Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Masa sadzy zmierzonej w DPF Audi


rafal_rs1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,


Kupiłem w czerwcu a7 bitdi 313km CGQB 2012r zadbane i doinwestowane.

Ogarnąłem wszelkie "pierdoły" ale bujam się niestety z DPF.
Masa sadzy zmierzonej dość szybko rosnie w stosunku do masy sadzy obliczonej.
Byłem w trasie i auto wypala się co około 130-140 kilometrów. Co najśmieszniejsze w mieście potrafię zrobić  400-500 kilometrów.
Masa sadzy zmierzonej po odpaleniu auta przez pierwsze 3-4kilometry maleje po czym zaczyna ROSNĄĆ. Po mieście najwyraźniej częściej gasze silnik i ta zmierzona maleje rośnie / maleje rośnie a obliczona cały czas do góry stąd więcej robię a jak jadę "jednorazowo" dłuższa trasę no zmierzona nie ma jak maleć w moim przypadku  😕

*Auto w kwietniu 2023r miało wynienione przez poprzedniego właściciela wtryski nowe z Inter Cars Bosch.

* wgrałem serię było 405KM sporo osób mi mówiła, że to może być wina programu jest trochę lepiej ale to widzę jeżdżąc w koło komina bo w trasie na autostradzie jest tak samo

* zleciłem czyszczenie DPF z myślą, że jego pojemność się zmniejszyła stąd te częste wypalania. DPF był czysty początek pomiaru 83,500 mbar a po praniu 76300 mbar.

* wymiana Czujnika ciśnienia spalin + zerowanie DPF oraz czujnika. Wartości dalej takie same poprzedni czujnik oryginał z 2012 roku

* oststnio wymiana na inny dpf, który przed montażem poddałem praniu w profesjonalnej firmie- dalej to samo aczkolwiek jeszcze nie było pierwszego wypalania w aucie tylko określam to na podstawie parametrów z VAG DPF tutaj zastanawiam się, żeby mu skasować wyuczone wartości czy to ma sens ??????


Ciśnienia DPF - po porannym rozruchu różnica ciśnienia 6-7hPa jak przejadę te 5-6 kilometrów różnica cisnienia na poziomie 12-13hPa jak go przegonie i się zatrzymam   widziałem 15hPa dane na postoju oczywiście. ( na starym i nowym dpf tak samo )
Przy 2500 obrotów skoczy na chwilę na 65-70 hPa po czym jest 60-64hPa.( dane ze starego dpf )

Podczas przyśpiesza na trasie na jednym i drugim filtrze  pod obciążeniem różnica ciśnień skoczyła na 400- 440hPa - nie wiem ile może być maksymalne w tym silniku.

Jedyne co mnie zdziwiło, że pare razy podczas wypalania wartość różnicy ciśnienia DPF skoczyła na 615hPa - tak było na starym DPF ale myślę, że na tym podobnie.


Błędów w kompie brak auto dynamiczne mimo wgranej serii.
DPF wypala się wg aplikacji VAG DPF do ok 25% wartości. Sadza zmierzona oraz obliczona po wypalaniu okolice 5,20g.
Po wypaleniu zmierzona zaczyna wyprzedzać obliczona i cały czar sprawnego DPF-a pryska 😕

Lambda pod obciążeniem 4-5 bieg i but w podłogę  nie spada poniżej 1.2 raz się zdarzyło 1.190.

Cisnienie doładowania z wartością ciśnienia atmosferycznego oraz wymaganego praktycznie się pokrywa.

Czujniki temperatur po przejechaniu kawałka drogi:

Czujnik nr 1 : 226 st
Czujnik nr 2 : 222 ( cały czas tyle samo pokazuje ale w tych CGQB podobno jednego czujnika czasami poprostu nie ma i jest stała wartość )
Czujnik nr 3 : 238st
Czujnik nr 4: 224st

Temperatury podczas wypalania 630/650st

Przy zapełnieniu 98% wypalał oststnio przez 32kilomerty do 25% w czasie 19 minut.
Po wypaleniu jeszcze na tym pierwszym DPF wartość obliczona 5,47g a wartość zmierzona 3,76g. Po zrobieniu 11kilometrow mamy odpowiednio 5,61g obliczona natomiast zmierzona już 4,79g.

Gdy zmierzona dojdzie do 16g I jadę szybko powyżej 120km/h obliczona z 8gr wskakuje na 16g i rozpoczyna się wypalanie. Po mieście jak jeżdżę wolniej i nie cisnę zmierzona może mieć i 19g i jeszcze się nie załączy wypalanie.

Na krótkich odcinkach zdarzy się, że obliczona jest wyższa i oststnio się zaczęło wypalanie 19.93g obliczona a 11.62g zmierzona po 426 kilometrach praktycznie samo miasto.

