Lichy92 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca Witam. Od jakiegoś czasu mam mały problem z moim Audi. Mianowicie, wracając z pracy w nocy po 2 przy niskich temperaturach czuję szarpnięcie przy przełączaniu się samochodu na LPG. Podczas jazdy, zaraz gdy się przełączy na gaz, w okolicach 100km/h i stosunkowo wysokich obrotach auto zaczyna szarpać i mruga CHECK. Sprawdzałem na kompie i pokazuje dwa błędy: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected Byłem na regulacji, ale nic nie pomogło. Za 1000km mam serwis gazowy, wymiana filtrów. Co możecie doradzić ? Domyślam się, że bez logów się nie obejdzie 😁
george Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca Na benzynie również pojawiają się te błędy? Wypada zapłon na 4. cylindrze.
Lichy92 Opublikowano 18 Marca Autor Opublikowano 18 Marca (edytowane) 54 minuty temu, george napisał(a): Na benzynie również pojawiają się te błędy? Wypada zapłon na 4. cylindrze. Właściwie to nie jeździłem za wiele na pb, ze 2-3 razy powrót z pracy w celu sprawdzenia czy takie cuda się dzieją, ale było ok. Przed chwilą zrobiłem logi, mam na lapku. Zaraz wrzucę. Zostawiłem auto na pb, zrobię trochę km i podam korekty oraz sprawdzę czy wali błędami. Edytowane 18 Marca przez Lichy92
Lichy92 Opublikowano 18 Marca Autor Opublikowano 18 Marca 26 minut temu, przem8 napisał(a): Zamień wtryskiwacze gazowe miejscami i sprawdź. Mam całą listwę. Znajomy mam identyczną instalacje i mogę podmienić od niego na parę dni listwę.
przem8 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca Jak uwazasz, a nie łatwiej zamienic wężyki i wtyczki 3 z 4?
Lichy92 Opublikowano 18 Marca Autor Opublikowano 18 Marca 2 godziny temu, przem8 napisał(a): Jak uwazasz, a nie łatwiej zamienic wężyki i wtyczki 3 z 4? Tak przemo masz rację to było łatwiejsze, ale i tak w między czasie byłem u kumpla i założyłem jego listwę. W między czasie logi: Statyczne: https://vaglogs.com/log/001-003-Not-Running-03a46612-f010-402e-bba0-4c70cb93104a https://vaglogs.com/log/002-033-Not-Running-4e38cac8-0d89-4cce-ba6a-6e39f63b854c Dynamiczne LPG: https://vaglogs.com/log/001-003-Not-Running-d7ea3867-489f-437e-a79f-282e862cc461 https://vaglogs.com/log/002-033-Not-Running-b1b8bb01-ddae-4b88-a782-1400fdf53db6 Dynamiczne: https://vaglogs.com/log/001-003-Not-Running-d8541ceb-f918-497a-8396-1e6e973ab6af https://vaglogs.com/log/002-033-Not-Running-582746d2-4939-4521-b566-f554f5faa34a Zrobiłem 50km na PB i tak się przedstawiają korekty: https://vaglogs.com/log/032-Not-Running-Not-Running-ea828db3-638c-40db-9d25-c538cd2dc240
whyduck1 Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca Takie podstawy jak świece, cewka na 4 cylindrze czy instalacja cewek rozumiem sprawdzone?
Lichy92 Opublikowano 19 Marca Autor Opublikowano 19 Marca 7 godzin temu, przem8 napisał(a): Na lpg masz źle grupy zrobione, powinno być 2+33 Przecież jest grupa 02 z grupą 033 ?
Lichy92 Opublikowano 19 Marca Autor Opublikowano 19 Marca 36 minut temu, whyduck1 napisał(a): Takie podstawy jak świece, cewka na 4 cylindrze czy instalacja cewek rozumiem sprawdzone? Świece wymienione 10k temu. Cewki nie sprawdzałem, ale z tego co widzę to problem jest ewidentnie z LPG. Korekty na PB wydają się wzorowe i póki co bez wypadania zapłonu.
przem8 Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca W logach nic nie widac jeśli chodzi o wypadanie zapłonu.
