Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przy jakim przebiegu problem z Adblue w A4 B9 2.0TDI?


Maciek1994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Posiadam A4 2.0 TDI DEUA. Mam pytanie o Adblue przy jakim przebiegu średnio jest problem z adblue ( sterownik , wtrysk itd ) . Mam przebieg 175 tys i z historii samochodu i z tego co mówił poprzedni właściciel nie wynika żeby miał już z tym problem . Auto jeździ w Niemczech . Z tego co widzę i czytam to prawie każda sztuka jest skazana na tą usterkę czy może się mylę ? Zastanawiam się po prostu jeidy mnie to spotka . 
 

Z góry dziękuję za odpowiedzi 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każda. Nie ma reguły kiedy może pojawić się usterka. Niektórzy już przy 70-80 kkm wymieniali sterowniki, inni mają 200 kkm i żadnych problemów. W dużej mierze zależy to od tego jak często i długo jeździsz w deszczu, gdyż w 90% przypadków usterka to dostanie się wody do sterownika, na skutek odklejającej się w nim membrany. Dlatego warto zabezpieczyć się naklejając na odpowietrznik sterownika dodatkową membranę.

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Nie każda. Nie ma reguły kiedy może pojawić się usterka. Niektórzy już przy 70-80 kkm wymieniali sterowniki, inni mają 200 kkm i żadnych problemów. W dużej mierze zależy to od tego jak często i długo jeździsz w deszczu, gdyż w 90% przypadków usterka to dostanie się wody do sterownika, na skutek odklejającej się w nim membrany. Dlatego warto zabezpieczyć się naklejając na odpowietrznik sterownika dodatkową membranę.

 

 

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Nie każda. Nie ma reguły kiedy może pojawić się usterka. Niektórzy już przy 70-80 kkm wymieniali sterowniki, inni mają 200 kkm i żadnych problemów. W dużej mierze zależy od tego jak często i długo jeździsz w deszczu, gdyż w 90% przypadków usterka to dostanie się wody do sterownika, na skutek odklejającej się w nim membramy. Dlatego warto zabezpieczyć się naklejając na odpowietrznik sterownika dodatkową membranę.

 

Ciekawa odpowiedź bo też już czytałem o uszczelnieniu . A jeżeli chodzi o tankowanie czy to prawda czy mit z tym żeby nie dopuszczać do pojawieniu się komunikatu o poziomie Adblue ? I czy trzeba jakoś uważać przy tankowaniu z dystrybutora? Raz dolewałem i ciągle odbijał pistolet i weszło 1,5 litra i przejachalem już 15 k i nic zero komunikatu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa różnej wielkości zbiorniki, 12l i 24l, więc jeżeli masz 24l, to może to właśnie potrwać aby "wyjeździć" zbiornik. Zużycie AdBlue to ok. 1l/1000 km.

Dodatkowo AdBlue jest wtryskiwane dopiero gdy spełnione są pewne warunki, takie jak odpowiednie temperatury. Tak więc jeżeli pokonujesz tylko któtkie odcinki, to zużycie AdBlue jest mniejsze.

Jeżeli chodzi o niedopuszczanie do pojawienia się komunikatu o dolaniu AdBlue, to jest to tylko częściowo prawdą. Bardziej chodzi tu o datę przydatności mocznika, gdyży wynosi ona tylko rok. Tak więc jeżeli robisz rocznie np. 30 kkm to możesz spokojnie "wyjeździć" zbiornik do pojawienia się komunikatu.

Mit ten pojawił się gdyż niektórzy jeździli po 2 lata i dłużej na starym moczniku.

Ja dolewam 1 w roku do pełna przy okazji gdy wymieniam olej, gdyż jeżdżę tylko 12-15 kkm/rok.

Możesz spokojnie dolewać z dystrybutorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Są dwa różnej wielkości zbiorniki, 12l i 24l, więc jeżeli masz 24l, to może to właśnie potrwać aby "wyjeździć" zbiornik. Zużycie AdBlue to ok. 1l/1000 km.

