ama11deus Opublikowano 1 Lipca 2023 Opublikowano 1 Lipca 2023 (edytowane) Witam wszystkich w ostatnich tygodniach zdecydowałem się na montaż elektrycznej pompy wspomagania z volvo. Wcześniej wspomaganie było głośne, szczególnie przy skręcaniu, a na jałowych obrotach trzeba było używać bardzo dużo siły, żeby kręcić kierownicą. Chciałem pokrótce opisać proces montowania takiej pompy, w razie jakby ktoś chciał zrobić coś podobnego. Najpierw przedstawię koszty związane z taką modyfikacją: Pompa EHPS volvo v50 - regenerowana - 600zł, używka - 200zł. Zakucie węży hydraulicznych - 80zł Płaskownik na stelaż - 65zł (jest kwasoodporny więc pewnie można taniej) Bezpiecznik 80A + obudowa - 30zł Wibroizolator M8 30x20 x3 - 22.50zł Dodatkowo dołożyłem chłodnicę z insigni A, - 30zł ( w tym przypadku trzeba też doliczyć około 10zł na dłuższy wąż powrotu). Żeby umieścić pompe mniej więcej tam gdzie oryginalny zbiornik płynu do wspomagania trzeba uciąć kawałek lampy ( jak ktoś ma przetwornice od xenonów to będzie to wyglądać inaczej z kablem od reflektora, ale też powinno się zmieścić) i kawałek tego stelażu na pompe ABS (chyba tam gdzie w multitronicu siedzi pompa vacum?). Tak wygląda zamontowana pompa na uspawanym dwuczęściowym stelażu: PXL-20230701-085952688 hosted at ImgBB IBB.CO Image PXL-20230701-085952688 hosted in ImgBB A tak wygląda sam stelaż: PXL-20230609-090902418 hosted at ImgBB IBB.CO Image PXL-20230609-090902418 hosted in ImgBB Jeśli chodzi o starą pompę to wystarczy ją wybebeszyć i zamontować tam gdzie była: PXL-20230607-153302640 hosted at ImgBB IBB.CO Image PXL-20230607-153302640 hosted in ImgBB PXL-20230608-094934391 hosted at ImgBB IBB.CO Image PXL-20230608-094934391 hosted in ImgBB Ja dodatkowo kupiłem korek M20x1.5 żeby ją zatkać, ale można tak naprawde zrobić to czymkolwiek bo żadnego ciśnienia tam nie ma. Tak samo teraz jeżdżę bez tej opaski zaciskowej na tej czarnej zaślepce i nic nie spada, nie wpada, ani się nie rusza. PXL-20230610-160659879 hosted at ImgBB IBB.CO Image PXL-20230610-160659879 hosted in ImgBB Chłodnica z insigni, która ułatwiła też sprawę jeśli chodzi o FMIC. PXL-20230627-105711279 hosted at ImgBB IBB.CO Image PXL-20230627-105711279 hosted in ImgBB Bezpiecznik zamontowany przy akumulatorze: PXL-20230629-150912074 hosted at ImgBB IBB.CO Image PXL-20230629-150912074 hosted in ImgBB Wtyczki z pompy są dwie: Jedna ma +12V stałe i GND a druga CanH, CanL i 12V jako sygnał sterujący, ja na razie podpiąłem przez przycisk po 12V ze stacyjki, ale w niedalekiej przyszłości napiszę część II, gdzie zaprogramuje te CANY tak, żeby wspomaganie chodziło jak powinno (100% na postoju i coraz mniej im szybciej sie jedzie). Teraz kierownica chodzi jak marzenie, niczego nie słychać i przyjemniej sie parkuje. Zdjęć nie załączyłem z forum, bo cały czas wyskakuje błąd, kiedy tylko próbuję coś wrzucić. Edytowane 1 Lipca 2023 przez ama11deus
tass Opublikowano 1 Lipca 2023 Opublikowano 1 Lipca 2023 Nie taniej zmienić pompę wspomagania na nową i bez rzeźby?
ama11deus Opublikowano 1 Lipca 2023 Autor Opublikowano 1 Lipca 2023 Wymieniłem na nową pompe wspomagania (stąd mam te czarne zaślepki) i po tygodniu znowu zaczeło wyć i pracować gorzej na wolnych, więc zdenerwowałem się i zrobiłem tak.
tass Opublikowano 1 Lipca 2023 Opublikowano 1 Lipca 2023 Nie wiem dziwne podejście, nie próbowałeś reklamować pompy? Od roku mam nową narazie działa. Może układ za słabo wypłukany przy wymianie.
ama11deus Opublikowano 1 Lipca 2023 Autor Opublikowano 1 Lipca 2023 Chciałem sobie tak zrobić od dłuższego czasu i miałęm motywacje, to tak też zrobiłem. Dodatkową zaletą jest, że całę to programowanie które musze jeszcze zrobić będzie częścią mojej pracy inżynierskiej. Jeśli chodzi o reklamacje to jak nie zamontowane w warsztacie to nie uznają. Ale no przyjemnie mi się robiło i fajnie działa.
greg2505 Opublikowano 1 Lipca 2023 Opublikowano 1 Lipca 2023 Podobna pompa siedzi w fabii nie brałeś jej pod uwagę, zamontowana w tym miejscu co u ciebie tylko niżej pod akumulatorem
ama11deus Opublikowano 1 Lipca 2023 Autor Opublikowano 1 Lipca 2023 (edytowane) Brałem pod uwagę, tak samo z astry, którą ludzie często montują do aut na tor, ale ta z volvo to jedyna, do której udało mi się znaleźć jakieś podstawowe dane o canbusach i jak tym sterować, a na tym mi też bardzo zależy. Edytowane 1 Lipca 2023 przez ama11deus
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się