Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chwilowe szarpanie w A4 B8 2.0TDI CJCD


nanosoft

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od jakiegoś czasu, koło 2 tyg a4 b8 2.0 TDI kod silnika cjcd jak odpalam pierwszy raz po nocy pierwsze kilkaset metrów szarpie jak jest powiedzmy od 1500 obrotów wzwyż. Wystarczy ujechać dosłownie kawałek max 1km i problem ustaje całkowicie. Co ciekawe jak nie wbiję biegu i daje gaz do oporu nie odczuwam żadnych defektów. Tylko na biegu... i tylko jak postoi przez noc do świeżego rozruchu. 

 

Jestem świeżo po wymianie filtrów i oleju + robiłem płukankę przed wymianą, do oleju dorzuciłem ceratec, DPF wypala się poprawnie. Odpowietrzony układ paliwowy i robiłem kalibrację przepustnicy. Brak jakichkolwiek błędów z obd. Nigdy nie zakopcił ani na moment. Mam wrażenie, że od momentu wymiany nasiliło się. 

 

Silnik pracuje bardzo równo.

Nie zauważyłem jakichś błędnych odczytów z czujników przepływu powietrza, listwie paliwa czy z innych dostępnych podczas podstawowej diagnostyki OBD. Używam apki carista. 

 

Mogę ewentualnie sprawdzić czasy wtrysków przez VCDS. 

 

Miał ktoś taki problem ? Dodam też, że problem nie występuje za każdym razem. 

 

Powiem trochę to tak wygląda, jakby dostawał za mało Paliwa. Wiem jaki był efekt lejących wtrysków w innym aucie więc ewentualny problem z lejącym wtryskiem raczej wydaje mi się mało realny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępna diagnoza pompa wysokiego ciśnienia. (Błąd pokazał VCDS) 

Ale skoro "uszkodzona" to dlaczego po kilkuset metrach silnik zaczyna pracować prawidłowo bez zająknięcia. Później może być już zimny jak postoi kilka godzin i objaw nie występuje. Zaś dopiero występuje tylko na drugi dzień. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam chwilowo możliwości wykonania auto-scan.

Chyba, że jest jakaś możliwość aplikacją na androida.

Spróbuję podpytać znajomego, może będzie miał chwilkę wykonać. 

 

Dzisiaj np. było już cieplej i szarpanie było znacznie mniej odczuwalne, wręcz na jedynce nie dało się zauważyć dopiero na dwójce chwilowo wystąpiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, okazało się że winny był wtryskiwacz. Przytarta iglica. Objawy tylko po pierwszym odpaleniu na zimnym silniku i tak jak piszesz, problem znikał po przejechaniu kilkuset metrów. Korekcje wtryskiwaczy bliskie 0. 

Edytowane przez Lolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2023 o 13:16, nanosoft napisał(a):

Nie mam chwilowo możliwości wykonania auto-scan.

Chyba, że jest jakaś możliwość aplikacją na androida.

Spróbuję podpytać znajomego, może będzie miał chwilkę wykonać. 

 

Dzisiaj np. było już cieplej i szarpanie było znacznie mniej odczuwalne, wręcz na jedynce nie dało się zauważyć dopiero na dwójce chwilowo wystąpiło.

Kolego, udało Ci się dojść co było przyczyną? Mam takie same objawy, dodatkowo jak występuje szarpanie to słychać głośny klekot z pod maski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...