Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Polecana skrzynia biegów w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Planuje kupno samochodu audi a4  b9. Czy możecie Wy jako użytkownicy tych aut polecić z jaką skrzynią biegów najlepiej szukać samochodu? A której skrzyni starać się unikać? Dziękuje za wszelkie podpowiedzi ;)

Opublikowano

Skrzyni s-tronic

 

Opublikowano

Raczej nie ma wyboru jeśli chodzi o skrzynie. B9 w manualu w tych czasach raczej nikt nie kupuje, stronic ma swoje wady (potrafi szarpać), a lepsza skrzynia automatyczna jest w 3.0D (lepsza znaczy lepsze ma opinie), ale mało kto kupuje b9 z tym silnikiem (cena nowego / dostępność używanych).

Dla mnie - b9 = stronic

Opublikowano
Teraz, Antek50 napisał(a):

Skrzyni s-tronic

 

To 80% tych B9 odpada:decayed:

Bo te pozostałe 20% to manual i tiptronic :grin:

Opublikowano

Sam to zauważyłem że 90% ogłoszeń jest z skrzynią s-tronic. Pytanie jak ona się sprawuje? Czy jeżeli kupie taki samochód i będę regularnie wymieniał olej w skrzyni to posłuży ona na jakieś dłuższe przebiegi ? :)

Opublikowano
1 minuta temu, wuPiotrek napisał(a):

lepsza skrzynia automatyczna jest w 3.0D (lepsza znaczy

I to tylko w tym mocniejszym 3.0 TDI, bo ten słabszy 3.0 TDI ma także s-tronic:whistling:

Opublikowano (edytowane)
4 minut temu, Automat23 napisał(a):

Sam to zauważyłem że 90% ogłoszeń jest z skrzynią s-tronic. Pytanie jak ona się sprawuje? Czy jeżeli kupie taki samochód i będę regularnie wymieniał olej w skrzyni to posłuży ona na jakieś dłuższe przebiegi ? :)

do przebiegu 200 000 km nie spodziewał bym się awarii w stronic. olej + ew dwumasa do wymiany po jakimś tam przebiegu. później to różnie bywa czytając opinie. 

 

 

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano
Teraz, wuPiotrek napisał(a):

do przebiegu 200 000 km nie spodziewał bym się awarii w stronic. olej + ew dwumasa do wymiany po jakimś tam przebiegu. później to różnie bywa czytając opinie. 

 

Hmm duża ilość ogłoszeń silnika diesel ma już około 200 tyś km przebiegu. Czy uważasz, że w takim wypadku lepiej szukać benzyny z dużo mniejszym przebiegiem w celu zmniejszenia ryzyka awarii skrzyni pod względem przebiegu? 

Opublikowano (edytowane)
3 minut temu, Automat23 napisał(a):

 

Hmm duża ilość ogłoszeń silnika diesel ma już około 200 tyś km przebiegu. Czy uważasz, że w takim wypadku lepiej szukać benzyny z dużo mniejszym przebiegiem w celu zmniejszenia ryzyka awarii skrzyni pod względem przebiegu? 

wybór diesel/benzyna to raczej odseparował bym od wyboru skrzyni, raczej to nadrzędna rzecz. Nawet jak ta skrzynia miała by paść to koszt z wymianą (używka) to jakieś max 10% wartości pojazdu, nie jest to jakaś tragedia zakłądając najgorszy przypadek jaki może Cię spotkać a szansa na to jest mała. sam mam tdi z stronic i nalotem ponad 200 i generalnie w b9 nie wybrał bym nic innego. jak się zepsuje to się naprawi - tyle.

 

ale jednak te skrzynie mają coś ze zmianą biegów przy małym obciążeniu / niskich prędkościach. w nowych autach z salonu potrafi szarpać. osoby które nigdy nie jeździły stronic wsiadają do a6 c8 i wychodzą z opinią że skrzynia szarpie .. 

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano
14 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

wybór diesel/benzyna to raczej odseparował bym od wyboru skrzyni, raczej to nadrzędna rzecz. Nawet jak ta skrzynia miała by paść to koszt z wymianą (używka) to jakieś max 10% wartości pojazdu, nie jest to jakaś tragedia zakłądając najgorszy przypadek jaki może Cię spotkać a szansa na to jest mała. sam mam tdi z stronic i nalotem ponad 200 i generalnie w b9 nie wybrał bym nic innego. jak się zepsuje to się naprawi - tyle.

