Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obsługa skrzyni biegów S-Tronik


Marian3

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem kierowcą od 35 lat i zawsze auta miałem w manualu, od 3 miesięcy posiadam Audi A4 z automatyczną skrzynią S-Tronik, i mam pytanie wiem że morze śmieszne dla niektórych ale nie chciał bym skrzyni zrobić krzywdy, bo zawsze dbałem o auta technicznie i wizualnie.

Czy można S-Tronikiem jeździć głównie w trybie sport  S , jakie mogą być konsekwencje mowa o normalnej eksploatacji (jeździe), chodzi mi o to że są wyższe obroty silnika na poszczególnych przełożeniach kiedy jadę w trybie D są tak niskie obroty kiedy automat zmieni na wyższy bieg od razu słychać rezonans na aucie w przedziale od 50 km/h do 110 km/h oczywiście zaraz po zmianie na wyższy bieg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to te obroty w a4 b9 2.0 sa az za niskie przy delikatnej jezdzie, warto zrobic program skrzyni tylko u kogos kto ma pojęcie. no albo wlasnie jezdzic na S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Marian3 napisał(a):

od razu słychać rezonans na aucie w przedziale od 50 km/h do 110 km/h oczywiście zaraz po zmianie na wyższy bieg.

no z biegiem czasu takie objawy to znak na poczatek konca dwumasy...

Natomiast z uwagi na normy spalin i samo spalanie to tak to niestety jest ze bardzo szybko zmienia biegi - faktycznie moglby troche wyzej z obrotami. Ja ogolnie jezdze spokojnie na D i nie jest zle - choc u mnie dwumasa juz byla wymieniana przez poprzedniego wlasciciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to drażniło, ale nauczyłem się z tym żyć. Na D trzeba jeździć delikatnie, jak tylko muskam gaz to nie ma rezonansu, jak się robi pod górkę to tykam łopatkę i bieg w dół, a jak chcę dynamiczniej to włączam S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja głównie jeżdżę na S, jazda na tak niskich obrotach w szczególności na 6 i 7 to nieporozumienie.