Jump to content
IGNORED

Problem z układem paliwowym 1.8T AVJ, na LPG ok. LOGI


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam,

A4 b6 1.8t AVJ z instalacją LPG, od dłuższego czasu borykałem się z dużymi korektami długoterminowymi (gazownik przy regulacji regularnie na to narzekał ale aut pracowało normalnie). Ostatnio problem nasilił się drastycznie, ponieważ auto nie chce w ogóle jechać na benzynie. Wymieniłem najpierw filtr paliwa (wersja na 4 króćce) na oryginalny Audi ponieważ niedawno na forum otrzymałem info że zamienniki nie są polecane, więc obstawiałem to, ciśnienie zwiększyło się może o margines błędu miernika, było takie 3,9 bar, problem pozostał. Auto podczas przyśpieszania szarpie niesamowicie, pracuje jakby na 3 cylindry CHECK miga. Podobnie było gdy padła mi pompa paliwa 2 lata temu, założony Pierburg 4bar. Dla próby kupiłem pompę Magneti Marelli po taniości, ale nic się nie zmieniło, ciśnienie na listwie 3,9-4 bar. Z racji tego, że ciśnienie wg mnie jest prawidłowe (mierzyłem nawet w trakcie jazdy jeszcze na pierburgu i trzyma 4 bary a gdy zaczyna szarpać wskazówka lekko wibruje ale te wibracje nie powodują mniejszych wskazań niż 3,5bar).

Dolałem do paliwa dość dużą dawkę ogólnie dostępnych dodatków do czyszczenia układów paliwowych benzynowych, poza smrodem palonej nafty z wydechu brak efektów.

Dziś wyciągnąłem wtryskiwacze, wsadziłem każdy do słoika i sprawdzałem jak rozpylają, pyliły wszystkie tak samo ale w dwóch słoikach była minimalnie mniejsza ilość paliwa niż w dwóch pozostałych. Wymoczyłem je chwilę w tym dodatku do paliwa, zalałem potem do listwy takie 20 ml tego dodatku tak żeby przy odpalaniu przepłukało wtryski samym tym dodatkiem. Nic się nie zmieniło.

Auto odpala rano "od strzała" ale potem pracuje bardzo nierówno dopóki nie przełączy się na LPG - na gazie wszystkie problemy znikają, auto pracuje równo, przyśpiesza itd.

 

Nie biorę pod uwagę problemów z układem zapłonowym, szczelność dolotu również sprawdzałem i dziury wielkości orzecha tam napewno nie ma, odmę jak miałem czasem nieszczelną to również nie było takich objawów, a co najważniejsze na LPG wszystko jest okej.

 

Po tym czyszczeniu wtrysków dziś sprawdziłem dwa razy błędy i poza dwoma błędami od katalizatora (jego braku) i grzałki termostatu od razu po przegazowaniu auta powracają następujące błędy:

 

    

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Monday, 11 September 2023, 18:47:06:0

Control Module Part Number: 8E0 909 518 M

  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0002

           Software Coding: 0011501

            Work Shop Code: WSC 63351

                      VCID: 3A07B1EB3547

3 Faults Found:

16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

        P0300 - 001 -  Upper Limit Exceeded

16687 -  Cylinder 3: Misfire Detected

        P0303 - 001 -  Upper Limit Exceeded

16688 -  Cylinder 4: Misfire Detected

        P0304 - 001 -  Upper Limit Exceeded

 

Już wyczerpują mi się pomysły, planuję najpierw wymienić miejscami te wtryskiwacze i sprawdzić czy zmienią się błędy z cylindrów 3 i 4 na 1 i 2 oraz planuję wypompować całe paliwo i zalać coś świeżego, bo może trafiłem na jakieś trefne, chociaż już dwa razy dolewałem na innej stacji niż zwykle i zmian nie było.

 

W bloku pomiarowym 001 w okienku 3 na biegu jałowym przy pracy na benzynie wartość skacze do ponad 20%, na gazie oscyluje w okolicy 0.

 

Jeśli ktoś ma jakieś przydatne wskazówki to poproszę, na mój chłopski rozum zostały już tylko te wtryskiwacze, ale znowu nie chciałbym wydać w ciemno kolejnych pieniędzy bo już mi wystarczy wystawa pomp paliwa na półce.

