Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonów w A4 B7 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak w temacie, od dłuższego czasu borykam się z wypadaniem zapłonów przy wyższym obciążeniu silnika (na trasie jest to zazwyczaj 5/6 bieg 140km/h+ chyba ze dam gaz w podłoge to przy mniejszej prędkości) jednakże ostatnimi czasy problem się nasilił auto szarpie przy spokojnej jeździe po mieście na pb i lpg (ale tylko czasami właśnie nie ma reguły... jak go przepale porządnie albo chwile pojeżdże to mu przejdzie...)  Rano po odpaleniu autem trzęsie dosyć mocno 5-10 s ale też nie zawsze. Silnik po czipie +35km +60nm, cewki beru 80tys przejechane (ale problem  z wypadaniem zapłonów przy dużym obciążeniu nawet po wymianie nie ustąpił, świece ngk nowe, przerwy mierzone jest ok ) Dodam jeszcze że dzisiaj jak robiłem logi i przy tych 6000 obrotach to czuć jakby coś swąd spalenizny niestety nie jestem w stanie ocenić co to czy olej (a oleju troche bierze jak wymieniam co 10k motul5w40 to tak w połowie te 0,5 doleje) czy płyn czy może wygłuszenie maski ? 


Błędy z ostatniego tygodnia zarówno na pb jak i na lpg

 

16517 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow

        P0133 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent

17536 - Shareware Version. To Decode all DTCs

        P1128 - 001 - Please Register/Activate - Intermittent

16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs

        P0300 - 001 - Please Register/Activate - Intermittent

16686 -  Cylinder 2: Misfire Detected

        P0302 - 001 -  Upper Limit Exceeded – Intermittent

 

2 Faults Found:

16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

        P0300 - 001 -  Upper Limit Exceeded

16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs

        P0302 - 001 - Please Register/Activate

 

2 Faults Found:

16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

        P0300 - 001 -  Upper Limit Exceeded

16688 -  Cylinder 4: Misfire Detected

        P0304 - 001 -  Upper Limit Exceeded

 

A tutaj logi: chyba źle statyczne  zrobiłem bo w 2 momentach przygazowałem jak będzie trzeba to powtórze

 

Group A 115, Group B 118.png

Group A 020, Group B 003.png

Group A 002, Group B 033, Group C 032.png

Group A 002, Group B 033.png

Opublikowano

Daj że ludzkie logi w tabelce a nie te kreski ..... Sporadycznie widzę jakieś wysokie korekty paliwowe ale ciężko uznać. 

Dwa błąd masz już pewnie od zmęczonej sondy. Może już grzałka nie domagać. Zobacz na zimnym ile czasu potrzebuje zanim zacznie reagować. Ostatnio miałem tez wóz z takim błedem to sonda trybiła dopiero po kilku minutach. A błąd tego typu pojawia się na zimnym silniku zazwyczaj. 

 

Oprócz tego podstawowa diagnostyka i zamiana cewek miejscami czy problem się przeniesie. Jak nie to podmień świece jak nie to podmień wtryski miejscami  

 

 

Opublikowano
LOG.TUNEZILLA.COM

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Jak miałem błąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze zamieniłem 2 cewki miejscami (2jke z 3ką) a następny błąd wypadania zapłonu był na 4tym cylindrze

Opublikowano

Błąd ubogiej mieszanki zapewne od lpg, a objawy pasują do pękniętej głowicy. Dużo na lpg przejechane, korek oleju zasysa?

Opublikowano

Na LPG 90k. W jakim sensie zasysa korek ?

Opublikowano

Podskakuje czy nie na odpalonym jak odkręciasz? 

Opublikowano

Sprawdz czujnik temp, cisnienie paliwa po przekreceniu na zaplon i po odpaleniu. Do tego szczelnosc dolotu i sprawnosc/szczelnosc odmy. Do tego wiazka wtryskow i cewek. Jak wszystko wykluczysz to raczej leb do zdjecia. Zapadniete gniazda lub/i peknieta glowica.

W razie czego mam glowice euro3 surowe i po obrobce gotowe do montazu.

Opublikowano
W dniu 14.05.2024 o 18:21, przem8 napisał(a):

Podskakuje czy nie na odpalonym jak odkręciasz? 

Podskakuje "nieznacznie"

Opublikowano
6 minut temu, camel669 napisał(a):

Podskakuje "nieznacznie"

Co tzn. "nieznacznie"?

Wrzuć filmik.

Opublikowano
2 godziny temu, pelonek1 napisał(a):

Co tzn. "nieznacznie"?

Wrzuć filmik.

Dobra zmieniam zdanie, chyba był korek dociśniety przewodem. Podskakuje bardzo

 

W dniu 14.05.2024 o 20:45, DivaynEays napisał(a):

Sprawdz czujnik temp, cisnienie paliwa po przekreceniu na zaplon i po odpaleniu. Do tego szczelnosc dolotu i sprawnosc/szczelnosc odmy. Do tego wiazka wtryskow i cewek. Jak wszystko wykluczysz to raczej leb do zdjecia. Zapadniete gniazda lub/i peknieta glowica.

