Kodzi12 Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca (edytowane) Hejka, Moment temu kupiłem auto - sprawdzone przez rzeczoznawcę, jazdy testowe itd. - nic strasznego się nie pokazało. Problem dotyczy skrzyni S-Tronic, kod NSE. Ponoć jakoś 10 000 temu był zmieniany w niej olej. Przejechałem trasę Polska - Belgia z kilkoma przystankami, skrzynia bardzo dobrze pracowała i zero problemów. Po przyjeździe auto postało około 5 godzin zanim wyjechałem do pracy (30 km), po powrocie do auta po pracy (8,5h) pierwsze po zapaleniu to czerwona kontrolka - Awaria przekładni, proszę przełączyć na P (nie pamiętam dokładnie opisu błędu). Żadna z kontrolek się nie świeciła na skrzyni, tak jakby żaden bieg nie był wbity. Ruszyłem gałką na Drive i z powrotem na P ale nic się nie stało. Auto wyłączyłem i włączyłem ponownie - Żółta kontrolka - awaria przekładni, dalsza jazda możliwa. (Po tym wydaję mi się, że auto troszkę straciło na mocy) Gdy dojechałem do domu, auto odpalałem kilka razy, parkowałem również kilka razy, "bujałem się w tył i w przód", aby przełączać biegi i zrobiłem małe kółko wokół domu, kilkaset metrów, jednak błąd ponownie nie wyskoczył. Auto również po tym myślę, że odzyskało moc. Poniżej błędy, które pokazał mi VCDS. Address 02: Auto Trans (J217) Labels: 0B5-927-156.clb Part No SW: 4G1 927 156 F HW: 0B5 927 156 J Component: 0B5 28 FSIRdW H01 0002 Revision: --H01--- Serial number: 0000000309 Coding: 000001 Shop #: WSC 02311 785 00200 ASAM Dataset: EV_TCMDL501021 001008 ROD: EV_TCMDL501021_VW51.rod VCID: 306E285C6B2352C159-8064 3 Faults Found: 17597 - Selector Lever Sensor P179E 00 [032] - Electrical Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 39 Mileage: 268256 km Date: 2024.06.04 Time: 17:12:39 Engine speed: 738 /min Transmission input speed: 738 /min Transmission output speed: 0 /min Engine torque: -4 Nm Transmission fluid temperature: 29 C Accelerator position: 0.0 % Clutch status: Beide Kupplungen offen Unlearning counter according OBD: 39 17601 - Selector Lever Sensor P179F 00 [032] - Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 40 Mileage: 268256 km Date: 2024.06.04 Time: 17:12:22 Engine speed: 727 /min Transmission input speed: 727 /min Transmission output speed: 0 /min Engine torque: -4 Nm Transmission fluid temperature: 29 C Accelerator position: 0.0 % Clutch status: Beide Kupplungen offen Unlearning counter according OBD: 40 8126 - Internal Control Module - Processor Performance Monitoring P060A 00 [101] - - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 40 Mileage: 268256 km Date: 2000.00.00 Time: 00:00:00 Engine speed: 0 /min Transmission input speed: 0 /min Transmission output speed: 2000 /min Engine torque: 0 Nm Transmission fluid temperature: 0 C Accelerator position: 0.0 % Clutch status: Beide Kupplungen offen Dodatkowo: Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 4H0-907-063-V1.clb Part No SW: 4H0 907 063 CF HW: 4H0 907 063 F Component: BCM1 2.0 H12 0130 Revision: 20012002 Serial number: 00000001336273 Coding: 2600E01040349FE08181008320001D0CCF9CC70A26090201000004606101 Shop #: WSC 02391 785 00200 VCID: 6ED2F624B99704310B-803A Subsystem 1 - Part No SW: 4G1 955 119 HW: 4G8 955 119 Labels: 1KX-955-119.CLB Component: WWS57X 120427 H35 0080 Serial number: 120509181615 Coding: 0045F7 Subsystem 2 - Part No SW: 8U0 955 559 B HW: 8U0 955 559 B Labels: 8U0-955-559.CLB Component: G397_RLFS H06 0002 Serial number: 20308744 Coding: 02006D Subsystem 3 - Part No SW: 4G0 941 531 E HW: 4G0 941 531 E Component: E1 - LDS H07 0044 Serial number: 03 06 2012 00000152 Subsystem 4 - Part No SW: 4G0 907 658 A HW: 4G0 907 658 A Component: Humidity_Sens H02 0002 Serial number: 21884E26000000000001 1 Fault Found: 01315 - Transmission Control Module 013 - Check DTC Memory - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101101 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 95 Mileage: 268256 km Time Indication: 0 Date: 2024.06.04 Time: 17:12:00 Wiadomo może o co chodzi? Internet na ten moment mi mówi, że czujniki położenia lewarka, czy coś w ten deseń, jednak nie każdemu wymiana czujników pomogła z tym problemem. @Muskel1 słyszałem, że znasz się na skrzyniach, pomógłbyś proszę? 😅 Edytowane 4 Czerwca przez Kodzi12 Poprawiony mały błąd w nazewnictwie
Muskel1 Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca Błąd wskazuje na usterkę czujnika położenia lewarka znajdującego się wewnątrz skrzyni. Trzeba skrzynię wyciagac i rozbierac.
Kodzi12 Opublikowano 5 Czerwca Autor Opublikowano 5 Czerwca 58 minut temu, Muskel1 napisał(a): Błąd wskazuje na usterkę czujnika położenia lewarka znajdującego się wewnątrz skrzyni. Trzeba skrzynię wyciagac i rozbierac. Dzisiaj znowu gdy jechałem autem błąd pokazał się po kilku kilometrach jazdy (żółty) i zniknął po krótkim czasie. Sama skrzynia ogólnie pracuje bardzo dobrze, nie szarpie. Niestety krótko po tym jak się pojawił, wyskoczyły kolejne błędy, tj: 1. Błąd hamulca ręcznego (działa normalnie) 2. Błąd TPMS (nie odczytuje wartości) 3. Błąd ABS Te 3 błędy zostały. Jest możliwość, że jakaś kuna weszła i pogryzła? Planuję oddać auto do serwisu żeby spojrzeć od spodu ale termin mają dopiero za 2,5 tygodnia. 😬 Myślę aby podnieść w weekend auto samemu i spojrzeć co tam się stało ale nie wiem czy mogę podnieść auto bez żadnego ustawienia w mmi? Dodatkowo, mechanik sprzedawcy powiedział, że jeśli coś się dzieje ze skrzynią to system automatycznie zacznie blokować dalsze moduły, dlatego dodatkowe błędy, faktycznie tak jest? Z góry dzięki za pomoc!
Alduric Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca Masz walniętą skrzynie, nie wiem czego chcesz szukać.
Rozwiązanie Kodzi12 Opublikowano 18 Sierpnia Autor Rozwiązanie Opublikowano 18 Sierpnia Dla następnych nieszczęśliwych: Po diagnozie u mechanika wyszło: 1. Ciśnienie i temperatura oleju była ponad normatywna 2. Przez pierwszy punkt ślizgało się sprzęgło 3. Opyłki metalu zaczęły lecieć na elektromechanikę Po remoncie skrzyni błędy zniknęły.
Kodzi12 Opublikowano 10 Grudnia Autor Opublikowano 10 Grudnia Generalny remont obok Wrocka wyszedł 18 koła. Do tego po dwóch - 3 tysiącach kilometrów trzeba wymienić olej i zajechać na kontrolę, co jest dodatkowym tysiącem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się