koper26 Opublikowano 23 Lutego Autor Opublikowano 23 Lutego (edytowane) 14 minut temu, przem8 napisał(a): Załóż oryginalną przepływke, bo głupoty teraz pokazuje. Przepływki nigdy nie zmieniałem, napewno jest oryginalna Audi, mogę sprawdzić ewentualnie numery czy się zgadzają. PS dzięki za zerknięcie w logi. Edytowane 23 Lutego przez koper26
przem8 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego To szukaj nieszczelności w dolocie. We wczesniejszych logach nie pokazywała takich dziwnych wartości.
koper26 Opublikowano 23 Lutego Autor Opublikowano 23 Lutego No to czas wyciągnąć puszkę z wentylem do próby szczelności. Zdradzisz jakie są z grubsza nieprawidłowości we wskazaniach?
przem8 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Przepływ ponad 160, a wcześniej miałeś około 120. Auto seria więc wskazania błędne. Przez nieprawidłowy przepływ posypały się korekty i wtryski pętlą. Ja bym podmienił przepływomierz jak masz od kogo, a jak szczelność nic nie wykaże to czas wymienić przepływomierz.
przem8 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Chyba, że z jakiegoś powodu (nieszczelności) turbo wiecej czasami górą ładuje i stąd takie wskazania. Ale tego nie wiem, bo nie mam aktualnego loga z doładowaniem.
koper26 Opublikowano 23 Lutego Autor Opublikowano 23 Lutego A więc tak, przetrzepałem dolot i odmę, nie stwierdziłem jakiejś ogromnej nieszczelności, na jednym króćcu do gazu w kolektorze minimalnie ledwo słyszalny wyciek, nie dałem rady go zlikwidować bo wąż krótki, ale to jest tak mała nieszczelność, że wpadłem na nią chyba po godzinie nasłuchiwania. Zaglądnąłem do przepływki, oblepiona syfem dość mocno, oryginalna z roku produkcji auta. Próbowałem ją "bezdotykowo" cokolwiek przepłukać sprayem do styków później sprayem do przepustnic, po złożeniu wszystkiego do kupy bez zmian a nawet może trochę gorzej, na benzynie kiepsko, na gazie w miarę okej. Spróbowałem jednak odpiąć przepływkę i zrobić jazdę testową no i auto na benzynie pracuje wspaniale, całkowity brak tych szarpnięć płynne przyspieszanie bez tych zamuleń po odjęciu gazu. Natomiast na LPG nie bardzo chce pracować, przerywa, miga check. Czy to w jakiś sposób potwierdza diagnozę o przepływomierzu?
koper26 Opublikowano 24 Lutego Autor Opublikowano 24 Lutego (edytowane) Dorwałem na testy przepływomierz od 1.9 TDI ( numer samego palca: F00C2G2055) założyłem, przeszczep się przyjął. Praktycznie jedzie tak jak na odłączonym z tą różnicą, że nie ma błędów (nie świeci ESP). Logi na PB z przepływką od TDI: https://log.tunezilla.com/s/8bj7iyrx https://log.tunezilla.com/s/JiPvrmCB Na LPG są problemy tak samo jak na odłączonym przepływomierzu ale zrobiłem jakieś logi przy okazji (wypadają zapłony miga check i pojawiają się błędy - missfire) https://log.tunezilla.com/s/mWYe9dhx https://log.tunezilla.com/s/WaneVy7t Na tym przepływomierzu pomiary też są duże z tego co widzę, pytanie czy to przez to, że to od TDI? Za to lambda miejscami zmniejszyła się /10, to chyba dobrze. Edytowane 24 Lutego przez koper26
przem8 Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego 5 godzin temu, koper26 napisał(a): Dorwałem na testy przepływomierz od 1.9 TDI ( Nie nadaje się ten przepływomierz, bi zawyża. Kombinuj dalej jak koń pod górę.
koper26 Opublikowano 24 Lutego Autor Opublikowano 24 Lutego 17 minut temu, przem8 napisał(a): Nie nadaje się ten przepływomierz, bi zawyża. Kombinuj dalej jak koń pod górę. Zrobiłem tak jak radziłeś, podmieniłem przepływomierz na próbę bo próba szczelności nic nie wykazała 🤔
przem8 Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego (edytowane) 10 minut temu, koper26 napisał(a): Zrobiłem tak jak radziłeś, podmieniłem przepływomierz na próbę bo próba szczelności nic nie wykazała 🤔 Serio? A pisałem o takim z tdi? Nie. Części nie są zamienne tdi i pb w tym przypadku. Edytowane 24 Lutego przez przem8
koper26 Opublikowano 24 Lutego Autor Opublikowano 24 Lutego 32 minuty temu, przem8 napisał(a): Serio? A pisałem o takim z tdi? Nie. Części nie są zamienne tdi i pb w tym przypadku. Niestety nie mam na podmianę całego osprzętu do tego silnika, ani przeplywki ani komputera LPG, gdybym miał te rzeczy to bym tu nie pisał, byłoby napewno o wiele łatwiej podmieniać kolejno każdy element układu i dopiero wtedy kupować gdy się już trafi w sedno sprawy. 1. Widziałem w innych wątkach, że odpięcie przeplywki na próbę daje informacje o uwalonej przeplywce, jeśli auto pracuje lepiej- tak u mnie jest. 2. Mam dostęp do przeplywki z TDI, znalazłem na forach, że ludzie tak robili i "to jeździło" mimo że siało zamęt w logach więc mogłem spróbować bez obawy, że nic nie pójdzie z dymem, sprawdziłem i efekt był taki że właśnie auto jeździło, co dalej potwierdza Twoje przypuszczenia o niesprawnej przeplywce. 3. Czytałem też takie porady na innym forum że na próbę warto założyć nawet od tdi, tak też zrobiłem, poprawiło mu się, więc mogę zamówić nową.
