie i włącza się tryb awaryjny, po wyłączeniu i włączeniu samochodu wszystko zaczyna się od początku, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin?
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca 2023 Opublikowano 8 Czerwca 2023 (edytowane) 1. Wrzuć pełny auto-scan a nie zdjęcia. 2. Jaka jest wartość popiołu olejowego? 3. Wartości ciśnień jak i popiołu olejowego odczytasz w rozszerzonych blokach pomiarowych w sterowniku silnika. Edytowane 8 Czerwca 2023 przez Muskel1
Helaxinhoo Opublikowano 9 Czerwca 2023 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2023 Wybacz ale na ten moment muszę się posługiwać zdjęciami, zawartość popiołu w oleju 0.10l Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 34 hPa na wolnych obrotach Offset różnicy ciśnienia cały czas 10hPa Obliczona masa sadzy 31.54g Zmierzona masa sadzy 32.63g
pelonek1 Opublikowano 9 Czerwca 2023 Opublikowano 9 Czerwca 2023 Na moje to ktoś jakiś czas temu wyzerował filtr DPF bez czyszczenia/wymiany.
Tomnik Opublikowano 9 Czerwca 2023 Opublikowano 9 Czerwca 2023 (edytowane) Utrzymuj stałą prędkość, powiedzmy 4 bieg, obroty najlepiej stałe w przedziale 1400-2000. Obserwuj wartości : -obliczona masa sadzy -zmierzona wartość sadzy -temperatura przed filtrem -temperatura za katalizatorem -jedną z dwóch wartości "powtrysku" (post injection) Ta ostatnia (większa od zera) poinformuje Cię o rozpoczęciu/trwaniu procesu regeneracji. Temperatura przed filtrem - najlepiej gdyby utrzymywała się w granicach 600st C. Jeśli nie osiągnie około 550-560st, proces spalania sadzy nie będzie przebiegał, lub będzie bardzo powolny. Obserwuj wartości sadzy, zmierzoną i obliczoną. Jeśli przy utrzymaniu stałych* obrotów np. 1600 na czwartym biegu nie zaobserwujesz ich spadku, filtr należy przeczyścić. Absolutnie odradzam "domowe" sposoby. Polecam warsztaty dysponujące odpowiednim do tego sprzętem. * staraj się utrzymać stałe obroty silnika, nie zmieniać ich, nie przyspieszać, nie zwalniać. PS. Do dalszych rozważań na temat stanu DPF, przydałby się log wybranych parametrów*, który zapisałbyś podczas próby regeneracji/wypalenia, o której wspominam wyżej. * -obliczona masa sadzy -zmierzona wartość sadzy -temperatura przed filtrem -temperatura za katalizatorem -różnica ciśnienia DPF -obroty silnika Edytowane 9 Czerwca 2023 przez Tomnik
Muskel1 Opublikowano 9 Czerwca 2023 Opublikowano 9 Czerwca 2023 Też mi się wydaje, że ktoś źle lub w ogóle nie wyczyścił dpfa i wyzerował wartość popiołu.
Helaxinhoo Opublikowano 11 Czerwca 2023 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2023 Niestety zapchany dpf, oddaję go do czyszczenia, dziękuję za pomoc !
Berserker Opublikowano 14 Czerwca 2023 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Żeby nie zaczynać nowego tematu czy wartość 6 hPa na biegu jałowym po czyszczeniu dpf to prawidłowa wartość?
Muskel1 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Opublikowano 14 Czerwca 2023 3 minuty temu, Berserker napisał(a): Żeby nie zaczynać nowego tematu czy wartość 6 hPa na biegu jałowym po czyszczeniu dpf to prawidłowa wartość? Tak.
Helaxinhoo Opublikowano 4 Lipca 2023 Autor Opublikowano 4 Lipca 2023 Odkopując temat, dpf dałem do czyszczenia, po zabiegu wszystko wróciło do normy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się