Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zakup używanego A4 B8 2.0 132KW


marcinplnl

Rekomendowane odpowiedzi

Część

Mam nadzieję że pomożecie mi w podjęciu decyzji.

Szukam nowego samochodu i przejechałem się ostatnio A4 B8 s-line w kombi i się zakochałem:

Audi A4 Avant 2.0 S-LINE

€ 8.000,00

LINK.MARKTPLAATS.NL

Audi A4 Avant 2.0 S-LINEThe price fix!

ns

 

Samochód prowadzi się super, zadbany nie porysowany w środku.

Zastanawia mnie tylko kilka rzeczy:

1. Samochód jest od drugiego właściciela z czego obecny zakupił go 16 marca bieżącego roku - niby chce kupić sobie motor Kawasaki.

2. Naczytałem się o problemach tego silnika z braniem oleju - da się to jakoś sprawdzić czy samochód był naprawiamy przez Audi pod tym względem (samochód serwisowany u dealera do 2022r, są rachunki ale jakiś dużych nie znalazłem)

3. Czy powinienem coś innego jeszcze sprawdzić i uważać na coś przed zakupem. Zrobiłem kilka zdjęć ale nie wiem czy to numer silnika był*.

 

Ewentualnie z jakim silnikiem benzynowym* powinien szukać żeby był godny zaufania ?

 

Pozdrawiam

Marcin

20230818_150601.jpg

20230818_150655.jpg

20230818_150719.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, marcinplnl napisał(a):

Ewentualnie z jakim silnikiem benzynowym* powinien szukać żeby był godny zaufania ?

W przedlifcie żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

W przedlifcie żaden.

A jeśli miał robiona modyfikacje tłoków - problem znika całkowicie czy tylko czasowo ?.

Ewentualnie jaki jest koszty usunięcia tego problemu dobrze ?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2023 o 14:40, marcinplnl napisał(a):

A jeśli miał robiona modyfikacje tłoków - problem znika całkowicie czy tylko czasowo ?.

Ewentualnie jaki jest koszty usunięcia tego problemu dobrze ?.

 

Ja mam przedlift 2.0 tfsi o oznaczeniu CDNC z 2010 roku. Przed zakupem sprawdziłem(kupiłem) historię serwisową. Miał wadę olejową, poprzedni właściciel ( szwajcar) naprawiał ją w ASO przy przebiegu około 100 tyś km ( nie pamiętam jaki był pobór oleju, ale na początku wymienili mu odmę, a potem tłoki, pierścienie itd. - z tego co czytałem standardowa procedura). Odkąd go kupiłem zrobiłem ~24 tyś km, od razu kupiłem miarkę taką jak mają w ASO - z podziałką. Przy pierwszej wymianie oleju tj. ~ 10 tyś km pobrał 380 ml oleju ( z czego pobór skoczył pod koniec tego przebiegu z powodu odmy, którą też wymieniłem). Teraz przy przebiegu ~9 tyś. km od wymianu wziął 210 ml.  Także od naprawy samochód przejechał ponad 100 tyś. km, nie mam informacji jak wyglądał pobór zanim go kupiłem. Obecnie jeżdżę na Motul 8100 X-Clean+ C3 5w30. Tak sytuacja wygląda/ła u mnie. Jak wyciągniesz historię z ASO sprawdź oznaczenia  komponentów, które były użyte - czy odpowiadają komponentom zestawu, który usuwa tę wadę. Wnioski można jakieś wyciągnąć, jeżeli wada była naprawiana i jest to udokumentowane w historii serwisowej to nie bał bym się, na pewno zdarzają się polifty, które biorą olej i pewności nigdy mieć nie będziesz, że wystarczy kupić polifta i po problemie. Tak to wyglądało u mnie i takie są moje subiektywne wnioski. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2023 o 09:01, Tytanowy_Janusz napisał(a):

Ja mam przedlift 2.0 tfsi o oznaczeniu CDNC z 2010 roku. Przed zakupem sprawdziłem(kupiłem) historię serwisową. Miał wadę olejową, poprzedni właściciel ( szwajcar) naprawiał ją w ASO przy przebiegu około 100 tyś km ( nie pamiętam jaki był pobór oleju, ale na początku wymienili mu odmę, a potem tłoki, pierścienie itd. - z tego co czytałem standardowa procedura). Odkąd go kupiłem zrobiłem ~24 tyś km, od razu kupiłem miarkę taką jak mają w ASO - z podziałką. Przy pierwszej wymianie oleju tj. ~ 10 tyś km pobrał 380 ml oleju ( z czego pobór skoczył pod koniec tego przebiegu z powodu odmy, którą też wymieniłem). Teraz przy przebiegu ~9 tyś. km od wymianu wziął 210 ml.  Także od naprawy samochód przejechał ponad 100 tyś. km, nie mam informacji jak wyglądał pobór zanim go kupiłem. Obecnie jeżdżę na Motul 8100 X-Clean+ C3 5w30. Tak sytuacja wygląda/ła u mnie. Jak wyciągniesz historię z ASO sprawdź oznaczenia  komponentów, które były użyte - czy odpowiadają komponentom zestawu, który usuwa tę wadę. Wnioski można jakieś wyciągnąć, jeżeli wada była naprawiana i jest to udokumentowane w historii serwisowej to nie bał bym się, na pewno zdarzają się polifty, które biorą olej i pewności nigdy mieć nie będziesz, że wystarczy kupić polifta i po problemie. Tak to wyglądało u mnie i takie są moje subiektywne wnioski. :)

Dzieki za informacje. Troche pozno doszla, zdarzylem juz kupic A4 B8. Zrobilem dokladnie jak mowisz -  kupilem jedna z udokumentowana naprawa, na chwile obecna nie wiem jak wyglada pobor. Przejechalem dopiero 200km, wyglada jak by nic nie ubylo a samochod piekny i super sie jezdzi. Szukam wlasnie oleju do wymiany a ASO holandia mi nie odpowiada na emaile, mysle by do nich podjechac i dowiedziec sie jaki oni dokladnie leja.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...