W razie czego mam glowice euro3 surowe i po obrobce gotowe do montazu.

 Dzięki za poradę, będę wykluczał. Nie jestem wstanie wszystkiego od ręki zrobić ale w sobote mam zamiar ogarnąć szczelność i ciśnienie. Powiedz tylko jak sprawdzić wiązkę i czujnik temperatury

Opublikowano
26 minut temu, camel669 napisał(a):

Dobra zmieniam zdanie, chyba był korek dociśniety przewodem. Podskakuje bardzo

 

 Dzięki za poradę, będę wykluczał. Nie jestem wstanie wszystkiego od ręki zrobić ale w sobote mam zamiar ogarnąć szczelność i ciśnienie. Powiedz tylko jak sprawdzić wiązkę i czujnik temperatury

Wiazke to organoleptycznie. Zdejmij przede wszystkim izolacje przy wtyczkach i zobacz jak wyglada. A co do czujnika temp to przed odpaleniem zobacz wskazanie czujnika w grupie 1 w ECU, powinna byc praktycznie taka sama jak temp zewnetrzna, jezeli sa duze odchylki to znak ze nie dziala.

Opublikowano

Witam ponownie i sorki za długą przerwę ale z przyczyn służbowych musiałem wyjechać i nie ma mnie na miejscu. Auto żona do mechanika wstawiła i udało się ustalić : odma sprawdzona, dolot szczelny, brak wycieków na wtryskach, wiązki są ok, cewki podmieniane na nowe brak poprawy.

Mechanik ma problem z wykręceniem jednej świecy czy to może być mieć związek?

 

Po tych sprawdzeniach i usunięciu błędów  autem po odpaleniu już tak nie trzęsie w sensie budą ale nierówno pracuje silnik przez ok 15-20s (obroty lekko falują) jak się ruszy w trakcie to będzie się dławił w trakcie jazdy, jak odczeka się do momentu aż ustanie i wejdzie na równą pracę to w trakcie jazdy podobno jest ok ale jakby trochę mniej mocy miał. Sory że tak dosyć nie precyzyjnie, ale jak mówię bazuje na relacjach żony. Ja wracam do domu w piątek a na poniedziałek mam termin u mechanika, jego zdaniem głowica do ściągnięcia ale mówi żeby jeszcze spróbować może coś się wyłapie.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł jeszcze żeby uniknąć ew. ściągnięcia głowicy? Trochę boję się kosztów jednak.

 

Opublikowano

Wrócę jeszcze do tego podskakującego korka, czy to nie wskazuję na coś ?

Opublikowano

Tak ma być.

Opublikowano (edytowane)

Silnik na zimnym co nim trzęsie to brzmi tak

 

Edytowane przez camel669
Opublikowano

Przeciez normalnie pracuje, a początkowe jakies drgawki i dzwieki to przez sai.

Opublikowano

No własnie nie widać tak tego na filmie jak nim trzęsie i też możliwe nie słychać (tzn ja słysze ewidentną różnice) ale na pewno nie jest normalnie

Opublikowano (edytowane)

Odświeżam temat gdyż pojawił się nowy problem. Ze starymi bolączkami wypadania zapłonów poradziłem sobie faktycznie było to spowodowane pękniętą głowicą na 2 cylindrze. Wjechała nowa + wymieniony został rozrząd. Od wymiany samochód przejechał ok 3000 km. ze dwa razy wyskoczył mi błąd od lambdy 16517 teraz zapalił się check i błąd 16395

 

16517 Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1- Responee Too Slow

P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P011 - 002 - Lower Limited Exceeded 


Zrobiłem logi dynamiczne 90+93(normalna jazda) 002-033 i 020+115 (na pb wszystkie)
Po zrobieniu logów błędy nie pojawiły się, dodam jeszcze że co kilka/kilkanaście odpaleń auta no jest jakiś problem bo dziwnie pali zdarza się że musze odpalić ponownie kręci długo albo zgaśnie. 

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 Proszę o pomoc. Z góry dzięki !

Edytowane przez camel669
Opublikowano
5 minut temu, camel669 napisał(a):

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

Napinacz łańcucha do wymiany. Jak nie rzezi i nie grzechocze długo przy odpalaniu po nocy to wyłączyć raka w sofcie i nie będzie sypać błędami.

Najlepiej założyć taki bez fazatora + wyłącznie w ecu i spokój na wieki.

Opublikowano

Masz pewność na 100% ? Bo raz już wymieniałem łańcuch z napinaczem co prawda był to zamiennik FAI i było to 4 lata temu i jakieś 60000km temu.

Łańcucha nie słychać rano na zimnym dłużej niż sekundy trochę zabrzęczy ale przed wymianą było dużo gorzej.
Jeżeli tak to jaki polecisz napinacz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...