Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z układem paliwowym 1.8T AVJ, na LPG ok. LOGI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, przem8 napisał(a):

Załóż oryginalną przepływke, bo głupoty teraz pokazuje.

Przepływki nigdy nie zmieniałem, napewno jest oryginalna Audi, mogę sprawdzić ewentualnie numery czy się zgadzają.

 

PS dzięki za zerknięcie w logi.

Edytowane przez koper26
Opublikowano

To szukaj nieszczelności w dolocie. We wczesniejszych logach nie pokazywała takich dziwnych wartości.

Opublikowano

No to czas wyciągnąć puszkę z wentylem do próby szczelności. Zdradzisz jakie są z grubsza nieprawidłowości we wskazaniach?

Opublikowano

Przepływ ponad 160, a wcześniej miałeś około 120. Auto seria więc wskazania błędne.

Przez nieprawidłowy przepływ posypały się korekty i wtryski pętlą. Ja bym podmienił przepływomierz jak masz od kogo, a jak szczelność nic nie wykaże to czas wymienić przepływomierz.

Opublikowano

Chyba, że z jakiegoś powodu (nieszczelności) turbo wiecej czasami górą ładuje i stąd takie wskazania. Ale tego nie wiem, bo nie mam aktualnego loga z doładowaniem.

Opublikowano

A więc tak, przetrzepałem dolot i odmę, nie stwierdziłem jakiejś ogromnej nieszczelności, na jednym króćcu do gazu w kolektorze minimalnie ledwo słyszalny wyciek, nie dałem rady go zlikwidować bo wąż krótki, ale to jest tak mała nieszczelność, że wpadłem na nią chyba po godzinie nasłuchiwania.

Zaglądnąłem do przepływki, oblepiona syfem dość mocno, oryginalna z roku produkcji auta. Próbowałem ją "bezdotykowo" cokolwiek przepłukać sprayem do styków później sprayem do przepustnic, po złożeniu wszystkiego do kupy bez zmian a nawet może trochę gorzej, na benzynie kiepsko, na gazie w miarę okej.

Spróbowałem jednak odpiąć przepływkę i zrobić jazdę testową no i auto na benzynie pracuje wspaniale, całkowity brak tych szarpnięć płynne przyspieszanie bez tych zamuleń po odjęciu gazu. Natomiast na LPG nie bardzo chce pracować, przerywa, miga check.

Czy to w jakiś sposób potwierdza diagnozę o przepływomierzu?

Opublikowano (edytowane)

Dorwałem na testy przepływomierz od 1.9 TDI ( numer samego palca: F00C2G2055) założyłem, przeszczep się przyjął. Praktycznie jedzie tak jak na odłączonym z tą różnicą, że nie ma błędów (nie świeci ESP).

 

Logi na PB z przepływką od TDI:
https://log.tunezilla.com/s/8bj7iyrx

https://log.tunezilla.com/s/JiPvrmCB

 

 

Na LPG są problemy tak samo jak na odłączonym przepływomierzu ale zrobiłem jakieś logi przy okazji (wypadają zapłony miga check i pojawiają się błędy - missfire)

https://log.tunezilla.com/s/mWYe9dhx

https://log.tunezilla.com/s/WaneVy7t

 

Na tym przepływomierzu pomiary też są duże z tego co widzę, pytanie czy to przez to, że to od TDI? Za to lambda miejscami zmniejszyła się /10, to chyba dobrze.

 

Edytowane przez koper26
Opublikowano
5 godzin temu, koper26 napisał(a):

Dorwałem na testy przepływomierz od 1.9 TDI (

Nie nadaje się ten przepływomierz, bi zawyża. Kombinuj dalej jak koń pod górę.

Opublikowano
17 minut temu, przem8 napisał(a):

Nie nadaje się ten przepływomierz, bi zawyża. Kombinuj dalej jak koń pod górę.

Zrobiłem tak jak radziłeś, podmieniłem przepływomierz na próbę bo próba szczelności nic nie wykazała 🤔

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, koper26 napisał(a):

Zrobiłem tak jak radziłeś, podmieniłem przepływomierz na próbę bo próba szczelności nic nie wykazała 🤔

Serio? A pisałem o takim z tdi? Nie. Części nie są zamienne tdi i pb w tym przypadku.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
32 minuty temu, przem8 napisał(a):

Serio? A pisałem o takim z tdi? Nie. Części nie są zamienne tdi i pb w tym przypadku.

