Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozruch A4 B8 2.0TDI


bis012
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Dev,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, od razu na starcie zaznaczam, że jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę :) 
 

Mam problem z rozruchem, mianowicie podczas próby odpalenia rozrusznik bardzo słabo kręci (jest po regeneracji), do tego pali bezpiecznik taśmowy na klemie plusowej od akumulatora (w bagażniku). Jak mechanik podłączył osobny akumulator pod puszkę pod maską to rozrusznik działa jak należy. Pytanie gdzie leży problem i co robić? Sprawdzać ten gruby kabel który idzie do akumulatora?

 

image.png.af427df02303d4625cfc99d9fd29b6fd.png

 

 

 

image.png.b9f9a183d5daa0d85ee475a69cc84a6f.png

 

 Dorzucam znaleziony schemat. Zaznaczyłem na czerwono puszkę która jest pod maska , do tego moim zdaniem zaznaczone na niebiesko elementy są sprawne z tego względu ze po podłączeniu osobnego akumulatora do tejże właśnie puszki wszystko jest ok, co może być nie tak w wiązce zaznaczonej na zielono? Proszę o pomoc 😕 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel masowy który idzie do rozrusznika oraz kabel masowy, który idzie z akumulatora należy dokładnie przeczyścić, ma pokazać się świeża warstwa miedzi. Najłatwiej kupić do tego zieloną włókninę, znajdziesz w sklepach z narzędziami lub lakierniczymi. Tak samo postąpić z miejscami styku, gdzie ma iść kabel masowy na rozruszniku oraz na samochodzie. Żeby nie korodowało pokryj to smarem miedzianym.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

zgnity kabel pradowy do rozrusznika, nagminna przypadlosc

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dev napisał(a):

zgnity kabel pradowy do rozrusznika, nagminna przypadlosc

Albo masowy, bo to też znany problem😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliście rację winowajcą jest kabel do rozrusznika. Widać jak przy rozruchu się grzeje. Teraz pytanie , szukałem używanego kabla ale ciężko z dostępnością , mechanik zaproponował żeby zrobić bajpas i pociągnąć osobny kabel (JGY 50mm), co myślicie o takim rozwiązaniu ? Do alternatora prąd dociera normalnie. Nowa wiązka kosztuje koło 1000zł, a używana znalazłem zaledwie 1 szt na allegro, ale nie wygląda ona zbyt dobrze. 

 

 

IMG_6657.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel prądowy czy masowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Kabel prądowy czy masowy?

Prądowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Bardzo często też gnije kabel masowy idący z aku na karoserię i wtedy jest podobne zachowanie, bo co prawda przy rozruszniku nie ma kabla masowego ale bierze on masę z mocowania na karoserii.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie , czy wiecie ile prądu u was pobiera rozrusznik przy rozruchu ? Czy pobór około 300A jest prawidłowy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne przy dieslu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...