racesupport Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca Witam. Mam problem z silnikiem klap nawiewu stopy/góra. Silnik o numerze 0132801027. Silnik działa, otworzyłem go, na krótko ruszyłem, trochę się przy szczotkach iskrzy (nie wiem co to oznacza?) i czasem słabiej kręci. Przejechałem silniczkiem za pomocą baterii 9v góra dół do momentu zablokowania, ustawiłem na środku, zrobiłem podłączyłem do auta i ruszył. Wykasowałem błędy, zrobiłem adaptacje, vcds zapisał nowe wartości w adaptacji. Silniczek działa, zamyka i otwiera klapę bez problemu, wyłączam zapłon, włączam i już nie działa. Błąd w vcds mam że potencjometr osiągnął wartość poza zakresem i silnik zablokowany. Jak powtórzę akcję z baterią to znów działa. Po zamknięciu/otwarciu na maks sprawdzałem zadane wartości oraz osiągnięte i widziałem że zadana/max było 7 a osiągnięty 10, potem szło w górę i była zadana/max 240 a osiągnął 238, tyle że potem silnik jeszcze przez chwilę impulsywnie domyka ale i tak nie osiąga max a już na pewno nie wychodzi poza zakres. No i teraz pytanie, co z tym silnikiem skoro iskrzy? A dwa co najważniejsze, czy to wina adaptacji czy potencjometr świruje? Co mogę z tym zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie Langista Opublikowano 6 Marca Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 6 Marca Potencjometr do wymiany, wałkowane już naprawdę wiele razy na tym forum, Ameryki to nie odkryłeś. Iskrzy bo nie sterujesz silnikiem przez sygnał PWM (jak to się normalnie dzieje) a zapodajesz napięcia na bieguny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się