roxerxc90 Opublikowano 26 Grudnia 2024 Opublikowano 26 Grudnia 2024 (edytowane) Ok ok, a czy u was podczas wypalania dpfu da się to wyczuć "na zapach"? Zauważyłem delikatny lekki zapach jakby mocno ogrzewanego/topionego plastiku. To normalne? Pamiętam że za pierwszym razem kiedy to zauważyłem czułem to po zgaszeniu auta, a wentylator mimo niskich obrotów dalej mocno i długo pracował. Sprawdziłem później że było to wypalanie vcdsem i najwyraźniej mu wtedy przerwałem. Później już wiedziałem o co chodzi i wypalał się "do końca" albo ogień na dodatkową przejażdżkę. Nie mniej jednak zapach za każdym razem jest Dodam tylko że silnik 2.0 TDI 163KM kod DETB Edytowane 26 Grudnia 2024 przez roxerxc90
Muskel1 Opublikowano 26 Grudnia 2024 Opublikowano 26 Grudnia 2024 Będzie czuć bo tam wysoka temp. ponad 600°C wypala sadzę na popiół.
roxerxc90 Opublikowano 26 Grudnia 2024 Opublikowano 26 Grudnia 2024 Tak się właśnie zastanawiałem bo jeżdżę też sporo francuzem 1.6 HDi. Zrobiłem nim prawie 70k km (ma już 200k) i tam ekologia działa i ma się dobrze, a ja do dzisiaj nie wiem kiedy on to wypala, nigdy nie przyłapałem. Chociaż tam jest "mokry" dpf, może to przez to
Muskel1 Opublikowano 26 Grudnia 2024 Opublikowano 26 Grudnia 2024 Zasada działania mokrego dpf jest nieco inna i lepiej sobie radzi z krótkimi odcinkami, bo regeneracja odbywa się dzięki temu dodatkowi w dużo niższych temp. spalin.
roxerxc90 Opublikowano 29 Grudnia 2024 Opublikowano 29 Grudnia 2024 Sprawdziłem sobie jeszcze czujnik różnicy ciśnień. Podczas jazdy gaz w podłogę na trzecim i czwartym biegu tuż przed zmianą na wyższy łapie 380 hPa. Na postoju 13 hPa. To też chyba mówi że czas coś z tym zrobić? Po czyszczeniu dpfa w sterowniku coś robicie? Jak ja mu masy popiołu olejowego nie wyzeruje i w końcu przekroczy 80g to będzie walił błędem zapełnienia mimo tego czyszczenia?
Muskel1 Opublikowano 29 Grudnia 2024 Opublikowano 29 Grudnia 2024 Dpf masz już przypchany. Przy czyszczeniu filtra ja zalecam zawsze wymianę czujnika różnicy ciśnień na nowy (oryginalny z ASO). Nie jest to obowiązkowe, ale ja jestem zdania, że w końcu ma służyć następne 150-200 kkm. Ze względu na to, że one lubią się popsuć i wskazują nieprawidłowo, czego podczas normalnego użytkowania auta nie odczujesz, dobrze jest go wymienić. Po czyszczeniu należy wyczyszczony dpf zainicjalizować w sterowniku silnika (dopasować wartość popiołu) oraz po wymianie czujnika różnicy ciśnień przeprowadzić jego adaptację.
Muskel1 Opublikowano 29 Grudnia 2024 Opublikowano 29 Grudnia 2024 Godzinę temu, roxerxc90 napisał(a): Jak ja mu masy popiołu olejowego nie wyzeruje i w końcu przekroczy 80g to będzie walił błędem zapełnienia mimo tego czyszczenia? Gdy wartość różnicy ciśnień oraz wartości sadzy nie przekroczą pewnych wartości progowych, to warość popiołu może być nawet znacznie przekroczona, a błędu nie wywali. To nie jest tak, że gdy wartość popiołu wskoczy na 80g, to wywala błąd. Wartość popiołu jest wartością obliczoną przez sterownik silnika na podstawie algorytmu i te 80g jest wartością, przy której osiągnięciu producent zaleca wymianę dpf.
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 @olik69 Co chcesz nam tym screenem powiedzieć? To jakieś zapytanie ? czy co mamy sobie tu wymyśleć w miejscu brakującego tekstu?
robson760 Opublikowano Czwartek o 15:46 Opublikowano Czwartek o 15:46 W dniu 31.08.2023 o 10:46, Muskel1 napisał(a): Podczas aktywnej regeneracji nie pokazuje się żaden komunikat czy nie świeci się żadna lampka. Jedynie co, to w silnikach 2.0 TDI wolne obroty są nieco podwyższone w czasie aktywnej regeneracji. Wszystkie dane można odczytać urządzeniem diagnostycznym. Można także zakpić adapter OBDII i aplikację VAG DPF. Pokazuje ona "na żywo" wartości i aktualny stan DPF. Na poniższym zdjęciu widać, że regeneracja DPF jest aktywna. Jaki ten adapter kupić żeby działała ta aplikacja na tel android ?
