Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze ... w 2.0TFSI


tomasm64

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj podczas jazdy po mieście silnik zaczął nierówno pracować, zaczął się trząść i od razu pojechałem do garażu. Na liczniku pojawiał się chwilami "check engine" ale znikał, teraz go nie ma.

Odpaliłem silnik po garażem i trzęsło nim bardzo, jakby nie chodził na wszystkich cylindrach. Zamieniłem miejscami świece: 2 z 3 i nic, te same błędy, zamieniłem miejscami cewki i też nic, te same błędy.

Przeczyściłem wszystkie kostki elektryczne przy cewkach.

Po podłączeniu pod komputer błędy:

 

  Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 06H-907-115-CAB.clb
Oznaczenie elementu: 8K2 907 115 P    HW: 8K2 907 115 D
  Komponent i/lub wersja: 2.0l R4/4V TF H15 0008
           Kodowanie: 010C000C241F0960
           Kod serwisu: WSC 00657 223 81114
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TFS8K2907115P A01010 (AU48)
                       ROD: EV_ECM20AVS.rod
                      VCID: 3C7781F7B76BAE660E-8068
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

4057 - Cylinder 2 
          P0302 00 [039] - rozpoznane wypadanie zapłonów
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 324121 km
                    Data: 2023.07.29
                    Czas: 14:08:02

                    Prędkość obrotowa silnika: 674.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 12.2 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 96 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 48 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.923 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 80

7960 - Wyłączenie cylindra 
          P130A 00 [167] - -
          MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 324121 km
                    Data: 2023.07.29
                    Czas: 14:09:14

                    Prędkość obrotowa silnika: 1236.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 12.2 %
                    Prędkość pojazdu: 16 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 96 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 45 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.994 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

4051 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach 
          P0300 00 [039] - -
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 324121 km
                    Data: 2023.07.29
                    Czas: 14:08:02

                    Prędkość obrotowa silnika: 674.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 12.2 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 96 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 48 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.923 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 80

 

                                  Cały czas sprawa dotyczy tylko i wyłącznie cylindra nr 2 !!!

 

                                  Prośba o pomoc w temacie !!!

 

 

 

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest ruszyć, bo trzęsie silnikiem ale jak już ruszę i dodam trochę więcej gazu to wydaje mi się, że pracuje normalnie ale już przy zwalnianiu i przy zatrzymywaniu to już telepie silnikiem. Tak, jakby coś się działo na wolnych obrotach?! Cały czas jednak uczucie, że nie pracuje na wszystkich cylindrach. Zamieniając świece czy cewki błąd, który się wyświetla zawsze dotyczy cylindra nr 2 ?! Dlaczego ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie ma to nic wspólnego ze świecą czy cewką. Masz problem na 2 cylindrze z zapłonem mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby to tylko był wtryskiwacz.

W niektórych przypadkach trzeba górę zdejmować po najmniejszej linii oporu to może być pęknięta sprężynka zaworu, zatarty wałek rozrządu na regulatorach faz otwierania zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do prawidłowego zapłonu mieszanina par powietrza i paliwa musi być stechiometryczna, czyli na 1 kg spalonego paliwa przypada 14.7 kg powietrza. Jeżeli te proporcje nie zostaną zachowane to masz wypadanie zapłonów. Przyczyną może być strona paliwowa (zbyt uboga lub bogata mieszanka) albo od strony powietrza, np.  niedomykające zawory, nagar (brak sprężania).

Jak wygląda świeca na 2 cyöindrze?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego zacząć !? Pewnie auto na warsztat, nie do ogarnięcia samemu !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak wygląda świeca. Następnie do sprawdzenia kompresja. 

Endoskopowanie cylindrów (zaworów). Trzeba po kolei sprawdzać i wykluczać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Do prawidłowego zapłonu mieszanina par powietrza i paliwa musi być stechiometryczna, czyli na 1 kg spalonego paliwa przypada 14.7 kg powietrza. Jeżeli te proporcje nie zostaną zachowane to masz wypadanie zapłonów. Przyczyną może być strona paliwowa (zbyt uboga lub bogata mieszanka) albo od strony powietrza, np.  niedomykające zawory, nagar (brak sprężania).

Jak wygląda świeca na 2 cyöindrze?.

Świece sprawdziłem wszystkie i dla zasady przeczyściłem. Świeca na 2 cylindrze była z czarnym mokrym nalotem, nie wiem czy olej czy paliwo, reszta świec sucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomasm64

Ja bym jeszcze zrobił pomiar sprężania, a jak będzie mniej na 2 cylindrze zrobił próbę olejową wtedy będziesz wiedział na czym stoisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, tomasm64 napisał(a):

Świeca na 2 cylindrze była z czarnym mokrym nalotem, nie wiem czy olej czy paliwo, reszta świec sucha.

Albo olej albo nieprzepalone paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, drmadjuice napisał(a):

@tomasm64

Ja bym jeszcze zrobił pomiar sprężania, a jak będzie mniej na 2 cylindrze zrobił próbę olejową wtedy będziesz wiedział na czym stoisz

Na czym polega próba olejowa ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To malutko, robiony był? Jak masz czym to pomiar kompresji, jak wyjdzie w normie to podmiana wtryskiwacza,

Edytowane przez krzychuG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy właściciel wymienił stary olejożerny silnik na nowy w ASO pod koniec 2014 r., przy przebiegu 198.000km, stąd u mnie przebieg na liczniku 324tys. km. Nie mam problemów olejowych z nim !!!

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie trochę z wyprzedzeniem, bo może się przydać: czy po VIN-ie odczyta się , jakie wtryskiwacze są u mnie w aucie ?!

VIN: WAUZZZ8K2AA041097

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, tomasm64 napisał(a):

Pytanie trochę z wyprzedzeniem, bo może się przydać: czy po VIN-ie odczyta się , jakie wtryskiwacze są u mnie w aucie ?!

VIN: WAUZZZ8K2AA041097

Po VINie tak. Zadaj to pytanie w dziale wyszukiwania części. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Auto oddałem do warsztatu. Czekam na diagnozę!?

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...