Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakich silników unikać w Audi A4 B9?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam zamiar kupić A4 B9 z lat 2017-2018 (może 2019) z silnikiem TDI 2.0 i mocą 150KM lub 190KM. Obecnie mam A4 B8 2.0 150KM z 2014r. i oznaczenie silnika CJCD i jestem mega zadowolony 220000km i.....nic. Jakich wersji unikać lub jakie bardzo polecacie?! Będę wdzięczny za podpowiedzi. Może w jakimś z tych roczników byłya jakaś wada wrodzona a w kolejnym roczniku to poprawili to też będę za takie info wdzięczny.

P.S.

Ze skrzyni Multitronic też jestem mega zadowolony. A jak to wygląda w S-tronic?!

Pozdrawiam.

Opublikowano

Bez różnica który tdi, jak trafisz to lepiej oczywiście mocniejszy, nigdzie na forum nie trafiłem informacji o wadach danego rodzaju 2.0 tdi w b9. Skrzynia będzie szarpać, tak działa stronic, początkowo możesz być zdziwiony po multitronic. Ale stronic to dobra i bezawaryjna w miarę skrzynia. 

 

Jak będziesz kupował to koniecznie lampy led, klima 3-strefy i warto chyba popatrzeć na wersje z virtual cockpit. Później będziesz żałował że kupiłeś egzemplarz bez któregoś z tych trzech.

Opublikowano
1 godzinę temu, wuPiotrek napisał(a):

Skrzynia będzie szarpać, tak działa stronic, początkowo możesz być zdziwiony po multitronic

ja mam 190km i jakos szarpania nie uswiadczam - s-tronic to bardzo plynna skrzynia, czasami miedzy 1 /2 lub 2/3 czuc delikatnie ze zmienil bieg, ale standardowo dziala bardzo szybko i ladnie - no z szybkoscia to na pewno bije multitronica. Z awaryjnoscia i dlugowiecznoscia sie nie wypowiadam, w kazdym razie mam 215k przebiegu i jest ok.

 

1 godzinę temu, wuPiotrek napisał(a):

Jak będziesz kupował to koniecznie lampy led, klima 3-strefy i warto chyba popatrzeć na wersje z virtual cockpit. Później będziesz żałował że kupiłeś egzemplarz bez któregoś z tych trzech.

Ja mam inne zdanie. Lamp led nie mam i zaluje troche - tu sie zgodze ze warto popatrzec aby byly - oczywiscie najlepiej matrix. Klima 3 strefowa - nie widze wiekszego sensu, to male gabarytowo w srodku auto wiec 1 strefowa w zupelnosci wystarcza, ale jak juz bedzie to oczywiscie lepiej.

Virtual cockpit - fajny ale jako bajer, standadrdowe liczniki z duzym wyswietlaczem posrodku wykonuja swoja robote bez problemu i ladnie sie prezentuja. Zamiast VC lub klimy 3 strefy zdecydowanie Head up - to jest swietna rzecz.

Oczywiscie zawsze polecam koniecznie ACC - to chyba najwazniejszy dodatek na jaki powinienes zwrocic uwage.

Opublikowano

Za kilka lat będzie dużo łatwiej sprzedać auto z VC niż bez. Jak masz klime 3 strefową to zupełnie inaczej wygląda z tym panelem deska rozdzielcza - nowocześniej - lepiej - ładniej, milej w środku.

 

Stronic - trzeba czekać wieczność zanim wbije wsteczny, reakcja na dodanie gazu jest też czasami wydłużona, potrafi szarpać przy wolnej jeździe (1-2-3 bieg). Nie mówię tu tylko o swoim egzemplarzu ale też np o jeździe nową a6 c8 40tdi i odczuciach innych z jazdy z tą skrzynią.