 

ale jednak te skrzynie mają coś ze zmianą biegów przy małym obciążeniu / niskich prędkościach. w nowych autach z salonu potrafi szarpać. osoby które nigdy nie jeździły stronic wsiadają do a6 c8 i wychodzą z opinią że skrzynia szarpie .. 

 

Jeżeli naprawa w ostateczności skrzyni wynosi max 10 tysięcy to powiedzmy sobie nie jest to jakiś bardzo duży majątek - o ile te koszty nie są większe (nie wiem jak się to prezentuje kosztowo ).

Opublikowano

To już zależy od warsztatu napewno, możesz z ciekawości podzwonić popytać żeby to sobie przekalkulować. Używana kompletna skrzynia na ogłoszeniach 5-7k. Wiadomo że jak ktoś będzie chciał koniecznie regenerować starą lub kupic fabrycznie nową to te koszty się zwiększą. Ale naprawdę małą miałem styczność z takimi większymi awariami tej skrzyni, tutaj w forum b9 mało jest też takich wpisów (choć się zdarzają). Generalnie całe b9 tdi to raczej bezawaryjne auto (adblue tylko się psuje z powodu niezbyt szczęśliwej lokacji sterownika, koszt naprawy mały).

 

Może ktoś inny się wypowie kto przeszedł remont/wymianę skrzyni jaki to jest koszt.

Opublikowano
3 godziny temu, Automat23 napisał(a):

z jaką skrzynią biegów najlepiej szukać samochodu?

z taką o którą dbał poprzedni właściciel (wymiana oleju, update softu, "normalne" użytkowanie) dziś to loteria z silnikami czy skrzyniami... nikt jednoznacznie nie powie, tak jak kiedyś, bierz silnik 1Z czy AVF lub skrzynię ZF 5HP

Poniżej trochę parametrów o starszych skrzyniach

tab 3.0 tdi.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
33 minut temu, pilKOZAK napisał(a):

z taką o którą dbał poprzedni właściciel (wymiana oleju, update softu, "normalne" użytkowanie) dziś to loteria z silnikami czy skrzyniami... nikt jednoznacznie nie powie, tak jak kiedyś, bierz silnik 1Z czy AVF lub skrzynię ZF 5HP

Poniżej trochę parametrów o starszych skrzyniach

tab 3.0 tdi.jpg

Co Ty tu kolego dane z B8 wklejasz, jak tu mowa o B9. To całkiem inne auto i skrzynie.

Opublikowano
1 godzinę temu, pilKOZAK napisał(a):

update softu

o jakim sofcie piszesz? przy okazji tuningu motoru?

Opublikowano
3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Co Ty tu kolego dane z B8 wklejasz, jak tu mowa o B9. To całkiem inne auto i skrzynie.

 

4 godziny temu, pilKOZAK napisał(a):

Poniżej trochę parametrów o starszych skrzyniach

 

Opublikowano

I co ma nam to powiedzieć? Nadal nie ma to nic wspólnego z DL382.

Opublikowano
W dniu 16.12.2023 o 19:04, RALF76 napisał(a):

o jakim sofcie piszesz?

aktualizacje które wypuszcza ASO, bądź właśnie zrobione przez tunera - punkty przełączania zmiany biegów i poukładane redukcje, tak jak to robią chłopaki np. z VagPerformance Pomorze - wydłuża to życie skrzyni oraz osprzętu.

 

W dniu 16.12.2023 o 21:41, Muskel1 napisał(a):

I co ma nam to powiedzieć? Nadal nie ma to nic wspólnego z DL382.

jak masz problem to zamknij oczy i omijaj grafikę z tego postu...

Opublikowano (edytowane)

Napisz lepiej, że też chciałeś coś napisać, nie ważne, że nic nie wnosi do tematu:facepalm:

Problem ty chyba masz, bo prawda w oczy kole. 

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

pilKOZAK proszę nie zaśmiecaj tematu, potem ktoś chce znaleźć konkretne info i musi czytać pół dnia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...