Krzysiek_K Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja Cześć. W niedzielę przydarzyła mi się taka sytuacja iż samochód stał na zewnątrz na słońcu(normalnie stoi w garażu). Po 3-ch godzinach stania chciałem jechać i po przekręceniu zapłonu pokazał mi się na fisie napis "Brake" oraz zaczęła migać kontrolka ręcznego. Po odpaleniu silnika doszły do tego kontrolki abs - esp (migały cały czas) oraz ikonka poduszki. Wcześniej nic takiego się nie działo. Po przejechaniu z tymi kontrolkami 5 - 7 minut wszystkie kontrolki zgasły jedna po drugiej. Podczas gdy te kontrolki migały samochód jechać poprawnie. Po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu auta, po ponownym odpaleniu wszystko było okey. Dziś poszedłem zobaczyć z laptopem czy są jakieś błędy i oto wyniki: - w sterowniku silnika były błędy : 16946 - System Voltage Too Low P0562 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor P1628 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 18090 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from ABS Controller P1682 - 008 - Implausible Signal - Intermittent - w sterowniku abs-u były błędy : 18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller P1848 - 35-10 - - - Intermittent I teraz moje pytanie. Czy te błędy mogło spowodować to, że auto stało na słońcu i po nagrzaniu się maski i wnętrza coś ecu świruje ( ten na podszybiu ), czy to może być wina słabego akumulatora? Dziennie robię bardzo krótkie odcinki tzn. 4 km do pracy i 4 km z pracy do domu. Auto odpala normalnie. Chciałem sobie zmierzyć napięcie aku, ale padła mi bateria i mierniku 😕 Ale jak wszedłem w sterownik silnika na zgaszonym silniku to w 4-tej grupie pokazuje mi 11.970V. Czy te błędy mogły się pojawić przez słabe aku? Aku był wymieniany na nowy jakies 2 czy 3 lata temu.
Rozwiązanie Rob@k Opublikowano 27 Maja Rozwiązanie Opublikowano 27 Maja (edytowane) Naładuj akumulator. Błędy jak najbardziej przez słaby aku. Edytowane 27 Maja przez Rob@k 1
Langista Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja (edytowane) Jak dalej będziesz tak małe przebiegi tym autem robić to Aku za niedługo też wymienisz na nowe, bo ciągle jest niedoładowny. Edytowane 27 Maja przez Langista 1
AndrzejK. Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja Jak wyżej napisano...spróbuj podpiąć na jakąś dłuższą chwilę ładowarkę w rodzaju Ctek lub podobną i zregenerować akumulator, choć faktycznie przy takim sposobie użytkowania aku "cierpi". 1
Krzysiek_K Opublikowano 27 Maja Autor Opublikowano 27 Maja Dzięki za odpowiedzi. Czyli co polecacie? Doładować aku i później robic jakaś dłuższa trasa powiedzmy raz na jakiś czas żeby się aku doładował?
Langista Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja Trzeba ładowarki za 200+ żeby potrafiła dobrze naładować akumulator, inaczej zaleca się raz w tygodniu zrobić trasę ok godziny jazdy, może być pół godziny w jedną stronę. 1
AndrzejK. Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja Jak kupi lub ma tańszą (nie musi być koniecznie powiedzmy Ctek lub Noco) ale bezpieczną do podpięcia aku bez odpinania od instalacji auta i będzie to praktykował cyklicznie to akumulator zachowa w miarę pozytywnej kondycji. A jak chciałby porządnie tą czynność wykonać (naładowanie) to najlepiej wyciągnąć akumulator z auta i ładować go wyższym napięciem. Wszystko powyższe odnosi się do sytuacji, gdy akumulator jeszcze potrafi trzymać ładunek.