 

 

Opublikowano
50 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

Za kilka lat będzie dużo łatwiej sprzedać auto z VC niż bez. Jak masz klime 3 strefową to zupełnie inaczej wygląda z tym panelem deska rozdzielcza - nowocześniej - lepiej - ładniej, milej w środku.

no ale oczywiscie ze sie zgadzam - napel 3 strefowy jest super :) VC tez jest ladne - uwazam tylko ze to nie jest cos na co na 1 miejscu zwrocic nalezy uwage - ale to oczywiscie subiektywne, Ty masz swoje zdanie a ja swoje ;)

 

51 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

Stronic - trzeba czekać wieczność zanim wbije wsteczny, reakcja na dodanie gazu jest też czasami wydłużona

mam 2 auta z s-tronic. Potwierdzam to co piszesz tylko do quatro. w FWD dziala blyskawicznie zmiana na R i na D.

 

52 minuty temu, wuPiotrek napisał(a):

potrafi szarpać przy wolnej jeździe (1-2-3 bieg

no czasami faktycznie, ale to bardzo rzadko i nie jest uciazliwe. Natomiast caloksztalt pracy s-tronic oceniam na bdb- lub db+

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, wuPiotrek napisał(a):

Stronic - trzeba czekać wieczność zanim wbije wsteczny

rozwiń temat, u mnie R działa tak samo jak D bez zwłoki

Opublikowano
Teraz, RALF76 napisał(a):

rozwiń temat, u mnie R działa tak samo jak D bez zwłoki

Jedziesz na R, zatrzymujesz sie i wlaczasz D - skrzynia w quattro (widze tez masz q5) potrzebuje sekundy na przelaczenie. W FWD (A4) jest 100x szybciej. Zreszta poczytaj, temat jest znany z ta opieszaloscia - na youtube poogladaj testy itp - prawie zawsze na to zwracaja uwage i narzekaja - no ale zeby byla jasnosc - tragedii nie ma - zreszta tez tak oceniaja, jednak wymaga to przyzwyczajenia bo jest zwłoka odczuwalna niestety...

Opublikowano

przełączanie między R a D chwilę trwa, szczególnie z D na R. Nie tylko u mnie tak jest. Przywykłem już do tego, byłem za to w lekkim szoku w innym aucie jak zaczęło mi jechać do tyłu jak tylko dotknąłem manetki. Ale tam skrzynia miała inne minusy. 


Generalnie to też oceniam stronic na DB+ i kupił bym kolejne auto z tą skrzynią. Miałem do czynienia z stronic w seryjnym b9, w swoim b9 po programie silnika i skrzyni oraz w c8. 

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi. Z multitronica też byłem zadowolony. To fajna skrzynia. Tam też była zwłoka przy przejściu z D na R oraz jak się zatrzymałeś i chciałeś od razu ruszyć ruszał ale wolno i potrzebował 1-2 sek zanim zatrybiła właściwie - było to dość niebezpieczne na krzyżówkach!!!! Ale jak się o tym pamiętało to było spoko. Oczywiście po zatrzymaniu i ruszeniu dopiero po 3 i więcej sek. trybiła normalnie.

Będę szukał czegoś w granicach 77.000 - 87.000.

Koniecznie Avant. Może być 4x4 ale niekoniecznie. Silnik raczej 190kM, oprócz podstawowego wyposażenia to elektryczna tylna klapa, składane lusterka, martwe pole (ale nie koniecznie),virtual cockpit, klima 3-strefowa, kamerka cofania też może być......

Zobaczymy co się trafi......

Szerokości życzę wszystkim forumowiczom.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Bierz pod uwagę że w tej cenie będą autka około 200k km przebiegu - z miejsca do wymiany rozrząd i olej w skrzyni w większości przypadków. Zobacz sobie ile to kosztuje żeby wliczyć w cenę auta. Elektryczną klapę polecam jest super w avancie, kamerke cofania łatwo dołożyć gdyby dany egzemplarz jej nie miał. Martwe pole to duży koszt przy doposażeniu.

Opublikowano
1 godzinę temu, Jari1234567 napisał(a):

Zobaczymy co się trafi......

Nie zapominaj o aktywnym tempomacie.

