zafirr Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku po nocy bądz jak dłużej postoi ,na ciepłym pali na dotyk. Trzeba kręcić przynajmniej 3-4 razy dosyć długo ,rozrusznik kręci ,wymieniałem już pompe paliwa, 2 lata temu filtr paliwa ,czujnik temperatury płynu .Mam też LPG po zakręceniu zaworu przy butli pali nieco lepiej bądz tak mi się wydaje a czasami tak samo jak na odkręconym zaworze .Byłem już u gazownika na sprawdzeniu ,nic nie stwierdził wszystko podobno jest okej . Samochód jeździ normalnie nie zauważyłem żadnych spadków mocy ,zero błędów po podpięciu kompa . Jak jeszcze mógłbym zdjagnozować przyczyne ,zanim zaczne wymieniać wszystko po kolei ,albo może ktoś miał podobną sytuacje co by to mogło być ?
pelonek1 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Tą butlę to tylko zakręcasz czy też wypalasz gaz z instalacji?
zafirr Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Wypalam oczywiście z całego obiegu gdy już mi zacznie piszczeć przełącznik o braku lpg gasze i jeszcze raz odpalam żeby nic nie zostało
zafirr Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2023 5 minut temu, pelonek1 napisał(a): Tą butlę to tylko zakręcasz czy też wypalasz gaz z instalacji? Wypalam oczywiście z całego obiegu gdy już mi zacznie piszczeć przełącznik o braku lpg gasze i jeszcze raz odpalam żeby nic nie zos
zafirr Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2023 6 minut temu, pelonek1 napisał(a): Logi zrób na początek. Postaram się zrobić gdzieś na tygodniu , podejrzewasz coś może bądz miałeś podobną sytuacje ?
zafirr Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Mniej więcej zdiagnozwoałem problem , otóż usterka siedzi w układzie paliwowym . Przy odpalaniu awaryjnie na LPG samochód pali od strzała czyli układ zapłonowy można wyeliminować . Nadmienie że pompke paliwa wkład wymieniałem jakieś dwa tygodnie temu, filtr paliwa dwa lata temu . Dziś byłem u mechanika aby sprawdził ciśnienie paliwa ,okazało się , że po przekręniu kluczyka na zapłon słychać pompke jak podaje paliwo ale na manometrze wpiętym w listwe wtryskową pokazuje kompletne zero sprawdzane kilka razy. Kiedy auto z trudem odpali ciśnienie na biegu jałowym jest na poziomie 3.5 bara z tego co pamiętam na zapłonie powinno być 3.5 bara a na odpalonym silniku 4.0 bara . Może ktoś wie gdzie znajduje się jakiś zaworek zwrotny/powrotny paliwa ,albo regulator ciśnienie lub ma ktoś pomysł od czego zacząć ?
pelonek1 Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Filtr paliwa wymień na początek na nowy, tylko z ASO, nie zamiennik, jak nie pomoże wymiana to pompa paliwa pozostaje, nic więcej tam nie ma do wymiany w przypadku braku ciśnienia.
zafirr Opublikowano 27 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2023 Problem rozwiązany winny był filtr paliwa , pali teraz od strzała . Niestety słychać głośne piszczenie oraz inne dzwięki z okolic pompy paliwa co to może być zły filtr ?
zafirr Opublikowano 27 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2023 9 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Jaki filtr wsadziłeś? Purfluxa w sklepie powiedzieli mi że jakościowo bardzo dobry
zafirr Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2023 W dniu 28.08.2023 o 08:47, Muskel1 napisał(a): Miałeś oryginalny wsadzić. W sklepie mi powiedzieli że nie robi jakieś różnicy ,jednak co widać możliwe ze to wina filtra zgadza się ?
Muskel1 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 W sklepie to Ci wszystko powiedzą byle sprzedać. Filtr paliwa tylko ori. Podobnie jak wszelakiego rodzaju czujniki.
zafirr Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2023 3 godziny temu, Muskel1 napisał(a): W sklepie to Ci wszystko powiedzą byle sprzedać. Filtr paliwa tylko ori. Podobnie jak wszelakiego rodzaju czujniki. Wcześniej zakładałem filtr knechta i bardzo dobrze się sprawdzał zero dźwięków obecnie ciężko dostępny ,może coś polecisz podobnego o takiej jakości podobnej jak ori ?
Muskel1 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Nie polecę, filtry kupuję od lat tylko ori.
Langista Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Może w dieslu te filtry są inaczej robione, a może pompy wytrzymują więcej z racji samej ropy. W benzynie te filtry nawet w oryginale są wadliwe, nie jeden się już przejechał na ori filtrze za 200 zł a efekt taki sam, jak przy filtrze za 50.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się