mravel Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 Cześć, Na szybko trochę teorii. W przypadku grubszych tematów chiptunerzy usuwają MAF (graniczne wartości odczytu lub poza zakresem, stąd lepiej go wyłączyć) i bazują na MAP. Tyle, że ilość powietrza /jego objętość czy tam "ciężar" związany jest z temperaturą powietrza. Inaczej wygląda to jak jest 0* a inaczej jak jest np 35*. Jeżeli ustawimy stałą wartość powietrza obliczoną dla np 0* to w przypadku, gdy na dworze jest 35* silnik dostaje dużo mniej powietrza niż wg stałej podanej przez tunera. MAP tego nie mierzy, to MAF informuje silnik "ile" powietrza trafia do cylindra. Problem - u mnie z uwagi na wyłączony MAF dochodzi do zaburzenia składu mieszanki paliwa w przypadku wyższych temperatur i auto pracuje nieprawidłowo. Jak rozwiązywany jest ten problem przez ogarniętych magików?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się