Silver3833 Opublikowano 8 Listopada 2024 Opublikowano 8 Listopada 2024 W dniu 6.11.2024 o 12:33, Crusho napisał(a): I jak tam dalej co 200 km , czy już znalazłeś gdzie jest problem bo też mam to samo nie ma błędów , EGR nowy , DPF wyczyszczone , czujnika DPF nowy , wtryski ok i dale co 200 km wypalenia , bardzo szybko rośnie poziom sądź ? czy może być od czujnika temperatury spalin? To co z tą sadzą czemu rośnię szybko ??? Pytanie do ekspertów od sadzy w DPF ? Wtryski leją za dużo paliwa ? złe spalanie mieszanki. Wtryski mogą być ok jak ktoś po korektach sprawdza lecz silnik już nię ?
Crusho Opublikowano 9 Listopada 2024 Opublikowano 9 Listopada 2024 6 godzin temu, Silver3833 napisał(a): To co z tą sadzą czemu rośnię szybko ??? Pytanie do ekspertów od sadzy w DPF ? Wtryski leją za dużo paliwa ? złe spalanie mieszanki. Wtryski mogą być ok jak ktoś po korektach sprawdza lecz silnik już nię ? Po wypalenie DPF poziom sadzy jest 5 gr , czyli mieszanka która wtryski lejący podaję nie jest za dużo chyba bo poziom sadzy spadł na 5 gr od 24g , a dopiero później na każdy 10 km rośnie po 1 gr coś takiego ! Tak że nie rozumiem twoje emotki po chuuu napisałeś " ???? " , jak możesz pomóc to napisz jak nie to nie kom.
Silver3833 Opublikowano 9 Listopada 2024 Opublikowano 9 Listopada 2024 (edytowane) 2 godziny temu, Crusho napisał(a): Po wypalenie DPF poziom sadzy jest 5 gr , czyli mieszanka która wtryski lejący podaję nie jest za dużo chyba bo poziom sadzy spadł na 5 gr od 24g , a dopiero później na każdy 10 km rośnie po 1 gr coś takiego ! Tak że nie rozumiem twoje emotki po chuuu napisałeś " ???? " , jak możesz pomóc to napisz jak nie to nie kom. Poczytaj wtryski mogą być ok ale jeżeli coś z silnikiem będzie nie tak nieszczelnośc zawór uszkodzony silnik bedzię tak wtryskami regulował żeby wyrównac pracę silnika więc mogą lać np na jednym. Sprawdz korekty wtrysków bedziesz wiedzial. Rozumiem że po czyszczeniu ustawiłeś filtr dpf w kompię że wymieniony ??? Pozatym popraw w swoim opisie kod silnika 1B ??? Sugerował bym żebyś zwracał sie tu na forum troche grzeczniej bo ty potrzebujesz pomocy nie ja ? Edytowane 9 Listopada 2024 przez Silver3833
Crusho Opublikowano 9 Listopada 2024 Opublikowano 9 Listopada 2024 4 godziny temu, Silver3833 napisał(a): Poczytaj wtryski mogą być ok ale jeżeli coś z silnikiem będzie nie tak nieszczelnośc zawór uszkodzony silnik bedzię tak wtryskami regulował żeby wyrównac pracę silnika więc mogą lać np na jednym. Sprawdz korekty wtrysków bedziesz wiedzial. Rozumiem że po czyszczeniu ustawiłeś filtr dpf w kompię że wymieniony ??? Pozatym popraw w swoim opisie kod silnika 1B ??? Sugerował bym żebyś zwracał sie tu na forum troche grzeczniej bo ty potrzebujesz pomocy nie ja ? No właśnie poczebuje pomoc a ty się śmiać jak by nie wiem co , po za tym silnik pracuje jak nowy w sumie wszystko tak jest oprócz DPF ? chce sprawdzić najpierw czujnik temperatury dpf bo przesyła inf. Do sterownika na temat temperatury spalin jaka występuje pszed filtrem z koli pozwala na obliczenie zapchania i zapełnienia filtra i wpływa na częstotliwość procesu jego regeneracji , i jescze Objawy uszkodzonego czujnika mogą obejmować redukcja osiągów związana z niewłaściwą oceną ilości sadzy w filtrze DPF. I tak chyba jest u mnie zobaczymy
