Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapchany DPF w A4 B8 2.0TDI oraz błędy P2002 i P0402.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

IMG_20240620_182754.thumb.jpg.9f415a97e0561044b79363b86a8f97bc.jpgŚwieżo po wypaleniu dpfa. Katalizator scr chwilowo usunięty. Nie wiem co zrobić z wartościami na -. Ustawiłem ilość popiołu w filtrze na 0.02l. będę jeździł i obserwował. 

Edytowane przez luckY102
Opublikowano
2 godziny temu, luckY102 napisał(a):

IMG_20240620_182754.thumb.jpg.9f415a97e0561044b79363b86a8f97bc.jpgŚwieżo po wypaleniu dpfa. Katalizator scr chwilowo usunięty. Nie wiem co zrobić z wartościami na -. Ustawiłem ilość popiołu w filtrze na 0.02l. będę jeździł i obserwował. 

Jak katalizator scr usunięty?

Opublikowano
18 minut temu, adi1977 napisał(a):

Jak katalizator scr usunięty?

Wartości na minus są ok obliczona powinna dojść do 24 g a zmierzona o wiele mniejszą.

Opublikowano
7 godzin temu, adi1977 napisał(a):

Jak katalizator scr usunięty?

Ten za dpfem przed klapa spalin. 

Opublikowano

Na allegro kosztuje w granicach 300zl a nawet widziałem gdzieś za 100zl. 

IMG_20240619_172358.jpg

IMG_20240619_172954.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, luckY102 napisał(a):

Ten za dpfem przed klapa spalin. 

Aha ale to nie jest scr dpf jest z powłoką scr w jednej puszce

Opublikowano
32 minuty temu, adi1977 napisał(a):

Aha ale to nie jest scr dpf jest z powłoką scr w jednej puszce

Chyba jak dobrze pamiętam to ELSA mówi że to katalizator scr ale może się mylę. 

Co do podsumowania to nie mam jednoznacznej odpowiedzi czy DPF był czyszczony czy nie. Być może tak jak kolega wyżej napisał że był już tak zapchany że i mycie mu nie pomogło ale wtedy mechanik powinien mnie o tym poinformować bo maszyna robi pomiary. Z drugiej strony jest dużo lepiej ale jak miałoby nie być lepiej jak ten katalizator był cały stopiony.  Pojeżdżę trochę zobaczę dystans jaki można przejechać bez wypalania, będę kontrolował ilość sadzy i różnice ciśnień i dam znać. Dziękuję bardzo za wszelką pomoc:) 

Opublikowano
3 godziny temu, luckY102 napisał(a):

Chyba jak dobrze pamiętam to ELSA mówi że to katalizator scr ale może się mylę. 

Co do podsumowania to nie mam jednoznacznej odpowiedzi czy DPF był czyszczony czy nie. Być może tak jak kolega wyżej napisał że był już tak zapchany że i mycie mu nie pomogło ale wtedy mechanik powinien mnie o tym poinformować bo maszyna robi pomiary. Z drugiej strony jest dużo lepiej ale jak miałoby nie być lepiej jak ten katalizator był cały stopiony.  Pojeżdżę trochę zobaczę dystans jaki można przejechać bez wypalania, będę kontrolował ilość sadzy i różnice ciśnień i dam znać. Dziękuję bardzo za wszelką pomoc:) 

Czekamy na info 😉

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 21.06.2024 o 07:00, luckY102 napisał(a):

Chyba jak dobrze pamiętam to ELSA mówi że to katalizator scr ale może się mylę. 

Co do podsumowania to nie mam jednoznacznej odpowiedzi czy DPF był czyszczony czy nie. Być może tak jak kolega wyżej napisał że był już tak zapchany że i mycie mu nie pomogło ale wtedy mechanik powinien mnie o tym poinformować bo maszyna robi pomiary. Z drugiej strony jest dużo lepiej ale jak miałoby nie być lepiej jak ten katalizator był cały stopiony.  Pojeżdżę trochę zobaczę dystans jaki można przejechać bez wypalania, będę kontrolował ilość sadzy i różnice ciśnień i dam znać. Dziękuję bardzo za wszelką pomoc:) 

Cześć mam do ciebie prośbę zrobisz mi zdjęcie tych temperatur zespol spalin 1 ale na zimnym aucie ?