Hugo Opublikowano Czwartek o 15:51 Opublikowano Czwartek o 15:51 4 minuty temu, robson760 napisał(a): Jaki ten adapter kupić żeby działała ta aplikacja na tel android ? Taki może być jak pod Android Vgate iCar Pro BT3.0 | Oficjalna Strona Internetowa Vgate VGATE.PL
Muskel1 Opublikowano Czwartek o 15:56 Opublikowano Czwartek o 15:56 Ja mam taki: Veepeak Mini Bluetooth OBD II https://www.amazon.de/dp/B011NSX27A?ref=ppx_pop_mob_ap_share
robson760 Opublikowano Czwartek o 17:00 Opublikowano Czwartek o 17:00 Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Ja mam taki: Veepeak Mini Bluetooth OBD II https://www.amazon.de/dp/B011NSX27A?ref=ppx_pop_mob_ap_share Dzięki za info . W międzyczasie popatrzyłem , zakupiłem po taniości , pisze niby i z parametrów wychodzi że powinien działać https://allegro.pl/oferta/interfejs-qerk-kw905-bt5-0-ios-android-bluetooth-elm327-skaner-bledow-pl-16739521362
Muskel1 Opublikowano Czwartek o 17:09 Opublikowano Czwartek o 17:09 Nie używałem, więc nie powiem. Musisz sprawdzić jak przyjdzie. Aplikację VAG DPF musisz wykupić wersję Pro.
robson760 Opublikowano Czwartek o 17:25 Opublikowano Czwartek o 17:25 15 minut temu, Muskel1 napisał(a): Nie używałem, więc nie powiem. Musisz sprawdzić jak przyjdzie. Aplikację VAG DPF musisz wykupić wersję Pro. Tak , najpierw sprawdzę na tej darmowej vag dpf free , jak będzie śmigało to kupię tą pro.
robson760 Opublikowano Sobota o 14:34 Opublikowano Sobota o 14:34 W dniu 2.01.2025 o 18:25, robson760 napisał(a): Tak , najpierw sprawdzę na tej darmowej vag dpf free , jak będzie śmigało to kupię tą pro. Kupiłem allegro.pl ALLEGRO.PL Mam VW Touran 2.0 TDI 190 km dfha ten vag dpf nie chciał mi się połączyć więc zakupiłem w car scaner pro , odczyty dpf i wiele innych , śmiga lux ,kodowania i 100 różnych rzeczy jest . Tak pisze może ktoś skorzysta
Danko23 Opublikowano wczoraj o 11:46 Opublikowano wczoraj o 11:46 (edytowane) 21 godzin temu, robson760 napisał(a): Kupiłem allegro.pl ALLEGRO.PL Mam VW Touran 2.0 TDI 190 km dfha ten vag dpf nie chciał mi się połączyć więc zakupiłem w car scaner pro , odczyty dpf i wiele innych , śmiga lux ,kodowania i 100 różnych rzeczy jest . Tak pisze może ktoś skorzysta Za darmo można pobrac pełną wersje VAG DPF Edytowane wczoraj o 11:46 przez Danko23
Danko23 Opublikowano wczoraj o 12:27 Opublikowano wczoraj o 12:27 Ja też wrzuce dopytać, bo Oil Ash mam dosyć niski jak na przebieg 214kkm. Ostatnio dałem mu do spodu przy przyspieszaniu i hPa max pod 300 podchodziło to jeszcze znośnie? Wydaje mi sie, że ktoś go prał zanim kupiłem i wyzerował dane dpfa, mozliwe? Ps. Co oznacza ten "1 err" na pierwszym screenie? Na górnym ekranie, wyżej grafiki dpf?
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 12:55 Opublikowano wczoraj o 12:55 26 minut temu, Danko23 napisał(a): Ostatnio dałem mu do spodu przy przyspieszaniu i hPa max pod 300 podchodziło to jeszcze znośnie? Wydaje mi sie, że ktoś go prał zanim kupiłem i wyzerował dane dpfa, mozliwe? Raczej wyzerował bez prania.
Danko23 Opublikowano wczoraj o 13:24 Opublikowano wczoraj o 13:24 28 minut temu, Muskel1 napisał(a): Raczej wyzerował bez prania. Czyli już dpf nadaje sie do wymiany/prania? Można coś wywnioskowac z tych screenów?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się