Silver3833 Opublikowano 9 Listopada 2024 Opublikowano 9 Listopada 2024 (edytowane) 39 minut temu, Crusho napisał(a): No właśnie poczebuje pomoc a ty się śmiać jak by nie wiem co , po za tym silnik pracuje jak nowy w sumie wszystko tak jest oprócz DPF ? chce sprawdzić najpierw czujnik temperatury dpf bo przesyła inf. Do sterownika na temat temperatury spalin jaka występuje pszed filtrem z koli pozwala na obliczenie zapchania i zapełnienia filtra i wpływa na częstotliwość procesu jego regeneracji , i jescze Objawy uszkodzonego czujnika mogą obejmować redukcja osiągów związana z niewłaściwą oceną ilości sadzy w filtrze DPF. I tak chyba jest u mnie zobaczymy Po pierwsze o stanie zapchania dpfu wiadomo z czujnika róznicy ciśnien a nie temperatury ? poczytaj jest tego mnóstwo na forum o dpf. Lecz ty miałes prany czyszczony to powinno być ok chyba że ktos zle usługę wykonał ? Edytowane 9 Listopada 2024 przez Silver3833
Crusho Opublikowano 9 Listopada 2024 Opublikowano 9 Listopada 2024 15 minut temu, Silver3833 napisał(a): Po pierwsze o stanie zapchania dpfu wiadomo z czujnika róznicy ciśnien a nie temperatury ? poczytaj jest tego mnóstwo na forum o dpf. Lecz ty miałes prany czyszczony to powinno być ok chyba że ktos zle usługę wykonał ? No Oczywiście że c**jnik różnicy ciśnienia ale ja napisałem na sam początek że to wszystko wiminilem na nowy czujnik różnica ciśnienie, EGR , wtryski i tak dalej , ale od czujnika temperatury też moze być tak jak napisałem :przesyła inf. Do sterownika na temat temperatury spalin jaka występuje pszed filtrem z koli pozwala na obliczenie zapchania i zapełnienia filtra i wpływa na częstotliwość procesu jego regeneracji , i jescze Objawy uszkodzonego czujnika mogą obejmować redukcja osiągów związana z niewłaściwą oceną ilości sadzy w filtrze DPF ale dzięki że w ogule odpisujesz bo za żywicznej jak ktos już załatwi swój problem później nawet nie da znać co tam dokładnie był ten problem i jak to zrobił
Silver3833 Opublikowano 9 Listopada 2024 Opublikowano 9 Listopada 2024 (edytowane) 7 minut temu, Crusho napisał(a): No Oczywiście że c**jnik różnicy ciśnienia ale ja napisałem na sam początek że to wszystko wiminilem na nowy czujnik różnica ciśnienie, EGR , wtryski i tak dalej , ale od czujnika temperatury też moze być tak jak napisałem :przesyła inf. Do sterownika na temat temperatury spalin jaka występuje pszed filtrem z koli pozwala na obliczenie zapchania i zapełnienia filtra i wpływa na częstotliwość procesu jego regeneracji , i jescze Objawy uszkodzonego czujnika mogą obejmować redukcja osiągów związana z niewłaściwą oceną ilości sadzy w filtrze DPF ale dzięki że w ogule odpisujesz bo za żywicznej jak ktos już załatwi swój problem później nawet nie da znać co tam dokładnie był ten problem i jak to zrobił sprawdz go vcds jak masz takie podejrzenia jak temperatura jest ale wątpię czujnik wymieniałes róznic cisnień orginal kupiłes ??? wrzuć wartości jakie pokazuje komp róznice cisnien czas regeneracji sadzę temperatury zawartośc popiołu. Od tego zacznij bo tak to możemy debatować do swiąt Bożego Narodzenia Edytowane 9 Listopada 2024 przez Silver3833