przem8 Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego Zamów nową z Boscha na znanym portalu aukcyjnym. Przełóz sam wkład i zrób logi. Jak będzie ok to naprawione, jeśli nie to montujesz spowrotem i odsyłasz, masz darmowy zwrot przez 2 tygodnie i zwrot kasy. Przed otworzeniem pudełka podgrzewasz plombę suszarką i odklejasz. Taki protip jak coś 😁
koper26 Opublikowano 24 Lutego Autor Opublikowano 24 Lutego (edytowane) 21 minut temu, przem8 napisał(a): Zamów nową z Boscha na znanym portalu aukcyjnym. Przełóz sam wkład i zrób logi. Jak będzie ok to naprawione, jeśli nie to montujesz spowrotem i odsyłasz, masz darmowy zwrot przez 2 tygodnie i zwrot kasy. Przed otworzeniem pudełka podgrzewasz plombę suszarką i odklejasz. Taki protip jak coś 😁 Ciekawe, myślę że spróbuję tego lajfhacka 😅, przepływka właśnie zamówiona u mojego ulubionego dostawcy ze znanego portalu. Chociaż mając na uwadze przebieg tego egzemplarza zbliżający się do pół miliona z czego połowa na gazie i to jak wygląda aktualna przepływka to wymiana przepływomierza nie jest czymś dziwnym w tym przypadku, ma prawo już szwankować. Edytowane 24 Lutego przez koper26
koper26 Opublikowano 7 Marca Autor Opublikowano 7 Marca Nowy przepływomierz BOSCH założony, auto pracuje dobrze na PB, zrobiłem logi no i wychodzi na to, że przepływ pokazuje dość duży biorąc pod uwagę poprzednie wskazówki. 002:033 https://log.tunezilla.com/s/BDU8r3fU 115:118 Log #788348 LOG.TUNEZILLA.COM Nie wiem jak to się ma ze spalaniem, obecnie bo jeżdżę po mieście obecnie, w przyszłym tygodniu zobaczymy czy lpg będzie chciało na tym pracować. Może ktoś spojrzeć na logi 115 i 118?
przem8 Opublikowano 7 Marca Opublikowano 7 Marca Turbo przeładowuje stąd wysoki przepływ. Szukaj nieszczelnosci w podcisnieniaxh, podmien n75.
koper26 Opublikowano 11 Marca Autor Opublikowano 11 Marca Podmieniłem N75 na nowy chiński zamiennik - taki miałem dostępny od ręki. Czuć że jest gorzej na niskich obrotach, na poprzednim było czuć fajnego "kopa" na starcie, teraz jest bardziej liniowo. Tak jest okej, czy zamawiać N75 lepszej jakości? https://log.tunezilla.com/s/fv2PNNGD https://log.tunezilla.com/s/V3UXjpLd
przem8 Opublikowano 11 Marca Opublikowano 11 Marca Jest bez zmian więc to nie tu problem. N75 tylko z oryginału. Zrob loga 115 z odpietą wtyczką od n75.
koper26 Opublikowano 11 Marca Autor Opublikowano 11 Marca (edytowane) Akurat robiłem takiego loga przed wymianą zaworu, tylko on chyba jest trochę krótki: Log #789803 LOG.TUNEZILLA.COM Edytowane 11 Marca przez koper26
Łukasz13 Opublikowano 11 Marca Opublikowano 11 Marca Masz źle ustawiona gruszke w turbinie, albo źle podłączasz n75.
koper26 Opublikowano 11 Marca Autor Opublikowano 11 Marca N75 myślę, że podpięty prawidłowo, długi króciec do tips reszta tak jak mówią schematy w internetach. Wężyki nowe silikonowe, ten z osłonka z węża idzie do króćca w turbo. Turbo było regenerowane x lat temu od tego czasu nie ruszane. Sprawdzałem też ruchliwość cięgna i szczelność gruszki, po podaniu 0,5 bar ładnie pracuje, ruch około 1-1,5cm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się