Opublikowano (edytowane)

Jasne. I odkryłem że czujnik jeden zawyża. 

IMG_20240623_160750.jpg

Edytowane przez luckY102
Opublikowano
2 godziny temu, luckY102 napisał(a):

Jasne. I odkryłem że czujnik jeden zawyża. 

IMG_20240623_160750.jpg

Dziękuję nonmoj pierwszy zawyza a za dpf o 4 stopnie obniza ten w turbo już zamowilem

Opublikowano
2 minuty temu, adi1977 napisał(a):

Dziękuję nonmoj pierwszy zawyza a za dpf o 4 stopnie obniza ten w turbo już zamowilem

A takie pytanie troche z innej beczki, w dowodzie rejestracyjnym auta masz Euro 6? BO u mnie jest euro 5. a wszczedzie gdzie sprawdzam to CNHA jest napisane euro 6.  I czy słyszysz hałas z pompy oleju jak jest zimny olej ?

Opublikowano
8 minut temu, luckY102 napisał(a):

A takie pytanie troche z innej beczki, w dowodzie rejestracyjnym auta masz Euro 6? BO u mnie jest euro 5. a wszczedzie gdzie sprawdzam to CNHA jest napisane euro 6.  I czy słyszysz hałas z pompy oleju jak jest zimny olej ?

Właśnie nie wiem musze sprawdzic ale nasze na bank są euro 6 wiem że można zgłosić blad w urzędzie jak by co .co do hałasu pompy stan przy przy aucie otowrz drzwi i noga deptaj hamulec i słuchaj czy się zmienia dzwiek .

Opublikowano
1 minutę temu, adi1977 napisał(a):

Właśnie nie wiem musze sprawdzic ale nasze na bank są euro 6 wiem że można zgłosić blad w urzędzie jak by co .co do hałasu pompy stan przy przy aucie otowrz drzwi i noga deptaj hamulec i słuchaj czy się zmienia dzwiek .

Tak, dziek cichnie na chwile.

Opublikowano

No ponoć glosno chodzą nawet parę tysięcy km po wyjeździe z fabryki i nic się z tym nie dzieje złego.

Opublikowano

A jeżeli na pewno był zimny silnik twój to ja bym go wymienił bo ponoć wraz ze wzrostem ta odchylka się powiększa więc warto sprawdzić podczas wypalania ia jakie masz mój zawyza o 5stopni więc go wymienię i zobaczę. 

Opublikowano

Na ten moment przejechane 290km 

Sądzą zmierzona 7.5g

Sądzą obliczona 15.6g 

Różnica cianien 850obr/min 14hPS

2.5k obr/min 40hPa. 

Cykl jazdy mieszany. 

 

Czekamy dalej , kiedy się zacznie się wypalać DPF. 

Opublikowano
8 minut temu, luckY102 napisał(a):

Na ten moment przejechane 290km 

Sądzą zmierzona 7.5g

Sądzą obliczona 15.6g 

Różnica cianien 850obr/min 14hPS

2.5k obr/min 40hPa. 

Cykl jazdy mieszany. 

 

Czekamy dalej , kiedy się zacznie się wypalać DPF. 

Kurde to zajeb. A możesz sparwdzic jaka masz masę powietrza na przepływomierzu na postoju na wolnych ? Powinno być 250gram na suw,ale jak masz tyle sadzy obliczonej i 290 km to pięknie. Chciałbym tak 

Opublikowano

Musiałbym sprawdzić. Ale kojarzę że 260g mi pokazywało 

Opublikowano
Teraz, luckY102 napisał(a):

Musiałbym sprawdzić. Ale kojarzę że 260g mi pokazywało 

Moze u mnie w tym jest problem ,jak byś podłączał kompa proszę sprawdz przy okazji .Ale nie bardzo rozumiem bo na początku mailem zmierzona wyzsza sadze od obliczonej, chyba że przez wysokie cisnienia bo obliczona jest z temperatury spalin powietrza i cisnienia roznicowego ,a rzeczywista tylko z roznicowego może dlatego , a czy wycięcie tego ostatniego kata coś.zmienilo w sensie pracy auta ,odgłosu silnika itp?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...