Muskel1 Opublikowano 9 Listopada 2024 Opublikowano 9 Listopada 2024 (edytowane) Czujnik temp. spalin nie ma nic do obliczania przędkości wzrostu sadzy. Jego głównym zadaniem jest podanie danych temp. spalin, którye są istotne do procesu regeneracji. Uszkodzenie czujnika temp. spalin wpływa tylko w ten sposób na wzrost sadzy, że nie przeprowadzana jest regeneracja dpf, co automatycznie przyczynia się do nadmiernego gromadzenia sadzy. Z obliczaniem nie ma to nic wspólnego. Od tego są algorytmy w sterowniku silnika. Edytowane 9 Listopada 2024 przez Muskel1
Crusho Opublikowano 9 Listopada 2024 Opublikowano 9 Listopada 2024 Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Czujnik temp. spalin nie ma nic do obliczania przędkości wzrostu sadzy. Jego głównym zadaniem jest podanie danych temp. spalin, którye są istotne do procesu regeneracji. Uszkodzenie czujnika temp. spalin wpływa tylko w ten sposób na wzrost sadzy, że nie przeprowadzana jest regeneracja dpf, co automatycznie przyczynia się do nadmiernego gromadzenia sadzy. Z obliczaniem nie ma to nic wspólnego. Od tego są algorytmy w sterowniku silnika. Dzięki, wtorek będą to wszystko sprawdzał bo w ogule EGR miałem tak że się nie otwierał a nie zamykał ta klapą i kupiłem nowy i myslialem że będzie od tego bo był nie sprawny ale dalej jest to samo , dam znać jak wszystko sprawdzą jescze raz
Crusho Opublikowano 9 Listopada 2024 Opublikowano 9 Listopada 2024 Godzinę temu, Silver3833 napisał(a): sprawdz go vcds jak masz takie podejrzenia jak temperatura jest ale wątpię czujnik wymieniałes róznic cisnień orginal kupiłes ??? wrzuć wartości jakie pokazuje komp róznice cisnien czas regeneracji sadzę temperatury zawartośc popiołu. Od tego zacznij bo tak to możemy debatować do swiąt Bożego Narodzenia No czujnik z Bosch zobaczę w wtorek jak wszystko sprawdzą , za szybko rośnie poziom sadzy coś powoduje szybko zapchanie myslialem że to EGR bo był już do wymiana bo nie działał w ogule ale widocznie nie jest od tego
Silver3833 Opublikowano 10 Listopada 2024 Opublikowano 10 Listopada 2024 (edytowane) 22 godziny temu, Crusho napisał(a): No czujnik z Bosch zobaczę w wtorek jak wszystko sprawdzą , za szybko rośnie poziom sadzy coś powoduje szybko zapchanie myslialem że to EGR bo był już do wymiana bo nie działał w ogule ale widocznie nie jest od tego Sprawdz wszystko i wrzuć te wartości z vcds mnie zaciekawiłeś tą usterką skoro wszystko zrobine napisz czy filtr ustawili po praniu jako nowy w kompie??? Edytowane 10 Listopada 2024 przez Silver3833
Crusho Opublikowano 10 Listopada 2024 Opublikowano 10 Listopada 2024 11 godzin temu, Silver3833 napisał(a): Sprawdz wszystko i wrzuć te wartości z vcds mnie zaciekawiłeś tą usterką skoro wszystko zrobine napisz czy filtr ustawili po praniu jako nowy w kompie??? No właśnie pytałem czy jest robioną adaptacje i mówili że tak ale teraz już nie jestem pewny nie wiem że nie kupią sobie taki urządzenie a co tam trzeba zmienić dokładnie
Crusho Opublikowano 13 Listopada 2024 Opublikowano 13 Listopada 2024 W dniu 10.11.2024 o 22:36, Crusho napisał(a): No właśnie pytałem czy jest robioną adaptacje i mówili że tak ale teraz już nie jestem pewny nie wiem że nie kupią sobie taki urządzenie a co tam trzeba zmienić dokładnie
