Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt szybkie zapełnianie się filtra DPF w A4 B8 2.0TDI


vcu
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez vcu,

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym to mnie teraz zaciekawiłeś, myślałem że ta wartość oil ash w sterowniku nie jest brana pod uwagę obliczając zapełnienie filtra. Myślałem że ona jest tylko i wyłącznie do pokazania użytkownikowi jak bardzo jest zapełniony filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest główna wartość i tylko ona jest miarodajna. Gdy ta wartość w Twoim silniku osiągnie 0,175 l, to filtr należy wymienić/wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taka sama sytuację tj. po wypraniu filtra dpf mechanik ustawił wartość na 0.0 (czyli fabrycznie nowy). Warto  to jeszcze zmienić, czy już jeździć tak jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ile km zrobiłeś od wyzerowania?

Nie więcej niż 500km.

Pierwsze wypalenie nastąpiło po 300km

Edytowane przez Madridista Olb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze nie jest źle z wypalaniem.

Możesz w takim razie jeszcze ustawić nową wartość popiołu, skoro tylko 500 km od czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno. Przeglądam sobie różne odczyty z vcds z internetu od różnych ludzi. 

Jak to jest, że DPF mając oil ash 0.26l wypala się co 700km i się nie zapycha tak szybko jak u mnie. Co poszło nie tak? Dalej gdzieś mi z tyłu głowy siedzi, że coś z osprzętu jest nie sprawne...
418892.jpg.108b4c7b69a501f07d19f4c499c1d0db.jpg

 

Pierwsze co, to tak jak pisaliście wgranie ori softu a potem patrzeć dalej

Edytowane przez vcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,26 l dpf od dawna do czyszczenia/wymiany. Jeździj dalej to będzie się nadawał tylko do śmietnika, być może już jest nawet za późno na czyszczenie.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie z internetu a po drugie nie o to pytałem 😃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, vcu napisał(a):

Zastanawia mnie jedno. Przeglądam sobie różne odczyty z vcds z internetu od różnych ludzi. 

Jak to jest, że DPF mając oil ash 0.26l wypala się co 700km i się nie zapycha tak szybko jak u mnie. Co poszło nie tak? Dalej gdzieś mi z tyłu głowy siedzi, że coś z osprzętu jest nie sprawne...
418892.jpg.108b4c7b69a501f07d19f4c499c1d0db.jpg

 

Pierwsze co, to tak jak pisaliście wgranie ori softu a potem patrzeć dalej

To chyba zależy od modelu silnika, starsze caga, caha itp. wypalały się rzadziej a te nowsze cjcb, cglc itp. częściej ale proces wypalania trwa krócej. Mam cjcb od 8 lat i od początku posiadania, dpf w jeździe typowo miejskiej wypala mi się po 220-260 km, nigdy nie miałem żadnych błędów w vcds, kolega ma cglc  i podobnie, więc chyba tak ma  być.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zalałem ostatnio z ciekawości Liqui Moly 2650 na cały bak. Problemu to raczej nie rozwiązuje bo przecież nie będę go lał co tankowanie ale aktualnie parametry wyglądają tak jak na foto i do wypalania jeszcze trochę zostało.

photo_5909159183322825094_y.thumb.jpg.6c8e4342352b2d0beed911f377af494a.jpg

 

Poprawa znaczna: 381km od ostatniego wypalania, zmierzona masa sadzy rośnie znacznie wolniej (ale i tak szybciej niż obliczona :P)

 

Zastanawia mnie jeden fakt bo wiem że w silnikach przed liftem zmierzona masa sadzy stoi praktycznie cały czas w miejscu. A czy ktoś z ciekawości może mi sprawdzić w silniku CJCB/CGLC? Jeśli komuś wypala się co 300km i twierdzi że wszystko jest ok, to czy w tych silnikach też zmierzona powinna stać w miejscu czy może w tych silnikach jest trochę inaczej?

PS
Bawiłem się trochę Oil Ash residue bo co mi szkodzi jak dpf i tak kapa (także nie patrzcie na ten parametr na zdjęciu) i nie ma to totalnie znaczenia dla wypalania czy oil ash ma 0l, 0.2l czy 0.6l) zawsze wypala się co taki sam interwał. Po każdym nowym wpisaniu wartości oil ash  nie trzeba wymuszać wypalania vcdsem, zmierzona masa sadzy ustawia się na max i wystarczy się przejechać i wypalanie samo się rozpoczyna. To tak tylko 
eksperymentalnie testowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, vcu napisał(a):

Bawiłem się trochę Oil Ash residue bo co mi szkodzi jak dpf i tak kapa (także nie patrzcie na ten parametr na zdjęciu) i nie ma to totalnie znaczenia dla wypalania czy oil ash ma 0l, 0.2l czy 0.6l) zawsze wypala się co taki sam interwał.

Wykasowanie wartości popiołu nic nie zmieni, dopóki wartości z czujnika RC są wywalone na max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Problem rozwiązany. Winowajcą był EGR. Mimo że test EGR w VCDS przechodził poprawnie i wartości mierzone również były dobre okazało się, że jednak wcale taki sprawny nie był w rzeczywistości. 
Sam DPF ma się bardzo dobrze. Aktualnie interwał wypalania wynosi około 500km w zależności od jazdy trasą/miastem.  Wartość zmierzona stoi praktycznie w miejscu i nie przekracza 4g a wypalanie rozpoczyna wartość obliczona. 
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, vcu napisał(a):

Problem rozwiązany. Winowajcą był EGR. Mimo że test EGR w VCDS przechodził poprawnie i wartości mierzone również były dobre okazało się, że jednak wcale taki sprawny nie był w rzeczywistości. 
Sam DPF ma się bardzo dobrze. Aktualnie interwał wypalania wynosi około 500km w zależności od jazdy trasą/miastem.  Wartość zmierzona stoi praktycznie w miejscu i nie przekracza 4g a wypalanie rozpoczyna wartość obliczona. 
Pozdrawiam

A dokładniej?

EGR był cały czas uchylony?

Trzeba było wykastrować czy wystarczyla wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

Auto ma przebiegu 200 tys. adblue stanowił problem wiec został wyprogramowy, przez wyprpgramowaniem DPF wypalał się w jeździe miejskiej co 370 km w trasie koło 450 km (w czasie ok 15 min) a bezpośrednio po (od czasu wyprogramowania)  wyprogramowaniu DPF wypala się znacznie częściej koło 260 km, wiele czytałem, że nie ma to kompletnie związku, ale czy może być tak, że tuner mógł coś poprzestawiać, jest taka opcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marco marco napisał(a):

a bezpośrednio po (od czasu wyprogramowania)  wyprogramowaniu DPF wypala się znacznie częściej koło 260 km, wiele czytałem, że nie ma to kompletnie związku, ale czy może być tak, że tuner mógł coś poprzestawiać, jest taka opcja?

w mieście co 260 czy w trasie? krótkie odcinki jazdy?

 

Być może ktoś poprawi ale wtrysk adblue jest  za dpf więc nie powinno mieć wpływu

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, RALF76 napisał(a):

w mieście co 260 czy w trasie? krótkie odcinki jazdy?

 

Być może ktoś poprawi ale wtrysk adblue jest  za dpf więc nie powinno mieć wpływu

Tak, w mieście dojazdy do pracy ok. 12 km, wiec raczej krótkie odcinki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, marco marco napisał(a):

Tak, w mieście dojazdy do pracy ok. 12 km, wiec raczej krótkie odcinki.

cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...