Langista Opublikowano 28 Maja Opublikowano 28 Maja (edytowane) Teraz pytanie, wyższe to znaczy jakie? Taki akumulator dobrze ładować napięciem 14V ale niskim natężeniem rzędu do maks 1A. Im wyższe napięcie od 14V tym niższe natężenie, niektóre ładowarki ładują 15V i 0,6A przez 22-24H, i to jest proces naprawiania akumulatora. Ja niestety mam stary prostownik który szybko naładuje akumulator ale nie przywróci pojemności bo ładuje zbyt dużym prądem. Edytowane 28 Maja przez Langista
AndrzejK. Opublikowano 28 Maja Opublikowano 28 Maja Ja sobie taką akcję robię raz w roku i na przykładzie Cteka najpierw daję zwykły program gdzie napięcie dochodzi do 14.6V po czym przełączam na recound i tam dochodzi do 15 6V. W obu przypadkach natężenie oscyluje wokół 1A, a często też niżej I trwa to dosyć długo. Z aku generalnie nie mam problemów. To takie SPA dla niego
Krzysiek_K Opublikowano 28 Maja Autor Opublikowano 28 Maja Dziękuję Panowie na liczne odpowiedzi. Temat się wyjaśnił @AndrzejK jaki masz dokładnie model tej ładowarki Ctek?
Krzysiek_K Opublikowano 21 Lipca Autor Opublikowano 21 Lipca Witam Panowie ponownie. Otóż muszę prosić Was znów o pomoc, ponieważ problem który opisywałem wyżej wrócił. A więc jak doradzaliście wcześniej w wątku podładowałem akumulator inteligentną ładowarką. Dziś tj. 21 lipca pojechałem do znajomych i od godziny 11:00 autko stało na słońcu do godziny 19:00. Było dość ciepło. O godzinie 19 chcę jechać do domu, idę do auta, przekręcam zapłon i ... to samo co pisałem wyżej czyli choinka ikonek na desce oraz na fisie. Miga ręczny, kontrolki abs/esb nie gasną, nie gaśnie także kontrolka poduszek. To w czym była różnica od poprzedniego razu to to, że te ikonki delikatnie przygasały i się rozjaśniały ( tak delikatnie mrugały jaśniej-ciemniej ). Przy próbie odpalenia z tymi błędami autko fajnie kręciło ale nie chciało odpalić. Zgasiłem zapłon, zapaliłem jeszcze raz - to samo. Wyłączyłem zapłon znów i odpaliłem i za trzecim razem już wszystko było ok tzn. kontrolki recznego, abs/esb/air bag zgasły autko odpaliło normalnie... Dojechałem do domu (auto w czasie drogi do domu jechało wzorowo) i pierwsza rzecz to vag. Błędy takie : 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor P1628 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal P1569 - 008 - Implausible Signal - Intermittent Zmierzyłem napięcie na aku : 12,66V bez włączonego zapłonu. Podczas wspomnianego wcześniej ładowania czyściłem klemy oraz zaciski. Te błędy zawsze się robią jak auto postoi na słońcu. Jak stoi w garażu albo na zewnątrz w pochmurny albo chłodniejszy dzień to się nic nie dzieje. Co o tym sądzicie? Proszę o pomoc.
Muskel1 Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca Ludzie nauczcie się w końcu jednej rzeczy jak oczekujecie pomocy. Wrzuca się pełny auto-scan, a nie jakieś wycinki ochłapy, gdzie nawet nie widać z którego sterownika skopiowane, jakie są zamontowane sterowniki w aucie, jakie kodowania itp...
Krzysiek_K Opublikowano 22 Lipca Autor Opublikowano 22 Lipca Chciałem wykonać dziś ten pełny skan i tutaj wrzucić, jednak po wyjściu z pracy o godzinie 14:00 i przyjściu do auta po przekręceniu zapłonu znów to samo czyli wszystkie błędy na fisie, wszystkie kontrolki migają, silnik kręci i nie odpala. Auto stało na słońcu od 6 do 14 w temperaturze 30 stopni. Niedaleko miejsca pracy mam mechanika i auto zostało tam oddane. Pewności nie mam, ale prawdopodobnie kostka stacyjki jest uwalona i przez nią takie "cyrki". Dam znać jak będzie naprawione.
Krzysiek_K Opublikowano 26 Lipca Autor Opublikowano 26 Lipca Napiszę dla innych użytkowników. Problem rozwiązany. Za ten cały cyrk z błędami, brakiem możliwości odpalenia samochodu u mnie winny był przekaźnik 370. Po wymianie zero błędów, auto śmiga aż miło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się