Crusho Opublikowano 13 Listopada 2024 Opublikowano 13 Listopada 2024 No byłem o mechaniką i tak , rok temu wymieniałem termostat ale coś znowu jest nie tak nie trzyma 90 stopni ale tylko jak auto jest na postoju następni czwartak mam termin na wymiana termostatu i zobaczymy dam znać
Użytkownik007 Opublikowano 31 Stycznia Opublikowano 31 Stycznia (edytowane) W dniu 24.04.2024 o 13:39, marco marco napisał(a): Szanowni, Auto ma przebiegu 200 tys. adblue stanowił problem wiec został wyprogramowy, przez wyprpgramowaniem DPF wypalał się w jeździe miejskiej co 370 km w trasie koło 450 km (w czasie ok 15 min) a bezpośrednio po (od czasu wyprogramowania) wyprogramowaniu DPF wypala się znacznie częściej koło 260 km, wiele czytałem, że nie ma to kompletnie związku, ale czy może być tak, że tuner mógł coś poprzestawiać, jest taka opcja? Kolejny przypadek gdzie po wyprogramowaniu AdBlue skrócił się interwał wypalania DPF. TAK WIEM AdBlue NIE MA NIC WSPÓLNEGO z DPF poza tym że wtryskiwacz AdBlue jest w tej samej puszce co DPF ale jednak z jakiś nieznanych mi przyczyn coś się dzieje... U mnie krótkie odcinki po 15km 2xdziennie, przed wyprogramowaniem Adblue wypalanie co 250-300km, po 150-200km. Po prawie roku trochę się poprawiło wypalanie teraz co 200-240km. Wtryski były wyciągane i sprawdzane na maszynie przy okazji prana filtra, ślinik nie spala oleju, generalnie nie ma się do czego czepić mimo mojej nadgorliwości. Miałem podejrzenie, że przed awarią AdBlue wtryskiwacz lał płyn i zakleił część kanałów w filtrze (często dzieje się tak w autach ciężarowych), miałem demontować filtr i poddać oględzinom następnie myć w płynie do usuwania skrystalizowanago Adblue ale brakuje chęci - ten kto zna silnik CNHA domyśle się jaką operacją jest demontaż filtra Edytowane 31 Stycznia przez Użytkownik007
RALF76 Opublikowano 31 Stycznia Opublikowano 31 Stycznia nie wiem jak jest w CNHA ale z filmu i silnika DETA od 20 min wynika że Adblue wtryskiwane jest przed dpf (chyba że źle rozumiem lub pomyłka prowadzącego ) wówczas może "tłumaczyłoby" czemu po wycięciu adblue zmniejsza się intwerwał wypalania dpf
Użytkownik007 Opublikowano 31 Stycznia Opublikowano 31 Stycznia Tak, wtryskiwacz AdBlue jest przed DPF. Co ciekawe filtr zaczął się już częściej wypalać gdy zaczeły się problemy z AdBlue. U mnie był błąd "zbyt małe ciśnienie czynnika w układzie SCR" Wskazywało to na pompę ale jak się teraz zastanawiam to może wtryskiwacz lał czynnik jak z kranu...
kimas Opublikowano 4 Lutego Opublikowano 4 Lutego Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. DPF był czyszczony, przepłukiwany, wypalany i znowu przepłukiwany, przed czyszczeniem w mieście wypalał się co około 150 km, w chwili obecnej co nawet 50 km. Jest bardzo szybki przyrost sadzy. Co może być przyczyną? Facet który robił czyszczenie mówił że zrobił adaptację, dlaczego więc gorzej? Gość rozkłada ręce i nie wie. Zaczyna mnie namawiać na wtryski, które mają prawidłowe parametry. Różnica ciśnień na biegu jałowym to około 17-20 hPa, na luzie przy 2000 tysiącach obrotów to 40-50 hPa. Przebieg samochodu 230 000.
Muskel1 Opublikowano 4 Lutego Opublikowano 4 Lutego Jaka była wartość popiołu przed czyszczeniem dpf? Dpf zabity czyszczeniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się