 

Podsumowując:

1. Problem występował na starym filtrze paliwa firmy Mann oraz na aktualnie założonym OEM Audi.

2. Problem występował na pompie Piergurg, na próbę założyłem starą pompę OEM którą wymieniałem 2 lata temu, nową Magneti Marelli, zawsze bez zmian.

3. Paliwo w baku przynajmniej raz było dolane z poziomu rezerwy do 50% baku (zawsze dodawałem te specyfiki do czyszczenia układu)

4. Jeżdżąc na LPG nic się nie dzieje, nawet jakby go odpalać i nie ruszać gazem aż się przełączy na LPG to nie ma błędów w komputerze.

5. Logów dynamicznych na benzynie to praktycznie nie ma szans zrobić obecnie bo auto się nie rozpędza na benzynie, czasem strzela jeszcze w wydech.

 

Edited by koper26
Dodatkowe informacje
Posted

Jeśli na pb się nie da zrobić logów, to zrób chociaż na lpg, wtryski w tych autach raczej sie nie psują, być może jest inny problem w tym aucie nie paliwowy, a lpg go maskuje i auto jedzie ok.

Posted
29 minut temu, Łukasz13 napisał(a):

Jeśli na pb się nie da zrobić logów, to zrób chociaż na lpg, wtryski w tych autach raczej sie nie psują, być może jest inny problem w tym aucie nie paliwowy, a lpg go maskuje i auto jedzie ok.

Jakie kanały zrobić najlepiej?

Posted

Standardowe jak zawsze, 002+033, 003+020, 115+118. na pb też chociaż tyle ile sie da.

Posted (edited)
25 minut temu, Łukasz13 napisał(a):

Standardowe jak zawsze, 002+033, 003+020, 115+118. na pb też chociaż tyle ile sie da.

Okej, w takim razie najpóźniej do środy postaram się wykonać logi.

 

Gdyby były jeszcze jakieś pomysły co na szybko jeszcze można sprawdzić to proszę o wskazówki, bujam się z tym już kilka ładnych dni a "deadline" się zbliża, potrzebuje auta sprawnego na sobotę.

 

Myślałem jeszcze nad odpięciem przepływki na próbę, coś w ten sposób można zdiagnozować poza padniętą przepływką? Czy multimetrem jestem w stanie sprawdzić stan wiązki elektrycznej idącej do wtryskiwaczy?

Edited by koper26
Dodatkowe informacje
Posted

Może jest problem w uszkodzonym sterowniku gazowym i sieje zamęt. 

Posted
12 minut temu, przem8 napisał(a):

Może jest problem w uszkodzonym sterowniku gazowym i sieje zamęt. 

Niby na gazie pracuje prawidłowo, instalacja ma jakieś 8 lat i 200tys za sobą i nie sprawiała problemów ale kto wie. Jak to najlepiej sprawdzić? Zakręcić gaz w butli na próbę czy szukać jakiegoś bezpiecznika, szczerze mówiąc musze dobrze poszukać gdzie jest sterownik bo firma montująca robi to dość estetycznie i nie ma prawie nic na wierzchu. Jak odłącze sterownik gazu nie pokasuje tam nic?

Posted

Podmienic sterownik lpg.

Posted
7 minut temu, przem8 napisał(a):

Podmienic sterownik lpg.

Nie mam niestety zapasowego. Odłączenie nie wystarczy do sprawdzenia?

Posted

Logi może nie są idealne ze względu na warunki drogowe, ale robiłem co mogłem

002_033

Na LPG:

Log #734473

Na benzynie:

Log #734474

 

003_020

Na LPG

Log #734475

Na benzynie:

Log #734476

 

115_118

LPG

Log #734477

Benzyna

Log #734478

Z racji tego, że ostatnio wyskoczyły te błędy na 3 i 4 cylindrze postanowiłem dziś zamienić parami wtryskiwacze i ku mojej uciesze, błędy pojawiły się na cylindrach 1 i 2. Z racji tego, że przez ostatnie dni często sprawdzałem te błędy, nigdy nie było ich dla cyl. 1 i cyl. 2 skłaniam się ku wymianie wtryskiwaczy, dziś jeszcze zastosuje na noc moczenie w nafcie.

