Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B9 Avant


cysiek18

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Zastanawiam się czy nie zmienić swojej wysłużonej b7 na coś młodszego. Ze względu na funkcjonalność chciałbym wziąć avanta. W sumie rozważam tez superb albo passata. Ale jakoś b9 wydaje mi się najlepszym wyborem. Najmłodziej wyglada z tej trójki. No i jakieś doświadczenia z tą marką mam. 
No i tu jest dylemat. Na pewno ma być to używany polift, który wezmę w leasing. Sercem bliżej mi do benzyny ale jak przeglądam oferty cesji lub salonów Audi to niestety same diesle. Nie mówię, nie dla diesla ale w takich 3 letnich autach są już niestety spore przebiegi, 140-150k.  Podczas gdy benzyny zdarzają się poniżej 100k przebiegu. O quattro nawet nie marzę bo znalezienie benzyny z tym napędem łatwe nie będzie. No i obligatoryjnie ma być automat ;) Rocznie więcej jak 20k nie zrobie, więc sensu diesla nie widzę. Z tego co się orientuje to 2.0 tfsi czy 2.0 tdi to udane motory. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pytanie. O tym zapomniałem. Jak z waszego doświadczenia wyglada przygoda z dieslem. Kiedy w 2.0tdi, przy jakim przebiegu pojawiają się pierwsze wymiany eksploatacyjne takie jak dwumasa, dpd, wtryski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie bywa, zależy od profilu jazdy i sprawności silnika. 

Jeżeli silnik, wtryski i turbina są ok. i auto nie jeździło wyłącznie krótkich odcinków, to powinieneś spokojnie 220-250 kkm zrobić, zanim dpf osiągnie max. zapełnienie.

Dwumas mniej więcej tyle samo powinien wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Różnie bywa, zależy od profilu jazdy i sprawności silnika. 

Jeżeli silnik, wtryski i turbina są ok. i auto nie jeździło wyłącznie krótkich odcinków, to powinieneś spokojnie 220-250 kkm zrobić, zanim dpf osiągnie max. zapełnienie.

Dwumas mniej więcej tyle samo powinien wytrzymać.


Wiadomo, to są części eksploatacyjne ale dobrze by było kupić auto i trochę nim pojeździć zanim będą do wymiany. Najlepiej byłoby kupić z przebiegiem maks 120k. 
Oglądałem dziś kilka aukcji i większość ma dość podstawowe wyposażenie. Trafiają się matrixy (fajna sprawa, ale podstawowy led tez powinien wystarczyć ). Tempomat z reguły zwykły, nie aktywny. Zdarza się klima trzystrefowa ale moim zdaniem nie potrzebna w takim aucie. Na co jeszcze waszym zdaniem zwrócić uwagę ? Takie rzeczy jak podgrzewane fotele, Bluetooth z mirrorlink to chyba standard ? Virtual cockpit tez fajne wyglada ale analogowe zegary z tym wyświetlaczem tez powinny dać radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, cysiek18 napisał(a):

Bluetooth z mirrorlink to chyba standard ?

BT tak, Android Auto i Car Play to opcja.

Klimę jak najbardziej trójstrefową.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

BT tak, Android Auto i Car Play to opcja.

Klimę jak najbardziej trójstrefową.


Można to potem aktywować czy trzeba coś dokładać ?

Co jeszcze według ciebie to obowiązkowe wyposażenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można doposażyć. Należy wymienić gniazda USB z wiązką, zamontować nowe pod AA/CP i aktywować patc**jąc jednostkę.

 

Przy poszukiwaniu zwróć uwagę na to aby nawigacja była duża. Są 2 rodzaje, mała i duża.

Małą ma mniejszy ekran i czarną plastikową obramówkę dookoła ekranu. Dzuża navi ma większy ekran i stebrną obramówkę ekranu.

Dodatkowo mała nawigacja ma plastikowe czarne przyciski na konsoli środkowej, duża ma aluminiowe przyciski.

 

Screenshot_20230426_220153_Opera.jpg

Screenshot_20230426_215510_Opera.jpg

Screenshot_20230426_215706_Opera.jpg

Screenshot_20230426_215207_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Można doposażyć. Należy wymienić gniazda USB z wiązką, zamontować nowe pod AA/CP i aktywować patc**jąc jednostkę.

 

Przy poszukiwaniu zwróć uwagę na to aby nawigacja była duża. Są 2 rodzaje, mała i duża.

Małą ma mniejszy ekran i czarną plastikową obramówkę dookoła ekranu. Dzuża navi ma większy ekran i stebrną obramówkę ekranu.

Dodatkowo mała nawigacja ma plastikowe czarne przyciski na konsoli środkowej, duża ma aluminiowe przyciski.

 

 

 

 

 

A po lifcie przypadkiem nie usuneli tego panelu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polifcie nie ma tego panelu. Zapomniałem, że chcesz polifta.

W polifcie także inaczej wygląda sytuacja z Android Auto/Car Play. Aktywowanie tego nie jest takie proste w poliftach.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

W polifcie nie ma tego panelu. Zapomniałem, że chcesz polifta.

