Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt szybkie zapełnianie się filtra DPF w A4 B8 2.0TDI


vcu
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez vcu,

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Silver3833 napisał(a):

jeżeli był problem to DPF bez adblue nigdy nie będzie działał poprawnie

Niestety mylisz się.

System AdBlue należy co prawda do układu oczyszczania spalin, ale nie jest zależny czy powiązany z DPFem, pomimo tego, że katalizatory SCR w wielu pojazdach znajdują się w tej samej puszce co DPFy.

System AdBlue ma całkiem inną funkcję i zadanie, mianowicie redukcję tlenków azotu (NOx) za pomocą środka redukcyjnego (mocznika) oraz reakcji chemicznej zachodzącej w katalizatorze SCR.

DPF ma za zadanie wychwytywanie sadzy i wypalanie jej na popiół. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Niestety mylisz się.

System AdBlue należy co prawda do układu oczyszczania spalin, ale nie jest zależny czy powiązany z DPFem, pomimo tego, że katalizatory SCR w wielu pojazdach znajdują się w tej samej puszce co DPFy.

System AdBlue ma całkiem inną funkcję i zadanie, mianowicie redukcję tlenków azotu (NOx) za pomocą środka redukcyjnego (mocznika) oraz reakcji chemicznej zachodzącej w katalizatorze SCR.

DPF ma za zadanie wychwytywanie sadzy i wypalanie jej na popiół. 

A czy da się tak wyprogramowć sterownik silnika żeby adblue nie działało i przeszło normy spalin z DPF ktory też jest odpowiedzialny za tlenki azotu NOx ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na SKP nie sprawdzają zawartości NOx w spalinach, czyli odp. brzmi tak, ale nie polecam. System AdBlue spełnia swoją funkcję i gdy zajdzie usterka należy ją naprawić, a nie deaktywować. To jest moim zdaniem druciarstwo i egoizm. Jak Cię palec zaboli też amputujesz sobie dłoń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Na SKP nie sprawdzają zawartości NOx w spalinach, czyli odp. brzmi tak, ale nie polecam. System AdBlue spełnia swoją funkcję i gdy zajdzie usterka należy ją naprawić, a nie deaktywować. To jest moim zdaniem druciarstwo i egoizm. Jak Cię palec zaboli też amputujesz sobie dłoń?

Żle mnie zrozumiałeś jest naprawdę dużo zachodu żeby usunąć adblue dlatego piszę że żeby to zrobic jest to zależne z DPF. Ja jestem fanem orginału jeżeli coś jest to po coś tam jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dużo zachodu. Wystarczy sprawnie wyprogramować w mapkach sterownika silnika. Ogarnięty tuner da radę bez problemu. Są także czarne owce oferujące wyprogramowanie za śmieszne pieniądze, ale takich należy z daleka omijać, bo sieją tylko spustoszenie w sofcie.

Ogólnie jestem tego samego zdania co Ty. Jak jest w aucie to ma działać, jak nie działa, trzeba naprawić, a nie wywalać.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a):

cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie???

No teraz ciepło się robi wszystkim DPF już będzie lepiej 🤣

Edytowane przez Silver3833
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Silver3833 napisał(a):
W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a):

cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie???

No teraz ciepło się robi wszystkim DPF już będzie lepiej 🤣

nie wyciągaj  z kontekstu pojedynczych zdań , gdy jest gorąco zauważalnie dpf wypala się rzadziej o 50-100km na interwale, zimą częściej zwłaszcza jak pokonywane są krótkie odcinki

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a):

cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie???

Zawartość popiołu... 0,15l, auto ma najechane 202 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, marco marco napisał(a):
W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a):

cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie???

Zawartość popiołu... 0,15l, auto ma najechane 202 tys. km

max to 0,175l dla tego silnika więc jeszcze OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, RALF76 napisał(a):

max to 0,175l dla tego silnika więc jeszcze OK

to czy warto przy 0,15 robić czyszczenie DPF czy jeszcze sie wstrzymać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, marco marco napisał(a):

to czy warto przy 0,15 robić czyszczenie DPF czy jeszcze sie wstrzymać?

jeśli wypalanie będzie co 100-150km to nie ma co czekać..

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, RALF76 napisał(a):

jeśli wypalanie będzie co 100-150km to nie ma co czekać..

póki co jest koło 270 km, ale kręcenie sie tylko po mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...