 

Bardzo proszę o analizę i czy dobrym tokiem myślenia idę, ale skoro nic nie robiłem poza zmianą miejscami wtryskiwaczy wygląda to na awarie dwóch wtryskiwaczy, mimo że przy ich sprawdzaniu pyliły dobrze to jednak dwa napryskały troche mniej tego paliwa do słoików, co mnie jeszcze bardziej utwierdza w przekonaniu że coś z nimi nie tak po 21 latach.

Posted

Ogólnie to masz tam wiecej problemów, na pb faktycznie bardzo ubogo tak ze az sonda przestaje działać, więc jesli doszłeś do tego ze to wtryski to ok, na lpg też jest ubogo ale nie tak zle jak na pb. Do tego przepływka za mało mierzy więc pewnie jest do wymiany, no i turbo tez zyje własnym zyciem, górą ładuje wiecej niz program oczekuje.

Posted

Gazownik robi co może za każdym razem narzeka że uboga mieszanka na pb, może to te wtryski już padają od jakiegoś czasu i stąd ten problem. A z turbem też zauważyłem ten skok, niedawno wymieniałem te wężyki od n75 może nadal coś tam kuleje. Nieszczelności w dolicie w tym silniku to chyba niekończąca się historia.

Dzięki za spojrzenie w logi, zobaczymy czy nafta coś zdziała do jutra. Poinformuję o efektach.

Posted

Ubogo, bo przeplywka zaniza. Najlierw się ogarnia na benie, a potem reguluje gaz.

Posted

Chyba lepiej załozyć jakieś uzywane wtryski niz czyscic swoje, mam seryjnych wtrysków troche wyciągnietych bo wkładane były wieksze :)

Posted

Aby nie pozostawić tematu bez zakończenia:

Jak wspomniałem wcześniej, doszedłem do tego, że problem leży we wtryskiwaczach, a nie w pompie paliwa czy w filtrze, dlatego też, jeśli ktoś miałby podobny problem, a odchyły ciśnienia paliwa tak jak u mnie mieściły się w granicy przyzwoitości to nie szukajcie przyczyny w tych brakujących 0,1-0,2 bar ciśnienia tylko we wtryskiwaczach, oczywiście mówię tu o problemie takim jak u mnie, auto na PB nie chciało w ogóle jechać, szarpało, miało problem z odpalaniem, strzelało w wydech. 

Przez zakupem innych wtrysków, postanowiłem starym zrobić terapie wstrząsową: wyjąłem wtryski razem z listwą, do listwy zalewałem kolejno różne specyfiki czyszczące (od nafty na płynie do mycia piekarnika kończąc) podawałem na listwę powietrze 4bar, otwierałem kolejno wtryskiwacze "ręcznie" podając napięcie z aku. Zabieg wykonywałem do czasu aż wtryski równo pyliły i domykały się szczelnie po zabraniu napięcia, w trakcie mycia zdarzało się, że wtrysk się zawieszał, na koniec do myjki ultradźwiękowej i do auta. Po tym zabiegu auto zaczęło normalnie jeździć na PB, normalnie ale jeden problem pozostał o którym na końcu. Na takich "wypranych" wtryskiwaczach zrobiłem z 200km, nie robiłem logów, po tym dystansie objawy wróciły. Może gdyby użyć symulatora do otwierania wtryskiwaczy i przepuścić jakiś agresywny płyn, to może dałoby się to jeszcze odratować, ale jakie by to trzymało parametry? Pojawił się komplet używanych wtrysków u lokalnego sprzedawcy, to kupiłem założyłem z marszu i auto jeździ, został mu fakt faktem jeden problem: chcąc mocno rozpędzić auto z niskich obrotów silnik najpierw dostaje mega doła jakby wciśnięcie pedału go zatkało na 1-2 sec, po czym rusza z kopyta jak trzeba, czasem nawet ruszając ze świateł ruszam z 1 biegu wrzucam na niskich obrotach 2 i wciskam mocniej pedał to czuć takie uderzenie jakby ktoś kotwice zarzucił na 1sec, również na trasie po hamowaniu silnikiem do niskich obrotów gdy chce się rozpędzić mocniej z tych 1800-2000 obr to najpierw silnik szarpie, przerywa przez 2-3 sec no i jedzie dalej. Podejrzewam też, że w komputerze będą błędy od wypadających zapłonów, bo to szarpanie jest takie typowe jak na wypadające zapłony.