Dodatkowo AdBlue jest wtryskiwane dopiero gdy spełnione są pewne warunki, takie jak odpowiednie temperatury. Tak więc jeżeli pokonujesz tylko któtkie odcinki, to zużycie AdBlue jest mniejsze.

Jeżeli chodzi o niedopuszczanie do pojawienia się komunikatu o dolaniu AdBlue, to jest to tylko częściowo prawdą. Bardziej chodzi tu o datę przydatności mocznika, gdyży wynosi ona tylko rok. Tak więc jeżeli robisz rocznie np. 30 kkm to możesz spokojnie "wyjeździć" zbiornik do pojawienia się komunikatu.

Mit ten pojawił się gdyż niektórzy jeździli po 2 lata i dłużej na starym moczniku.

Ja dolewam 1 w roku do pełna przy okazji gdy wymieniam olej, gdyż jeżdżę tylko 12-15 kkm/rok.

Możesz spokojnie dolewać z dystrybutorów.

Dzięki za odpowiedzi i tak nawiasem mówiąc to podziwiam Twoją wiedzę  bo czytam Twoje odpowiedzi na różne problemy . Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam, bez przesady😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze są przypadki, że AdBlue się skończy i nic nie wyskoczy, ja osobiście miałem taki przypadek. Teraz dolewam wcześniej zamiast czekać aż się pojawi komunikat.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na blacie 205 tyś. km i jak na razie bezproblemowo, oby jak najdłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2024 o 20:41, patryciusz napisał(a):

No jeszcze są przypadki, że AdBlue się skończy i nic nie wyskoczy, ja osobiście miałem taki przypadek. Teraz dolewam wcześniej zamiast czekać aż się pojawi komunikat.  

Czy w takiej sytuacji miałeś jakieś błędy o wydajności adblue?  Jak uporałeś się z taką sytuacją? Mam wrażenie, że mam podobnie. Odczyt z OBD prostym skanerem pokazywał poziom powyżej 80% zbiornika odczynu. Jak wyskoczył mi błąd P204F i komunikat o 1000km  i auta nie uruchomię  dolałem Adblue i weszło 15l , a wskaz nadal 80%. Komunikat 1000km nadal jest wyświetlany. 

Zdjęcie WhatsApp 2024-04-12 o 08.32.14_3fce7975.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-04-12 o 08.32.13_afeec8b4.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-04-12 o 08.32.14_d011ad64.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, że temat ten dotyczy B9 a nie B8? To całkiem inne komponenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą świadomość. Jednakże szukam podobieństw. Moje A4 jest z 2015 i ma wiele komponentów podobnych z b9. Jak i Q5 czy A6. Rozwiązania są podobne, a problemy wciąż takie same. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Wojciech2024 napisał(a):

ma wiele komponentów podobnych z b9.

Mylisz się. Całkiem inna generacja silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe. Z zawodu jestem inżyniera elektrykiem. Hobby to motocykle, a do forum dołączyłem, aby poszerzyć wiedzę odnośnie pojazdu, który mnie zawodzi i wymienić spostrzeżenia z życia, a nie szerzyć cherezje. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musisz w odpowiednim dziale technicznym zapytać. Nic Ci to nie da jak Ci ktoś tutaj opisze jak sytuacja ma się w B9. Inna konstrukcja i inne problemy, które skutkują podobnymi błędami😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ile ja już się dowiedziałem o moim adblue. Ale to co już napisali to prawda. Ważne by mieć świeży mocznik, jest to zdecydowanie ważniejsze niż pełny bak mocznika. 

Sam mam powiększony zbiornik, przez co pierwszy błąd jaki miałem to czujnik poziomu adblue. Nalałem do pełna i po 10km wyskoczył błąd że adblue nie ubywa :D. Oczywiście 1000km do braku uruchomienia. Błąd zniknął po przejechaniu kolejnych 50km, gdy już poziom odpowiednio się obniżył w baku, pewnie został w wlewie.

 

Co do braku uruchomienia to jak już zejdziesz do 0km to za każdym razem jak odpalisz skanowanie błędów to będzie ci dodawać te 50km. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...