Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie DPF co 50 km ?


GoldJunge
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Hej   Audi a4 b8 2.0 tdi CGLC 177  kuni  270 nalotu  ogólnie sytuacja wygląda tak że wypala mi dpf co 50 km średnio   

zawartość popiołu w oleju 0.21 L

  obliczona masa sadzy  3.96
zmierzona masa sadzy  12.45  
 km od ostatniej regeneracji  - I TUTAJ takie cos.... 17 km ... a juz mamy 12.45 masy sadzy 😐    dać do prania? filtr czy może jakiś czujnik umarł ? 

ostatnio zrobiłem również wypalanie na postoju przez vcds/ ( w zasadzie właśnie te 17 km temu ) 

Żadnego błędu nie pokazuje nigdzie ani na fisie ani na vcds.  
    

 

Dodam że czasami podczas jazdy gdy wypala dpfa to pierdnie dymkiem siwo niebieskim jakby i tylko gdy wypala dpf    nie ubywa płynu ani oleju/  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr już dawno nadaje się do wymiany/czyszczenia.

Jak wyglądają końcówki wydechu? okopcone sadzą?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To możliwe, że Ci olej żre.

Filtr do czyszczenia i diagnostyka silnika, co jest nie tak, zanim wsadzisz nowy/wyczyszczona filtr i go po krótkim czasze zapcha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakies porady co sprawdzac w silniku ?   na daną chwile oleju nie ubywa ani nie przybywa  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

To możliwe, że Ci olej żre.

Filtr do czyszczenia i diagnostyka silnika, co jest nie tak, zanim wsadzisz nowy/wyczyszczona filtr i go po krótkim czasze zapcha.

Co sądzisz o plukaniu chemicznym tych dpf-ow? Ostanio usłyszałem, że te filtry taka metoda zabija, jedyna skuteczna dla tego dpfa to wypalanie wysoka temp pod ciśnieniem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zamierzam dać do profesjonalnej firmy zajmującej się tym//  Krymar   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Żadnych chemicznych czyszczeń bo uszkodzisz dpf.

Filtr należy oddać do firmy profesjonalnie zajmującej się czyszczeniem dpf.

Nie wiem jak w PL ale tu u mnie w Niemczech takie firmy wsadzają najpierw dpfy do pieców i wypalają je w określonych temperaturach. Następnie czyszczą mechanicznie (pewnie plukając).

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Żadnych chemicznych czyszczeń bo uszkodzisz dpf.

Filtr należy oddać do firmy profesjonalnie zajmującej się czyszczeniem dpf.

Nie wiem jak w PL ale tu u mnie w Niemczech takie firmy wsadzają najpierw dpfy do pieców i wypalają je w określonych temperaturach. Następnie czyszczą mechanicznie (pewnie plukając).

 

Właśnie to miałem na myśli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muskel jakies rady? co do sprawdzania silnika? ;) czy jest wszystko bangla?    

PS
Okopcone koncówy w 2.0 tdi  to częsty przypadek i uważam ze jest to normalne  samochód nie kopci jedynie jak wypala dpf to czasem cos pierdnie na siwo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ilość

15 minut temu, GoldJunge napisał(a):

jakies porady co sprawdzac w silniku ?   na daną chwile oleju nie ubywa ani nie przybywa  

Pozornie, może być tak, że ilość  oleju nie zmniejsza się, bo olej spala a auto przez częste wypalanie dpfu dotryskuje paliwo, które nie całkiem zostaje spalone i dostaję się do oleju, czyli rozrzedzenie oleju paliwem.

Analiza oleju może wykazać czy tak jest.

Te silniki niestety mają także wadę olejową.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie jutro zamierzam  wyczyścić  egr  i zobacze  czy zarosło ;)   czy po czy  czyszczeniu egr  musze jakąś adaptacje robic?  czy nie jest to wymagane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, GoldJunge napisał(a):

Własnie jutro zamierzam  wyczyścić  egr  i zobacze  czy zarosło ;)   czy po czy  czyszczeniu egr  musze jakąś adaptacje robic?  czy nie jest to wymagane? 

W tym silniku czyszczenie egr przez jego budowę mija się z celem. To nie tak prosto jak w przedlifcie. Patrząc na ilość pracy przy jego demontażu lepiej założyć nowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam trzeba kolektor i kanały w głowicy wyczyścić także i tak demontaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez kanały moge wyczyscic preparatem nie rozbierając głowicy ;) a kolektor ssacy wyciągnąć to jakies 1 h  roboty panowie :) wiec nie przesadzajmy :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego wczesniejszego pytania 😜 Czy po czyszczeniu egr musze robic adaptacje ? 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , ale czyszczeniem zmywaczem w spraju nic dobrego nie zdziałasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są preparaty typu TUNAP Premium 933  jezeli chodzi o  kanały  do głowicy a  sam egr i kolektor wystarczy  nawet jakimś płynem do czyszczenia np // kominków czy hamulców      i nic złego się nie dzieje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...