Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Masa sadzy zmierzonej w DPF Audi


rafal_rs1989

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W dolnym lewym rogu jest przycisk pokaż wartości mierzone. Po aktywacji można obserwować jak się zachowują.

EGR przeszedł test pomyślnie.

Czyli EGR mamy jakby wykluczony. Zastanawia mnie ten przepływomierz i te jego wyniki.

 

Turbiny w tym aucie robione nigdy nie były tzn nie mam takiej informacji oleju ani nie przybywa ani nie ubywa. Odkąd ja jeżdżę tym autem to ja decyduje o wypalaniu widzę, że jest blisko to na trase but w podłogę ma warunki i się robi więc o rozrzedzaniu oleju paliwem nie ma mowy. 

Samochodem od zakupu zrobiłem około 6000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolej przy tankowaniu Liqui Moly DPF Schutz, wyjeździj cały zbiornik z tym środkiem i sprawdź jak się wartości zachowują, czy coś się zmieniło.

https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-2650-250ml-filtr-czastek-stalych-dpf-14970439052

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Dolej przy tankowaniu Liqui Moly DPF Schutz, wyjeździj cały zbiornik z tym środkiem i sprawdź jak się wartości zachowują, czy coś się zmieniło.

https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-2650-250ml-filtr-czastek-stalych-dpf-14970439052

Czy ten środek nie wpływa źle na wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie, skąd takie przypuszczenie?

Od kilku mechaników słyszałem, że są czułe a te specyfiki to tak różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem nigdzie negatywnych opini tego specyfiku, wręcz przeciwnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2024 o 20:11, rafal_rs1989 napisał(a):

po praniu 76300 mbar.

* wymiana Czujnika ciśnienia spalin + zerowanie DPF

Na jaką wartość popiołu wyzerowali Ci DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2024 o 19:00, Muskel1 napisał(a):

Na jaką wartość popiołu wyzerowali Ci DPF?

W sumie nie mam pojęcia 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletne zerowanie wartości popiołu powinno wykonywać się tylko gdy dpf został wymieniony na fabrycznie nowy. W przypadku czyszczonych dpfów powinno nanieść się pewną poprawkę, gdyż czyszczone dpfy odbiegają wartościami od fabrycznie nowych. To może objawiać się właśnie niepoprawnym naliczaniem wartości sadzy, gdyż sterownik silnika oczekuje innych wartości z czujnika RC.

Ile km zrobiłeś od wymiany dpf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Kompletne zerowanie wartości popiołu powinno wykonywać się tylko gdy dpf został wymieniony na fabrycznie nowy. W przypadku czyszczonych dpfów powinno nanieść się pewną poprawkę, gdyż czyszczone dpfy odbiegają wartościami od fabrycznie nowych. To może objawiać się właśnie niepoprawnym naliczaniem wartości sadzy, gdyż sterownik silnika oczekuje innych wartości z czujnika RC.

Ile km zrobiłeś od wymiany dpf?

Zrobiłem jakieś 500-550km. Da się sprawdzić tą wartość, gdzieś w VCDS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak da się, ale będziesz miał tam 0,00 l.

W sterowniku silnika w rozszerzonych blokach pomiarowych. Wartość popiół olejowy.

 

Nie zrobiłeś dużo km od wymiany, więc możesz sam spróbować nanieść poprawkę. Wpisz nową wartość 10 (podana ona jest w tyś. km). 

Tutaj opisałem jak to zrobić.

https://a4-klub.pl/topic/498167-jakie-kalibracje-lub-adaptacje-wykonać-po-regeneracji-filtra-dpf-w-a4-b8-20tdi/?do=findComment&comment=5769378

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak da się, ale będziesz miał tam 0,00 l.

W sterowniku silnika w rozszerzonych blokach pomiarowych. Wartość popiół olejowy.

 

Nie zrobiłeś dużo km od wymiany, więc możesz sam spróbować nanieść poprawkę. Wpisz nową wartość 10 (podana ona jest w tyś. km). 

