zafirr Posted August 13, 2023 Posted August 13, 2023 Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku po nocy bądz jak dłużej postoi ,na ciepłym pali na dotyk. Trzeba kręcić przynajmniej 3-4 razy dosyć długo ,rozrusznik kręci ,wymieniałem już pompe paliwa, 2 lata temu filtr paliwa ,czujnik temperatury płynu .Mam też LPG po zakręceniu zaworu przy butli pali nieco lepiej bądz tak mi się wydaje a czasami tak samo jak na odkręconym zaworze .Byłem już u gazownika na sprawdzeniu ,nic nie stwierdził wszystko podobno jest okej . Samochód jeździ normalnie nie zauważyłem żadnych spadków mocy ,zero błędów po podpięciu kompa . Jak jeszcze mógłbym zdjagnozować przyczyne ,zanim zaczne wymieniać wszystko po kolei ,albo może ktoś miał podobną sytuacje co by to mogło być ?
pelonek1 Posted August 13, 2023 Posted August 13, 2023 Tą butlę to tylko zakręcasz czy też wypalasz gaz z instalacji?
zafirr Posted August 13, 2023 Author Posted August 13, 2023 Wypalam oczywiście z całego obiegu gdy już mi zacznie piszczeć przełącznik o braku lpg gasze i jeszcze raz odpalam żeby nic nie zostało
zafirr Posted August 13, 2023 Author Posted August 13, 2023 5 minut temu, pelonek1 napisał(a): Tą butlę to tylko zakręcasz czy też wypalasz gaz z instalacji? Wypalam oczywiście z całego obiegu gdy już mi zacznie piszczeć przełącznik o braku lpg gasze i jeszcze raz odpalam żeby nic nie zos
zafirr Posted August 13, 2023 Author Posted August 13, 2023 6 minut temu, pelonek1 napisał(a): Logi zrób na początek. Postaram się zrobić gdzieś na tygodniu , podejrzewasz coś może bądz miałeś podobną sytuacje ?
zafirr Posted August 17, 2023 Author Posted August 17, 2023 Mniej więcej zdiagnozwoałem problem , otóż usterka siedzi w układzie paliwowym . Przy odpalaniu awaryjnie na LPG samochód pali od strzała czyli układ zapłonowy można wyeliminować . Nadmienie że pompke paliwa wkład wymieniałem jakieś dwa tygodnie temu, filtr paliwa dwa lata temu . Dziś byłem u mechanika aby sprawdził ciśnienie paliwa ,okazało się , że po przekręniu kluczyka na zapłon słychać pompke jak podaje paliwo ale na manometrze wpiętym w listwe wtryskową pokazuje kompletne zero sprawdzane kilka razy. Kiedy auto z trudem odpali ciśnienie na biegu jałowym jest na poziomie 3.5 bara z tego co pamiętam na zapłonie powinno być 3.5 bara a na odpalonym silniku 4.0 bara . Może ktoś wie gdzie znajduje się jakiś zaworek zwrotny/powrotny paliwa ,albo regulator ciśnienie lub ma ktoś pomysł od czego zacząć ?
pelonek1 Posted August 17, 2023 Posted August 17, 2023 Filtr paliwa wymień na początek na nowy, tylko z ASO, nie zamiennik, jak nie pomoże wymiana to pompa paliwa pozostaje, nic więcej tam nie ma do wymiany w przypadku braku ciśnienia.
zafirr Posted August 27, 2023 Author Posted August 27, 2023 Problem rozwiązany winny był filtr paliwa , pali teraz od strzała . Niestety słychać głośne piszczenie oraz inne dzwięki z okolic pompy paliwa co to może być zły filtr ?
zafirr Posted August 27, 2023 Author Posted August 27, 2023 9 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Jaki filtr wsadziłeś? Purfluxa w sklepie powiedzieli mi że jakościowo bardzo dobry
zafirr Posted August 29, 2023 Author Posted August 29, 2023 W dniu 28.08.2023 o 08:47, Muskel1 napisał(a): Miałeś oryginalny wsadzić. W sklepie mi powiedzieli że nie robi jakieś różnicy ,jednak co widać możliwe ze to wina filtra zgadza się ?
Muskel1 Posted August 29, 2023 Posted August 29, 2023 W sklepie to Ci wszystko powiedzą byle sprzedać. Filtr paliwa tylko ori. Podobnie jak wszelakiego rodzaju czujniki.
zafirr Posted August 29, 2023 Author Posted August 29, 2023 3 godziny temu, Muskel1 napisał(a): W sklepie to Ci wszystko powiedzą byle sprzedać. Filtr paliwa tylko ori. Podobnie jak wszelakiego rodzaju czujniki. Wcześniej zakładałem filtr knechta i bardzo dobrze się sprawdzał zero dźwięków obecnie ciężko dostępny ,może coś polecisz podobnego o takiej jakości podobnej jak ori ?
Langista Posted August 29, 2023 Posted August 29, 2023 Może w dieslu te filtry są inaczej robione, a może pompy wytrzymują więcej z racji samej ropy. W benzynie te filtry nawet w oryginale są wadliwe, nie jeden się już przejechał na ori filtrze za 200 zł a efekt taki sam, jak przy filtrze za 50.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now