Lichy92 Opublikowano 19 Marca Autor Opublikowano 19 Marca 1 godzinę temu, przem8 napisał(a): W logach nic nie widac jeśli chodzi o wypadanie zapłonu. Pewnie dlatego, że dzieje się tak tylko i wyłącznie gdy na zewnątrz jest chłodniej ok. 0-2 stopnie oraz wtedy gdy się świeżo przełączy z PB na LPG. Ogólnie logi ok ?
whyduck1 Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca (edytowane) 9 godzin temu, Lichy92 napisał(a): Świece wymienione 10k temu. Cewki nie sprawdzałem, ale z tego co widzę to problem jest ewidentnie z LPG. Korekty na PB wydają się wzorowe i póki co bez wypadania zapłonu. Korekty tutaj nie wiele powiedzą o stanie cewek. Kiedyś miałem podobnie. LPG jest czułe na układ zapłonowy i na tym paliwie w pierwszej kolejności wychodzą wypadania zapłonu. Z czasem, gdy stan cewki się pogorszy, na benzynie zacznie się podobnie. Zamień na próbę cewki miejscami i jesli w przyszłosci komp zarejestruje wypadanie zapłonu to zaobserwujesz czy przeszło na zmieniony cylinder. Analogicznie jak z wtryskami gazu czy benzyny. Taki najprostszy test. Edytowane 19 Marca przez whyduck1 1
Lichy92 Opublikowano 20 Marca Autor Opublikowano 20 Marca 20 godzin temu, whyduck1 napisał(a): Korekty tutaj nie wiele powiedzą o stanie cewek. Kiedyś miałem podobnie. LPG jest czułe na układ zapłonowy i na tym paliwie w pierwszej kolejności wychodzą wypadania zapłonu. Z czasem, gdy stan cewki się pogorszy, na benzynie zacznie się podobnie. Zamień na próbę cewki miejscami i jesli w przyszłosci komp zarejestruje wypadanie zapłonu to zaobserwujesz czy przeszło na zmieniony cylinder. Analogicznie jak z wtryskami gazu czy benzyny. Taki najprostszy test. Okej, masz rację. Dziś zaczynam jazdę na LPG ze zmienioną listwą wtryskową. Zobaczę czy wywali wypadanie zapłonów na cylindrze 4, jeśli tak się stanie podmienię cewkę 4 z 1 i zobaczymy co się będzie działo 😎
Lichy92 Opublikowano 19 Kwietnia Autor Opublikowano 19 Kwietnia Witam Panowie po dłuższej przerwie. Nie było za bardzo czasu na odwiedzenie forum oraz naprawy i testy się przeciągały. Suma summarum jest gorzej niż było. Po wymianie listwy wtryskowej gazu w przedziale 3000-4000 tys. obrotów czasami zrzucało z LPG na PB, a czasami szarpanie, mulenie i błąd na cylindrze nr. 4. Więc zrobiona podmianka cewki nr.1 z cewką nr.4 i kolejna regulacja LPG w serwisie. Przy okazji wymienione filtry LPG bo zbliżał się termin. Zrobione ok. 150 km i auto nie pokazuje żadnych błędów, ale dalej szarpie w przedziale 3000-4000 tys. obrotów na nie w pełni nagrzanym silniku (tak jak pisałem wcześniej, jak samochód osiągnie te 80 stopni to nic się nie dzieje). Oprócz tego podczas przechodzenia z PB na LPG mocne szarpnięcie czy tam takie przymulenie. Bardzo dziwne jest to, że jak auto już osiągnie te ok. 80 stopni to wszystko jest okej. Zauważyłem też delikatne drgania w samochodzie na jałowym, ale nie wiem czy to może mieć coś z tym wspólnego. Dragonia na PB i LPG. Ktoś na jakieś pomysły jeszcze ?
przem8 Opublikowano 19 Kwietnia Opublikowano 19 Kwietnia Godzinę temu, Lichy92 napisał(a): ale dalej szarpie w przedziale 3000-4000 tys. obrotów na nie w pełni nagrzanym silniku (tak jak pisałem wcześniej, jak samochód osiągnie te 80 stopni to nic się nie dzieje). Może być zalany na zimnym albo taka regulacja. Zrób loga 2+33 z jazdy na lpg to będzie widać po korektach.
pelonek1 Opublikowano 20 Kwietnia Opublikowano 20 Kwietnia W dniu 19.04.2024 o 13:49, Lichy92 napisał(a): Ktoś na jakieś pomysły jeszcze ? Uszkodzona głowica.
Lichy92 Opublikowano 21 Kwietnia Autor Opublikowano 21 Kwietnia 12 godzin temu, pelonek1 napisał(a): Uszkodzona głowica. I objawiała by się tylko na LPG ?
Lichy92 Opublikowano 21 Kwietnia Autor Opublikowano 21 Kwietnia Zrobiłem loga 2+33 z jazdy dzisiaj, ale akurat objawy nie wystąpiły. Nic z autem się nie działo. Loga wrzucę no bo jak już jest... https://vaglogs.com/log/002-033-Not-Running-7c860cfe-7470-463f-bb04-f8bdc10a35b2 Postaram się zrobić loga w nocy jak będę wracał z pracy, wtedy praktycznie zawsze się to dzieje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się