 Niestety nie mam na podmianę całego osprzętu do tego silnika, ani przeplywki ani komputera LPG, gdybym miał te rzeczy to bym tu nie pisał, byłoby napewno o wiele łatwiej podmieniać kolejno każdy element układu i dopiero wtedy kupować gdy się już trafi w sedno sprawy. 

1. Widziałem w innych wątkach, że odpięcie przeplywki na próbę daje informacje o uwalonej przeplywce, jeśli auto pracuje lepiej- tak u mnie jest.

2. Mam dostęp do przeplywki z TDI, znalazłem na forach, że ludzie tak robili i "to jeździło" mimo że siało zamęt w logach więc mogłem spróbować bez obawy, że nic nie pójdzie z dymem, sprawdziłem i efekt był taki że właśnie auto jeździło, co dalej potwierdza Twoje przypuszczenia o niesprawnej przeplywce.

3. Czytałem też takie porady na innym forum że na próbę warto założyć nawet od tdi, tak też zrobiłem, poprawiło mu się, więc mogę zamówić nową.

Opublikowano

Zamów nową z Boscha na znanym portalu aukcyjnym. Przełóz sam wkład i zrób logi. Jak będzie ok to naprawione, jeśli nie to montujesz spowrotem i odsyłasz, masz darmowy zwrot przez 2 tygodnie i zwrot kasy. 

Przed otworzeniem pudełka podgrzewasz plombę suszarką i odklejasz. Taki protip jak coś 😁

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, przem8 napisał(a):

Zamów nową z Boscha na znanym portalu aukcyjnym. Przełóz sam wkład i zrób logi. Jak będzie ok to naprawione, jeśli nie to montujesz spowrotem i odsyłasz, masz darmowy zwrot przez 2 tygodnie i zwrot kasy. 

Przed otworzeniem pudełka podgrzewasz plombę suszarką i odklejasz. Taki protip jak coś 😁

Ciekawe, myślę że spróbuję tego lajfhacka 😅, przepływka właśnie zamówiona u mojego ulubionego dostawcy ze znanego portalu.

 

Chociaż mając na uwadze przebieg tego egzemplarza zbliżający się do pół miliona z czego połowa na gazie i to jak wygląda aktualna przepływka to wymiana przepływomierza nie jest czymś dziwnym w tym przypadku, ma prawo już szwankować.

Screenshot_2024-02-24-19-31-22-642_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2024-02-24-19-31-32-155_com.miui.gallery.jpg

Edytowane przez koper26
Opublikowano

Nowy przepływomierz BOSCH założony, auto pracuje dobrze na PB, zrobiłem logi no i wychodzi na to, że przepływ pokazuje dość duży biorąc pod uwagę poprzednie wskazówki.

 

002:033

https://log.tunezilla.com/s/BDU8r3fU

 

115:118

LOG.TUNEZILLA.COM

Nie wiem jak to się ma ze spalaniem, obecnie bo jeżdżę po mieście obecnie, w przyszłym tygodniu zobaczymy czy lpg będzie chciało na tym pracować.

 

Może ktoś spojrzeć na logi 115 i 118?

Opublikowano

Turbo przeładowuje stąd wysoki przepływ. Szukaj nieszczelnosci w podcisnieniaxh, podmien n75.

Opublikowano

Podmieniłem N75 na nowy chiński zamiennik - taki miałem dostępny od ręki. Czuć że jest gorzej na niskich obrotach, na poprzednim było czuć fajnego "kopa" na starcie, teraz jest bardziej liniowo.

Tak jest okej, czy zamawiać N75 lepszej jakości?

 

https://log.tunezilla.com/s/fv2PNNGD

 

https://log.tunezilla.com/s/V3UXjpLd

 

Opublikowano

Jest bez zmian więc to nie tu problem. N75 tylko z oryginału. Zrob loga 115 z odpietą wtyczką od n75.

Opublikowano (edytowane)

Akurat robiłem takiego loga przed wymianą zaworu, tylko on chyba jest trochę krótki:

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Edytowane przez koper26
Opublikowano

Masz źle ustawiona gruszke w turbinie, albo źle podłączasz n75.

Opublikowano

N75 myślę, że podpięty prawidłowo, długi króciec do tips reszta tak jak mówią schematy w internetach. Wężyki nowe silikonowe, ten z osłonka z węża idzie do króćca w turbo.

 

Turbo było regenerowane x lat temu od tego czasu nie ruszane. Sprawdzałem też ruchliwość cięgna i szczelność gruszki, po podaniu 0,5 bar ładnie pracuje, ruch około 1-1,5cm

IMG_20240311_165338.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...