W polifcie także inaczej wygląda sytuacja z Android Auto/Car Play. Aktywowanie tego nie jest takie proste w poliftach.

Jak tam patrzę na ceny a4 to w tych pieniądzach można znaleźć dużo lepiej wyposażonego passata. Passatem jeździłem z 2.0 tdi i jeździło się całkiem przyjemnie. Macie jakieś doświadczenia jak w porównaniu do a4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2023 o 18:08, Muskel1 napisał(a):

W polifcie nie ma tego panelu. Zapomniałem, że chcesz polifta.

W polifcie także inaczej wygląda sytuacja z Android Auto/Car Play. Aktywowanie tego nie jest takie proste w poliftach.

Co myślisz o takim ?

WWW.OTOMOTO.PL

Audi A4 - Pierwszy właściciel (od nowości), Czarny, Diesel, 190 KM, 1 968 cm3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wysłałeś to przedlift, a w zasadzie taka przejściówka. Chyba chciał bym sline w tych pieniądzach mieć.

 

Miałem na zastępcze auto passata, w ogóle mi nie podszedł ten samochód. Nie podobało mi się wnętrze, surowe takie. Jazda wg mnie bardzo podobnie do a4, za to a4 w środku wygląda 'bardziej premium' po prostu. Kwestia tego czego potrzebujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wuPiotrek napisał(a):

To co wysłałeś to przedlift, a w zasadzie taka przejściówka. Chyba chciał bym sline w tych pieniądzach mieć.

 

Miałem na zastępcze auto passata, w ogóle mi nie podszedł ten samochód. Nie podobało mi się wnętrze, surowe takie. Jazda wg mnie bardzo podobnie do a4, za to a4 w środku wygląda 'bardziej premium' po prostu. Kwestia tego czego potrzebujesz. 

A4 racja, przedlift. Zaczalem już takich szukać bo lift był dopiero w listopadzie 2011.

Z wnetrzem się z tobą zgadzam. A4 wygląda nowocześniej. Passata można za to kupić lepiej wyposażonego. No i drugiej połowie, bardziej się podoba passat :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cysiek18 napisał(a):

lift był dopiero w listopadzie 2011.

W maju 2019:wink:

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W maju 2019:wink:

Musze uzbroić się w cierpliwość i polować żeby coś fajnego pojawiło się w salonach. Małżonka jest się w stanie zgodzić na a4 ale nie może być czarne, srebrne i białe. No i odpada brązową skóra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brązowa skóra w a4 nie jest taka zła, sam mam i jest ok chociaż nigdy zwolennikiem brązowej skóry nie byłem. duży minus w a4 że przy brązowej skórze są też brązowe rączki (podłokietniki) drzwi i brązowy plastik przycisków szyb. wygląda to jak kupa, u mnie wyleciało to od razu po zakupie auta, zamieniłem na zwykłe czarne.

 

z takimi kryteriami małżonki jeśli chodzi o kolory to pomyśl czy nie warto wliczyć w koszt oklejenia pojazdu 😜 najwięcej jest czarnych i białych tych a4

 

a i jeszcze w kwestii passat / a4. jak bym chciał sedana to tylko passat (a4 / a6 w sedanie nie podobały mi się w żadnym wypuście). jak kombi to tylko a4 (passat kombi wygląda jak golf, mega słabo)

Edytowane przez wuPiotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wuPiotrek napisał(a):

brązowa skóra w a4 nie jest taka zła, sam mam i jest ok chociaż nigdy zwolennikiem brązowej skóry nie byłem. duży minus w a4 że przy brązowej skórze są też brązowe rączki (podłokietniki) drzwi i brązowy plastik przycisków szyb. wygląda to jak kupa, u mnie wyleciało to od razu po zakupie auta, zamieniłem na zwykłe czarne.

 

z takimi kryteriami małżonki jeśli chodzi o kolory to pomyśl czy nie warto wliczyć w koszt oklejenia pojazdu 😜 najwięcej jest czarnych i białych tych a4

 

a i jeszcze w kwestii passat / a4. jak bym chciał sedana to tylko passat (a4 / a6 w sedanie nie podobały mi się w żadnym wypuście). jak kombi to tylko a4 (passat kombi wygląda jak golf, mega słabo)

Z tym oklejeniem to nie taki zły pomysł. Myśle że powoli ją namowię na czarny. Aktualna b7 jest czarna. Więc nie będzie musiała przyzwyczajać się do nowego koloru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tym ?

WWW.OTOMOTO.PL

Audi A4 - Pierwszy właściciel (od nowości), Szary, Diesel, 190 KM, 1 968 cm3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny spec, chociaż ciężko będzie później sprzedać

nie wiem czy powinna mieć kierownicę i progi ze znaczkiem sline, to auto nie ma sline wewnętrznego.

 

2020 to też chyba tylko z dokumentów. Jak dla mnie to za drogo jak na przedlifta i przebieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...