 

Nie zająłem się tym jeszcze, przypuszczam, że może mieć na to wpływ nieprawidłowa praca sprężarki, jak patrzę na te logi wyżej to jeśli dobrze to interpretuję doładowanie jest wyższe od zadanego właśnie na początku przy 2000 obr., na lpg nie jest to odczuwalne (albo jest ale w bardzo małym stopniu, że na fotelu tego nie czuję) dlaczego? nie wiem, może instalacja lpg jakoś lepiej kompensuje te pozostałe usterki.

Posted (edited)
28 minut temu, koper26 napisał(a):

jeśli dobrze to interpretuję doładowanie jest wyższe od zadanego właśnie na początku przy 2000 obr.,

Źle interpretujesz. Zadane jest wyższe od osiągniętego i żadna sprężarka nie naładuje przy 2000tys tego co chce program, a nawet jeśli to jest to niezdrowe dla silnika.

Przy 2300 masz lekkie przeładowanie ale to nie powinno mieć wpływu na nic. Co z przepływem, bo miałeś pisane że jest bardzo źle.

Edited by przem8
Posted
2 godziny temu, przem8 napisał(a):

Źle interpretujesz. Zadane jest wyższe od osiągniętego i żadna sprężarka nie naładuje przy 2000tys tego co chce program, a nawet jeśli to jest to niezdrowe dla silnika.

Przy 2300 masz lekkie przeładowanie ale to nie powinno mieć wpływu na nic. Co z przepływem, bo miałeś pisane że jest bardzo źle.

aaa dziękuję za weryfikacje mojej skrzywionej myśli, powtórzę log z kanałem 002, wartość przepływu prawidłowa powinna wynieść koło 120 g/s tak? Czy "test" w formie odłączenia przepływki na próbę może coś powiedzieć w tym przypadku?

Posted
45 minut temu, koper26 napisał(a):

Czy "test" w formie odłączenia przepływki na próbę może coś powiedzieć w tym przypadku

Nie. 

45 minut temu, koper26 napisał(a):

120 g/s tak

Bliżej 125. Log 2+33.

Posted (edited)

Zdobyłem jakieś chińskie wtryski na podmianę aby jeszcze wykluczyć usterkę używanych wtryskiwaczy, założyłem na próbę, ale szarpanie przy przyśpieszaniu  po chwilowym odjęciu nogi z gazu nie ustało (wtryski chińskie zawieszały się po tym teście więc jeśli ktoś tu widzi z nimi jakiś problem z nimi to one były tylko na tą próbę założone).

LOG.TUNEZILLA.COM

Następny test już z wtryskami na których obecnie jeżdżę:

https://log.tunezilla.com/s/vyXsrUf6

 

Kolejny na LPG, przy czym instalacja jest do regulacji gdyż strasznie na lpg teraz wypadają zapłony (tylko na lpg) a nie była już regulowana ponad 10tys temu, nie jadę ponieważ zawsze proszą o ogarnięcie układu paliwowego i innych usterek zanim przyjedzie się na regulację:

https://log.tunezilla.com/s/dRB7BMU7

 

Próbowałem jeszcze zrobić jakieś logi, żeby złapać ten moment szarpania po odpuszczeniu gazu i mocnym dodaniu, nie wiem czy to w czymś pomoże ale dodaję:

https://log.tunezilla.com/s/FVWWrryH

https://log.tunezilla.com/s/q1YJ1Vgi

LOG.TUNEZILLA.COM
 
Ponadto w międzyczasie wymieniłem świece zapłonowe, miały już 2 lata więc i tak trzeba było i zrobiłem czyszczenie przepustnicy + adaptacja. Sprawdziłem też kolejny raz ciśnienie paliwa na postoju 4bar.
Ogólnie od dawna mam też dwa błędy:
16524 - O2S B1S2 No Activity - sonda padła dawno temu zaraz po tym jak katalizator się katapultował. (wcześniej był 17522)
17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) Short to Plus -  z termostatem nic nie robiłem ponieważ temperaturę dobrze trzyma, chociaż teraz już sam nie wiem, jeśli miałoby to mieć jakiś wpływ. (jeżdżę z tym błędem 2 lata)

 

Edited by koper26
Posted

Załóż oryginalną przepływke, bo głupoty teraz pokazuje.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...