Tutaj opisałem jak to zrobić.

https://a4-klub.pl/topic/498167-jakie-kalibracje-lub-adaptacje-wykonać-po-regeneracji-filtra-dpf-w-a4-b8-20tdi/?do=findComment&comment=5769378

 

Dziękuję za info jutro się tym zajmę i odrazu przejadę. 

 

Zastanawia mnie mocno ten przepływomierz czy to przez niego się tak nie dzieje.

Ciśnienie doładowania idzie praktycznie równo tak jak dodałem oststnie logi. Czy jak coś jest nie tak z przepływomierzem to czy wtedy wartość doładowania zmierzona nie będzie dużo gorszą od oczekiwanej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rafal_rs1989 napisał(a):

Czy jak coś jest nie tak z przepływomierzem to czy wtedy wartość doładowania zmierzona nie będzie dużo gorszą od oczekiwanej ?

Nie, bo przepływomierz nie mierzy ciśnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie, bo przepływomierz nie mierzy ciśnienia. 

Zajrzałem jeszcze do dolotu z góry ale oleju to tam praktycznie brak. Auto nie pobiera oleju każde wypalanie DPF do tej pory było tylko na trasie.

Chciałem wykręcić przepływomierz tak "popaczec" na niego ale niestety nie mam w zasobach swoich narzędzi torx ale z dziurka 😕 data produkcji 2012 czyli siedzi od nowości.

Screenshot_20240125_212736_Gallery.jpg

Screenshot_20240125_212749_Gallery.jpg

Screenshot_20240125_212810_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw przepływomierz na razie w spokoju. Wpisz nową wartość przy inicjalizacji dpf, pojeździj trochę i obserwuj jak się wartości dpf zachowują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Zostaw przepływomierz na razie w spokoju. Wpisz nową wartość przy inicjalizacji dpf, pojeździj trochę i obserwuj jak się wartości dpf zachowują.

Dobrze tak zrobię  🙂

 

Jak będę miał to okienko przed sobą odnośnie tych wartości w tym linku co wysłałeś to w tym górnym oknie jest rozumiem stara wartość a na dole się wpisuje nową czyli 10. 

 

Jeżeli wejdę i się okaże, że stara jest 10 to nie wpisywać znowu 10 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okienku będą zera, zarówno w nowym jak i starym. Wpisujesz 10 i zatwierdzasz. 

Jak wejdziesz ponownie nadal będzie widoczne 0. To normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

W okienku będą zera, zarówno w nowym jak i starym. Wpisujesz 10 i zatwierdzasz. 

Jak wejdziesz ponownie nadal będzie widoczne 0. To normalne.

To zrobiłem to w VCDS. Z tego co zauważyłem oststnio obliczna była na poziomie 12.5g zmierzona 9.30g od regeneracji  minęło 160km a zawartość popiołu byla 0,02l.

 

Teraz sprawdziłem po tej inicjalizacji mam wartości:

* obliczona 19,77g

* zmierzona 0,00g

* zawartość popiołu 0,02l

* dystans od regeneracji mam 0km 

 

Auta nie odpalałem oraz nie jeździłem ponieważ tam obliczona jak wskoczy na 20,7-21g rozpocznie wypalanie te BITDI tak mają na 100%.

Później specjalnie się przejadę, żeby zobaczyć co i jak ale wolałem napisać co zobaczyłem po wykonaniu tej adaptacji. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowało wartości bo zainicjalowałeś dpf. Musisz pojeździć teraz i obserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Skasowało wartości bo zainicjalowałeś dpf. Musisz pojeździć teraz i obserwować.

Dobra czyli jest ok wolałem się upewnić zwłaszcza ta obliczona mnie zaciekawiła, że tak sobie skoczyła. Póki co krótkie odcinki więc jadę innym autem ale później z ciekawości wsiądę zobaczę co tam się będzie działo  🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...