Pomysły mi się skończyły a "diaks" już powoli podskakuje na półce z radości, że bedzie robota...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byl czujnik oryginalny z roku produkcji auta czyli 2012 ze znaczkiem BOSCH ( 0 281 006 006 taki ma numer )

 

Mechanik z grupy audi/vw znajomy że szkolnych lat upierał się, żebym nie pchał się w oryginał zakłada zawsze BOSCHA i nie ma problemu dlatego zdecydowałem się na BOSCH ( 0 281 006 005 taki ma numer )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem innego zdania jeżeli chodzi o czujniki:decayed:

Powodem może być także nieprawidłowo działający egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę sprawdzić ten EGR najlepiej? Mam VCDS-a z marka Audi dopiero zaczynam przygodę do tej pory od 16 lat było BMW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rozszerzonych blokach pomiarowych w sterowniku silnika masz różne wartości do podglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minut temu, rafal_rs1989 napisał(a):

Przy zapełnieniu 98% wypalał oststnio przez 32kilomerty do 25% w czasie 19 minut.
Po wypaleniu jeszcze na tym pierwszym DPF wartość obliczona 5,47g a wartość zmierzona 3,76g. Po zrobieniu 11kilometrow mamy odpowiednio 5,61g obliczona natomiast zmierzona już 4,79g.

Gdy zmierzona dojdzie do 16g I jadę szybko powyżej 120km/h obliczona z 8gr wskakuje na 16g i rozpoczyna się wypalanie. Po mieście jak jeżdżę wolniej i nie cisnę zmierzona może mieć i 19g i jeszcze się nie załączy wypalanie.

Podaj wartość popiołu w filtrze, obecnego w czasie podanego przez Ciebie przykładu. Po podanych danych momentach startu procedury regeneracji zgadywać można, że jest już spora (?).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W rozszerzonych blokach pomiarowych w sterowniku silnika masz różne wartości do podglądu.

Co tam wpisać w tej "szukajce" ? 

Jakie te pomiary powinny być na co man zwrócić uwagę w VCDS?

 

W aplikacji VAG DPF jest coś o egr ( Egr Closing) i przy tych wyższych prędkościach stałych nawet 70km/h + jest 100% zamknięcia jak to dobrze rozumiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Tomnik napisał(a):

Podaj wartość popiołu w filtrze, obecnego w czasie podanego przez Ciebie przykładu. Po podanych danych momentach startu procedury regeneracji zgadywać można, że jest już spora (?).

 

Wartość popiołu w poprzednim filtrze była kasowana po czyszczeniu jak i w tym drugim, który jest obecnie w aucie było czyszczenie oraz zerowanie tego parametru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu na filmiku jest pokazane jak sprawdzić działanie egr.

 

W skrócie mówiąc, wchodzisz w sterownik silnika (oczywiście silnik rozgrzany), w nastawy podstawowe, jest tam test egr, aktywujesz go jak na filmiku i obserwujesz wartości. Egr zamyka i otwiera się cyklicznie, różnica w widocznych wartościach pomiędzy stanem otwartym i zamkniętym powinna wynosić przynajmniej 100 mg/H.

 

W podpowiedziach (w żółtym okienku) pokazane są także wartości jakie powinny być.

 

 

 

Screenshot_20240111_213922_YouTube.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tu na filmiku jest pokazane jak sprawdzić działanie egr.

 

W skrócie mówiąc, wchodzisz w sterownik silnika (oczywiście silnik rozgrzany), w nastawy podstawowe, jest tam test egr, aktywujesz go jak na filmiku i obserwujesz wartości. Egr zamyka i otwiera się cyklicznie, różnica w widocznych wartościach pomiędzy stanem otwartym i zamkniętym powinna wynosić przynajmniej 100 mg/H.

 

W podpowiedziach (w żółtym okienku) pokazane są także wartości jakie powinny być.

 

 

 

Screenshot_20240111_213922_YouTube.jpg

Super o takie coś mi chodziło w weekend będę musiał się tym zająć może jakoś dam radę  😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minut temu, rafal_rs1989 napisał(a):

Wartość popiołu w poprzednim filtrze była kasowana po czyszczeniu jak i w tym drugim, który jest obecnie w aucie było czyszczenie oraz zerowanie tego parametru.

Sytuacja wydaje się b. tajemnicza... Przy wyzerowanym tym parametrze regeneracja powinna zacząć się w granicach 30, ponad 30g. A według podanego przez Ciebie przykładu zaczęła się przy 16g (nie ważne teraz czy od obliczonej, czy zmierzonej), Być może, a takiej wiedzy nie mam, że algorytm tutaj zastosowany przewiduje konieczną regenerację, jeśli wartość zmierzona wrośnie do 16g. Jest to dla mnie dziwne nawet z uwagi na dużą pojemność zastosowanego w tym silniku filtra  (wartość graniczna popiołu, to 420ml). 

Chciałbym zobaczyć kilka screenów z danymi, DPF VAG jak najbardziej do przyjęcia. Oczywiście nie pogardzimy tymi z V..S-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zastanawia mnie trochę wartość do rozpoczęcia regeneracji 16g. W moim silniku wartość ta wynosi 26.48g 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W moim silniku wartość ta wynosi 26.48g 

Przy jakiej wartości popiołu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna zawartość popiołu w filtrze Twojego auta, to 380ml, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w C6 3,0 TDI 0,3 l przy przebiegu 265 k km, także mniej więcej proporcjonalnie liczy do Twojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj macie zrzut z jazdy 80% w koło komina i wtedy ta zmierzona jest niższa od obliczonej. Dzieje się tak bo każdy rozruch silnika ją zmniejszy później zaczyna rosnąć ale wolniej niż na trasie.

Screenshot_20240111_223135_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...