Kamerka to sam możesz dołożyć jak kolega wcześniej wspomniał.

Opublikowano

Witam ponownie. Troszkę było szukania ale znalazłem!!! A 4B9 2018r. 2.0TDI i 190kM 4x4 i większość tego co chciałem ma.

I tu mam pytanie o dojazdówkę bo nie posiada - ma zestaw naprawczy!!! Mam alusy z symbolem E 8.0Jx18H2 ET 31 i opony w rozmiarze 245/40 ZR 18. Jaka powinna być dojazdówka bo całkiem się na tym nie znam. Nie musi być 18" i nawet 17" byle pasowała!!!

Dzięki za pomoc.

P.S.

Jak sprawdzić jaka to jest wersja silnika?!

Poprzedni miałem CJCD

Przy czasie zmienię opis auta w moich danych.

Opublikowano

Opis auta zmieniony poza wersją silnika 🙂

Opublikowano

 

Gratulacje zakupu :thumbup1:

Kod silnika to DETA.

Koło zapasowe możesz tylko oryginalną dojazdówkę tam umieścić.

Oryginalna dojazdówka do B9 to numer części 8W0601027C.

 

 

Opublikowano

Dzięki.

Czyli coś takiego:

Rozmiar: 125 70 R19

» Rozstaw śrub: 5x112

» Piasta otwór centrujący:66,6mm

 

A to oznaczenie ET31 na feldze którą mam do czego służy?!

P.S.

Wszystkie silniki w quattro 2.0 TDI 190kM 2018r mają taki sam kod silnika?!

Bo w B8 150kM te kody były różne!!! Ja miałem akurat CJCD

Pozdrawiam.

Opublikowano

Kup dojazdówkę po numerze części, który Ci podałem. One wszystkie mają ten sam rozmiar i nie musisz szukać osobno felgi i opony.

9 minut temu, Jari1234567 napisał(a):

Wszystkie silniki w quattro 2.0 TDI 190kM 2018r mają taki sam kod silnika?

Tak, był tylko jeden 190 konny w tym roczniku i jest to DETA. 

Opublikowano

Oki Dzięki za pomoc. To już zamawiam bo niedługo -7dni-pierwsza dalsza podróż 🙂 Dzięki za pomoc.

Opublikowano

:hi:

Opublikowano
12 godzin temu, Jari1234567 napisał(a):

Witam ponownie. Troszkę było szukania ale znalazłem!!! A 4B9 2018r. 2.0TDI i 190kM 4x4 i większość tego co chciałem ma.

Gratulacje :) Napisz co ciekawe masz z wyposazenia, mozesz tez zdjecie wrzucic :)

Opublikowano

Witam ponownie.

Napiszę co ciekawego ma za paręnaście dni gdyż obecnie ganiam autkiem po wakacjach...było morze teraz góry 🙂 Jak wrócę to z chęcią napiszę co i jak bo sam jeszcze nie miałem czasu ze spokojem usiąść i się nacieszyć (pobawić).

P.S.

Rozrząd i pompa była wymieniona jakieś 5000km temu - mam na to fakturę. Natomiast nie mam żadnej informacji co do wymiany oleju w skrzyni!!! I tu pytanko!!! Jest to 2018r 4x4 190kM S-tronic !!!! Jaki olej jest tam oryginalnie?! Ile go trzeba na wymianę statyczną?! A może lepiej dynamiczna?! Jak tak to ile ?! Są tam z tego co się dowiedziałem 3 filtry-w mechatronice! Jakie są numery tych filtrów-zestawu!!! Wymiana oleju tylko w mechatronice czy w mechanizmie (skrzyni) też?! Jak tak to jaki olej i ile go tam wchodzi!!

 

Możecie też podać jaki olej, ile go i jakie filtry do standardowej wymiany w silniku (olej, filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza)!!!

Za podpowiedzi wielkie dzięki.

Udanych wakacji i do usłyszenia.......

Szerokości.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...